Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Sastanak o inkluziji dece u Bečeju: Umrežavanje za pomoć deci

Sastanak o inkluziji dece u Bečeju: Umrežavanje za pomoć decitrg_fontane

Okrugli sto „Unapređenje obrazovanja u Srbiji kroz razvoj mreže podrške inkluzivnom obrazovanju“ održan je 24. oktobra u Bečeju u okviru projekta koji sprovodi Mreža podrške inkluzivnom obrazovanju u partnerstvu sa Grupom MOST uz podršku UNICEF-a, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u organizaciji OŠ „Zdravko Gložanski“ kao ustanove dobre prakse u oblasti inkluzivnog obrazovanja.

Na skupu, kom su prisustvovali predstavnici lokalne samouprave, obrazovno-vaspitnih ustanova, Centra za socijalni rad, Doma zdravlja i nevladinih organizacija koja se bave decom sa smetnjama u razvoju, invaliditetom i teškoćama u učenju, predstavljena je lokalna akcija koja je proistekla iz situacione analize sadašnjeg stanja u Bečeju, sa ciljem da se unapredi obrazovna i socijalna inkluzija dece iz osetljivih grupa uspostavljanjem sistema i mehanizama praćenja njihovog razvoja i pružanjem podrške korišćenjem svih raspoloživih resursa u lokalnoj sredini.

Koordinatorka lokalne akcije i predsednica Interresorne komisije Margarita Berček se osvrnula na to šta je urađeno tokom protekle četiri godine u opštini u oblasti inkluzivnog obrazovanja i na to što ne funkcioniše kako treba, te je navela šta treba unaprediti kako bi se lokalna mreža inkluzivnog obrazovanja proširila i kako bi se sve ustanove i institucije umrežile u cilju pružanja pomoći deci.

„Krenuli smo od problema i na osnovu njih se i kreirao lokalni plan akcije. Uočeno je da ne postoji kontinuitet i gubi se kvalitet u pružanju podrške učenicima koji prelaze sa jednog obrazovnog nivoa na drugi, iz vrtića u osnovnu školu, a više iz osnovne škole u srednju školu“, rekla je Berček i dodala da „u Bečeju još ne postoji baza podataka dece sa smetnjama u razvoju, invaliditetom, poteškoćama u učenju, pogotovo iz marginalizovanih grupa, a ta baza bi trebala da služi i za praćenje te dece, da li su ona u sistemu, da li su dobila svu moguću osnovnu i dodatnu podršku. Ne postoji ni mehanizam praćenja uključenosti dece iz marginalizovanih grupa u predškolsku ustanovu i školu“, da bi poptom istakla: „Ne smemo da izostavimo roditelje dece sa smetnjama u razvoju, invaliditetom i teškoćama u učenju, jer smo uvideli da su usamljeni u borbi za ostvarivanje svojih prava i potrebno je ojačati ih. Dosadašnje aktivnosti koje su realizovane u lokalnoj zajednici su pokazale da je veoma važna direktna podrška deci, ali je isto tako važna i senzibilizacija vršnjaka, tako da i vršnjačke timove i đačke parlamente treba uključiti u lokalnu akciju“.

Lj.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *