Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

18. sednica skupštine opštine: Rebalans rebalansa budžeta

18. sednica skupštine opštine: Rebalans rebalansa budžetatrg_fontane

Na poslednjoj sednici lokalnog parlamenta u 2013. godini održanoj 30. decembra, odbornici su usvojili odluku o drugom rebalansu budžeta opštine Bečej za 2013. godinu koji je sa 1.223.314 dinara ponovo „skresan“, na 1.145.452.000 dinara, a potom su usvojili i budžet opštine za 2014. godinu, koji je za oko 300 miliona dinara „lakši“ u odnosu na planirani budžet za 2013. godinu i iznosi 1.170.548.000 dinara.

Lokalni poslanici konstatovali su zatim prestanak mandata Borisa Obradovića (LDP), koji je 29. novembra podneo ostavku na funkciju odbornika Skupštine opštine, a na njegovo mesto imenovali Zoltana Rabockaija.
Na sednici lokalnog parlamenta usvojene su izmene odluke o naknadi za uređenje građevinskog zemljišta, zatim odluka o ukidanju poljarine, izmene odluke o određivanju stajališta za međumesni, gradsko-prigradski i auto-taksi prevoz i rešenje o ovlašćenju predsednika opštine da u ime osnivača zaključuje kolektivne ugovore kod poslodavca za javna preduzeća čiji je osnivač opština.
Interesantno je da izmena odluke o radnom vremenu ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata na teritoriji opštine, koju je predložila vlast, nije usvojena, jer je za nju glasao samo jedan odbornik. Inače, u predlogu odluke je predviđeno da se radno vreme ugostiteljskih objekata produži petkom i subotom od 22 časa do 4 časa ukoliko se ne nalaze u stambenom objektu, na udaljenosti od najmanje 50 metara vazdušne linije od najbližeg stambenog objekta i obavljaju delatnost u zatvorenom objektu. Pored toga, da je odluka usvojena, u posebnim slučajevima bi i ostali lokali mogli da rade do 4 ujutro, šest puta godišnje.
Usvajanju odluka o drugom rebalansu budžeta za prošlu godinu i budžeta za 2014. godinu prethodila je rasprava od gotovo tri sata. Opozicioni odbornici su vladajućoj koaliciji zamerali to što se ove odluke donose u poslednjem trenutku, iako je, kako su istakli, novi budžet trebao biti usvojen do 20. decembra. Takođe su zamerali i to što materijal o rebalansu budžeta nije dostavljen odbornicima istovremeno sa sazivom za sednicu parlamenta. Odbornik Demokratske stranke Budislav Medurić je rekao da ova stranka neće glasati za rebalans opštinskog budžeta: „Kada ste nam dali predlog budžeta za 2013.godinu od 1,4 milijardi dinara, mi smo rekli da je to naduvan balon. Taj balon je sada pukao i govorimo o nečemu što je 300 miliona manje od planiranog, ali tu nije kraj, ovaj budžet je spisak lepih želja“. Prema rečima Medurića, drastično je „smanjilo“ budžet, recimo, to što prihod na zarade koji je na početku 2013. godine bio planiran u iznosu od 433 miliona dinara u drugom rebalansu budžeta krajem godine iznosi svega 340 miliona dinara; transferi sa drugih nivoa vlasti u originalnom budžetu su bili 381 milion dinara, a sada 204 miliona dinara. „Ne znam šta ste stavili kao prioritete, pravo svake lokalne samouprave je da određuje prioritete prema svojim procenama, ali znam da predškolska ustanova još nije dobila plate. Sa rashodovne strane vidimo smanjenja na svakoj poziciji, za obrazovanje, za kulturu, za sport, za socijalnu zaštitu. Pričam to, jer ni ovaj prihod neće biti ostvaren, a prilikom planiranja budžeta za 2014. godinu verujem da ste kao osnov imali ovaj, rebalansirani budžet opštine. Ako je to tako, onda će i budžet za 2014. godinu biti problematičan“, rekao je Medurić.
Na 18. sednici Skupštine opštine, osim zamerki, čule su se i pohvale, koje je uputila samostalna odbornica Suzana Đukić u vezi sa obrazovanjem – da su potraživanja škola u velikoj meri isplaćena, da su škole imale priliku, po prvi put posle nekoliko godina, da u svom budžetu planiraju ulaganja. U vezi sa njenom izjavom odbornik DS-a Dušan Jovanović je rekao da to što je u vezi škola odbornica pomenula nisu investicione aktivnosti, nego tekuće održavanje objekata.
U budžetu za 2013. godinu (nakon drugog rebalansa donetog 30. decembra) za škole su predviđene sledeće svote: za „Šamu Mihalj“ Bečej 8.525.000 dinara, za „Sever Đurkić“ 15.605.000 dinara, za „Zdravko Gložanski“ 14.875.000 dinara, za „Petefi Šandor“ 10.227.000 dinara, za „Svetozar Marković“ iz Bačkog Gradišta 10.889.000 dinara, za „Šamu Mihalj“ iz Bačkog Petrovog Sela 7.007.000 dinara, za Muzičku školu „Petar Konjović“ 5.058.000 dinara i za ŠOSO „Bratstvo“ 5.465.000 dinara, za Gimnaziju 11.621.000 dinara, za Tehničku školu 10.308.000 dinara i za Ekonomsko-trgovinsku školu 12.119.000 dinara.
Do kraja 2013. godine za ustanove kulture trebalo je da bude plaćeno: za Gradsko pozorište 20.950.000 dinara, za Narodnu biblioteku 20.180.000 dinara, za Gradski muzej 9.583.000 dinara i za Istorijski arhiv 3.607.000 dinara.
Mesnim zajednicama je tokom prošle godine pripadalo: za „Ivan Perišić“ 1.994.000 dinara, za „Todor Dukin“ 2.873.000 dinara, za „Bratstvo-jedinstvo“ 2.360.000 dinara, za „8. oktobar“ Bačko Petrovo Selo 5.537.000 dinara, za Bačko Gradište 4.215.000 dinara, za Radičević 8.210.000 dinara, za Mileševo 2.237.000 dinara i za Poljanice 6.154.000 dinara.
Objašnjenje zašto je materijal o rebalansu budžeta sa zakašnjenjem dostavljen odbornicima dao je predsednik opštine Vuk Radojević, koji je rekao da se koncipiranje rebalansa budžeta radilo duže, jer se najveći deo toga ticao ličnih dohodaka u predškolskoj ustanovi „Labud Pejović“, i da je sve objasnio na zboru radnika u predškolskoj ustanovi „Labud Pejović“. Prema rečima Radojevića, poslednjeg dana godine je oko 10 miliona dinara trebalo biti upućeno predškolskoj ustanovi za lične dohotke.
Odluka o drugom rebalansu budžeta opštine za 2013. godinu usvojena je sa 22 glasa za i tri glasa protiv.
U vezi budžeta za 2014. godinu predsednik opštine Vuk Radojević je rekao da je on koncipiran prema realnim prihodima koji mogu da se očekuju u 2014. godini. „Budžet u 2013. godini, zaključili smo svi zajedno da je podrazumevao lepe želje budžetskih korisnika, neke su ostvarene, a neke ne. U 2014. godini budžet je po svim parametrima vrlo restriktivan i štedljiv, takva je intencija na republičkom nivou, to je nešto što se neminovno odražava i na lokalni nivo i u tom kontekstu smo planirali ovaj budžet. Uveren sam da ćemo imati češće i brže rebalanse i da ćemo već tokom prvog kvartala imati rebalans kako bismo napravili presek stanja i kako bismo videli koji su trendovi na republičkom nivou, a verujem da ovako koncipiran budžet predstavlja dobru i zdravu osnovu za normalno funkcionisanje svih budžetskih korisnika do prvog rebalansa“, kazao je Radojević.
Nakon brojnih kritika, zamerki i nejasnoća budžet je usvojen većinom glasova odbornika vladajuće koalicije.

LJ.M.

 

(Re)balansiranje: Crkvama ista količina novca kao za
informisanje

Rebalansom budžeta se modifikuju određene stavke u budžetu, nekim korisnicima budžeta se umanjuju prinadležnosti, drugima se povećavaju, a nekima se i ukidaju.
Ako se pažljivo „čitaju“ rebalansi i budžeti koji su usvojeni početkom godine, jasno se vidi još ponešto: sposobnost vlasti, politička skretanja, ko se „voli“, a ko ne.
Prošle (2013.) godine se na sednicama lokalnog parlamenta mnogo pričalo o obezbeđivanju lokalnog informisanja, međutim, o suštinskoj stvari, o novcu koji je predviđen za lokalno informisanje bilo je malo reči.
Početkom 2013. godine u opštinskom budžetu je za informisanje bilo predviđeno 4,5 miliona a, recimo, za finansiranje crkava 2,7 miliona.
U prvom rebalansu budžeta u novembru mesecu (dotad inače, nije upućen novac medijima čiji su projekti odobreni na lokalnom konkursu) taj iznos je smanjen na 2,8 miliona plus još 150.000 dinara. Tada je crkvama „pripadalo“ 1,7 miliona.
Najzad, u drugom rebalansu budžeta, donetog 30. decembra, iznos predviđen za informisanje je još jednom smanjen: ostalo je 1,6 miliona dinara, plus 150.000 dinara (nejasna je namena tih 150.000). Interesantno je da u drugom rebalansu budžeta iznos predviđen za crkve nije smanjen: crkvama je i dalje namenjeno 1,7 miliona.
Sličan, nejasan trend će biti nastavljen i ove godine. Naime, u budžetu za 2014. godinu za informisanje je predviđeno 2 miliona dinara, a za crkve takođe 2 miliona dinara.
Obezbeđivanje lokalnog informisanja je predviđeno zakonom, a dotacije crkvama nisu predviđene zakonom.

R.M.

 

Ozbiljno shvaćeni vickasti sindikalni predlozi?

Predsednica odborničke grupe Saveza vojvođanskih Mađara Edita Silađi je na sednici lokalnog parlamenta pročitala neke od predloga Sindikalne organizacije Opštinske uprave koji su dostavljeni ovoj odborničkoj grupi. „Sindikat Opštinske uprave, recimo, predlaže izdvajanje 495.000 dinara za novogodišnje paketiće deci izabranih, imenovanih, postavljenih i zaposlenih lica, odnosno funkcionera i zaposlenih, to je 9.000 dinara po detetu za 55 dece koliko ih na kraju godine ima. Zatim za stipendije i kredite učenika, studenata dece tih lica, po 10.000 dinara, kriterijuma nema, odnosno nije navedena ni donja ni gornja granica, pa pretpostavljam da to predstavlja u fiksnom iznosu svim učenicima i deci funkcionera zaposlenih u opštini.
Na ime lečenja funkcionera i zaposlenih u slučaju duže ili teže bolesti, rehabilitacije i nastupa teže invalidnosti njih ili članova njihove porodice tu je stavka od po 34.000 dinara. Za radničke sportske igre, deset dana u sledećoj godini, po 19.000 dinara po osobi, ne kaže se na koji sport se misli. Za poboljšanje opšteg zdravstvenog stanja i rehabilitaciju tih lica u trajanju od deset dana sa troškovima prevoza 19.000 dinara. Za Dan žena, tu se misli i na proslavu i na organizaciju i na poklone, 790.000 dinara u budžetu za 2014. godinu. Sledeća stavka se odnosi na poboljšanje ekonomskog, finansijskog i materijalnog položaja funkcionera i zaposlenih u opštini u visini od 3 miliona dinara. Obrazloženje je da su nejednake isplate kategorijama zaposlenih u zavisnosti od školske spreme, tu se misli na nagrađivanje vrednosnim bonovima pojedinim kategorija zaposlenih u različitim godišnjim dobima i za neke druge finansijske potrebe koje se tokom godine pojave. Za sve to oni pristaju da pruže svu tehničku i ostalu pomoć da bi se moglo realizovati. Opšte je poznata činjenica da su lični dohoci u opštini mali, to jest da nisu na zavidnom nivou. Moje pitanje predsedniku sindikata je da li je sindikatu predočeno sa koliko sredstava opština raspolaže? Da li su učestvovali u sastavljanju budžeta? Da li su prilikom formiranja budžeta za 2014. godinu dali svoje predloge? Ima li sindikat uporedne podatke sličnog sadržaja sa podacima iz drugih opština? I pitanje predlagaču budžeta, da li je upoznat sa ovim predlogom sindikata? Da li je nešto od tih predloga ili možda sve ugrađeno u budžet za 2014. godinu?“, rekla je Silađi.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *