Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Otvoreno prvenstvo Katalonije: Gajo Burić najbolji stranac u Španiji

Otvoreno prvenstvo Katalonije: Gajo Burić najbolji stranac u Španijitrg_fontane

Nakon osvajanja srebrne medalje na regionalnom prvenstvu u Austriji održanom početkom septembra u Beču, triatlonac Gajo Burić iz Bečeja nastupio je na Otvorenom prvenstvu Katalonije 12. septembra u ovoj, za sada još uvek španskoj pokrajini, u blizini Barselone.

Za razliku od prošle, ravne i brze staze, ova trka je bila izrazito brdska, a organizovao ju je „Ironman Barcelona“, uz tehničku podršku Katalonske triatlonske federacije. Trka se odvijala na najbrdovitijem delu Kosta Brave, što je bio veliki izazov za svakog, a posebno za triatlonca iz ravne Vojvodine. „Prvenstvo Katalonije sam ostavio za kraj sezone, jer mi je ono dalo veliki motiv, naročito zbog velikih uspona i brda, čiji je nagib dostizao i do 25 odsto, kao i zbog velikih morskih talasa na koncu leta, koje sam već okusio na prošloj trci u Barseloni“, rekao je Burić.
Iako regionalno prvenstvo nikad ne nosi draž svetskog ili evropskog prvenstva, na kojima je Burić već nastupio, zbog specifičnosti terena i uslova, ova trka je imala veliki značaj, naročito u segmentu biciklizma.
„Na plivanju sam odlično kontrolisao talase i završio na drugom mestu, desetak sekundi iza prvoplasiranog. Nakon toga je usledila brza tranzicija na biciklu, gde sam znao šta me čeka, jer sam odradio mini-kamp u Đironi, koja je poznata kao nezaobilazna tačka na pripremama najboljih svetskih biciklista i triatlonaca, kada sam se i upoznao sa konfiguracijom terena i čuvenim brdima. Ovde pojam brdo i uspon dobijaju pravi značaj. Pojedine deonice su bile toliko strme da smo morali da vozimo u prvoj brzini, dok smo se spuštali pri izuzetnim brzinama. Imao sam mali defekt s desnom patikom, koja se otkačila od pedale nakon pucanja plastičnog vezivnog dela, nakon čega sam izgubio kadencu (broj obrtaja u minuti), dobrano pao u plasmanu, ali sam dao sve od sebe da zauzmem što bolju poziciju pred trčanje. Nakon bicikla odradio sam brzu tranziciju 2 i nastavio na trčanju još jačim tempom. Trčali smo kroz nacionalni park, staza je bila delom zemljana a delom asfaltna, dosta krivudava i sa mnogo uzvišenja. Dobrim trčanjem sam povratio čak pet pozicija, da bih na kraju ušao kao 14. u apsolutnoj konkurenciji, ubedljivo prvi od stranaca, ostavivši daleko iza sebe Rusa i Holanđana. Zadovoljan sam rezultatom, i pored peha na biciklu. Prvo mesto među strancima je svakako uspeh, jer na regionalnim prvenstvima ste uvek na gostujućem terenu, pošto lokalci treniraju tu, dobro znaju stazu, znaju kada kočiti, a kada „dodati gas“, čak i pri velikim krivinama na spustu. Ovo je moja poslednja triatlonska trka ove sezone, ali očekuje me još nekoliko trka u trčanju, krajem godine u Austriji, kako bih u dobroj formi ušao u narednu sezonu, kada me očekuje Evropsko prvenstvo”, rekao je triatlonac Gajo Burić.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *