Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Četvrti Bečejski festival monodrame u Gradskom pozorištu: Zijah Sokolović otvara Be:femon

Četvrti Bečejski festival monodrame u Gradskom pozorištu: Zijah Sokolović otvara Be:femontrg_fontane

Četvrti Be:femon (Bečejski festival monodrame) u Gradskom pozorištu u Bečeju 13. oktobra u 20 časova otvara predstava „Međuigre 0-24“ u izvođenju jednog od najpoznatijih jugoslovenskih glumaca – Zijaha Sokolovića.

Predstava je nastavak njegove legendarne monodrame „Cabares Cabarei“, a na udaru Sokolovićeve kritike naći će se, kao i do sada, sve one stvari koje nas izvode iz takta u vremenu u kojem živimo – od medija, političara, televizije, fudbala, muško-ženskih odnosa, usamljenosti, piše u najavi monodrame na internet stranici Gradskog pozorišta.
Sokolović će pre početka „Međuigara“ promovisati svoju knjigu „Glumac je… glumac je… glumac“ od 18 časova u Kreativnom centru Gradskog pozorišta.
Na Bečejskom festivalu monodrame od 13. do 16. oktobra osim Sokolovića nastupiće Irfan Mensur, Ivana Šćepanović, Robert Rutonić, Nikola Rakočević i Damir Poljičak.
Monodrame koje su selektovane za Be:femon su „Međuigre 0-24“ Zijaha Sokolovića, „No ECOmment“ Roberta Rutonića, glumca Senćanskog mađarskog kamernog pozorišta (14. oktobar, 18 časova), „Fatma“ Ivane Šćepanović, glumice Narodnog pozorišta iz Beograda (14. oktobar, 20 časova), „Laura, molim te“ Nikole Rakočevića, glumca JDP-a (15. oktobar, 20 časova), „Izložak br. 49“ Damira Poljičaka, glumca Teatra Exit iz Zagreba (16. oktobar, 18 časova) i „Glumac, kaži nešto smešno“ Irfana Mensura (16. oktobar, 20 časova).
Posle svake monodrame biće organizovan okrugli sto. Stručni žiri biće u sastavu Dušanka Glid Stojanović, prvakinja Narodnog pozorišta u Beogradu (predsednica žirija), Milovan Filipović i Igor Pavlović, glumci Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Direktor Gradskog pozorišta Zdravko Petrović je o počecima i sadašnjem festivalu monodrame rekao da sada već sa ponosom ističe da je ovogodišnji Be:femon četvrti po redu.
– Prve dve godine bile su probne jer smo želeli da vidimo da li ovako mala sredina može da ’izdrži’ četvorodnevni festival, da bi on već u trećoj godini dobio konkretniju formu. Naime, od prošle godine festival je postao takmičarskog karaktera, ustanovili smo nagradu publike i nagradu stručnog žirija, uveli smo propratne aktivnosti kao što su izložbe i promocije knjiga u vezi sa pozorišnom umetnošću, a od ove godine povećali smo broj monodrama koje se izvode. Želja nam je da ubuduće taj broj raste, što će biti moguće pre svega ako festival bude imao veću finansijsku podršku. Do sada smo imali podršku Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, kao i nekolicine lokalnih firmi, odnosno pokrovitelja festivala, bez čije pomoći realizacija Be:femona ne bi bila moguća.

Po svemu sudeći festival je postao priznat i poznat.

– Siguran sam da pravimo jedan veoma ozbiljan kulturni brend koji će uz Majske igre postati prepoznatljiv i van naših granica. Veliki broj prijavljenih monodrama za ovogodišnji festival, kao i činjenica da su prijave došle iz skoro svih bivših jugoslovenskih republika, jasan je pokazatelj da za Be:femon vlada sve veće interesovanje. Što je najvažnije, među prijavljenim monodramama bilo je tematski raznovrsnih, izuzetno zanimljivih i interpretativno hrabrih i maštovitih monodrama, koje ćemo svakako i u narednim godinama uzeti u obzir pri selektovanju.

Za koju od monodrama koje će se prikazati smatrate da će biti najinteresantnija za bečejsku publiku?

– Da ne otkrivam previše, reći ću da će ovogodišnji Be:femon ugostiti jednu zanimljivu i provokativnu monodramu iz Hrvatske (produkcija zagrebačkog Teatra Exit), nastalu po tekstu čuvenog engleskog pisca Nika Hornbija, a u izvođenju poznatog hrvatskog glumca Damira Poljičaka. Svakako da nam je veliko zadovoljstvo što će na festivalu učestvovati tako značajna imena jugoslovenskog glumišta poput Zijaha Sokolovića i Irfana Mensura. Njihove sjajne monodrame će, pretpostavljam, biti najinteresantnije našim sugrađanima, ali treba skrenuti pažnju i na monodramu Nikole Rakočevića, bez sumnje jednog od najboljih naših glumaca mlađe generacije, o čemu svedoči i činjenica da je nedavno na Berlinskom filmskom festivalu uvršten među deset najboljih mladih evropskih glumaca! Njegova monodrama će, pretpostavljam, biti posebno interesantna mlađim generacijama, ali i njihovim roditeljima, budući da se na veoma zanimljiv način bavi temom savremenog „digitalnog otuđenja“. Monodrama „Fatma“ retka je i verovatno jedinstvena prilika da se kroz jedan zanimljiv i inteligentan dramski tekst, uz nadahnutu interpretaciju Ivane Šćepanović, glumice Narodnog pozorišta iz Beograda, upoznamo sa položajem žena u Alžiru. Interesantno je da će ovoj predstavi najverovatnije prisustvovati i novi ambasador NR Alžira u Beogradu, što će svakako dati poseban dignitet ovom festivalu. Konačno, monodrama ’No ECOmment’ predstavlja nesvakidašnji teatarski događaj jer na veoma kreativan način govori, između ostalog, i o važnim ekološkim problemima. Iako je reč o neverbalnom teatru, biće to izuzetno uzbudljiva i provokativna interpretacija mladog senćanskog glumca.

Sasvim je sigurno da je festival za četiri godine postojanja stekao svoju publiku.

– Pozvao bih sve sugrađane da posete ovogodišnji Be:femon i podrže naš trud oko njegove realizacije, ali i da pruže šansu svim učesnicima festivala i pogledaju što više predstava. Siguran sam da se neće pokajati. Nadam se da će i srednje škole prepoznati značaj ovog festivala i usmeravati đake da budu deo Be:femona. Smatram da je cena kompleta ulaznica u iznosu od 800 dinara više nego povoljna i prilagođena svačijem džepu. Na kraju, pozivam sve ljubitelje pozorišta da prisustvuju i okruglim stolovima na kojima će stručni žiri razgovarati sa glumcima o njihovim interpretacijama. Ja se svemu ovome iskreno radujem! – rekao je Petrović.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *