Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Predstavljanje rada Turističke organizacije Bečej: Promocija jedinstvene ponude

Predstavljanje rada Turističke organizacije Bečej: Promocija jedinstvene ponudetrg_fontane

Na sajmu turizma u Novom Sadu od 28. septembra do 2. oktobra, Turistička organizacija Bečej (TOB) učestvuje u okviru štanda Turističke organizacije Vojvodine, saopšteno je prošlog petka na konferenciji za novinare. „Zajedno sa drugim turističkim organizacijama, činimo jedinstvenu ponudu turizma Vojvodine i nadamo se da će taj naš zajednički nastup proizvesti dobre rezultate u budućnosti.

Sa nama na sajmu biće predstavnici dvorca ’Fantast’, hotela, privatnog smeštaja i ugostitelja, kao nosioci turističke ponude u opštini Bečej“, rekao je Marijan Gujanica, direktor Turističke organizacije. „Želja nam je da pre svega promovišemo Bečej, da pokažemo to što Bečej već ima, kulturno-istorijsko nasleđe i prirodna dobra, i pokažemo šta je Bečej proteklih godinu dana uradio na turističkom planu. Takođe želimo da održimo postojeće i uspostavimo nove poslovne kontakte sa turističkim agencijama i da napravimo dobru saradnju sa resornim ministarstvom, odnosno sa pokrajinskim sekretarijatima“.
Novinarima je rečeno i da će u Upravnom odboru klastera zdravstvenog turizma Vojvodine Bečej zastupati predstavnici Doma zdravlja i Turističke organizacije, kao jedne od osnivača klastera zdravstvenog turizma u Vojvodini. „Koristi od klastera su velike, promocija, propaganda, međunarodni kontakti, prekogranična saradnja, bolja pristupačnost fondovima Evropske unije. Mi smo već petu godinu član klastera i možemo se pohvaliti da imamo kontinuitet i u članstvu i u aktivnostima i radu u okviru klastera“, rekao je direktor Turističke organizacije.

Troškovi 210.000, korist 150.000 dinara

Gujanica je govorio i o svojim utiscima s nedavno održane manifestacije „Zlatni kotlić Vojvodine“, čiji je domaćin ove godine bio Bečej, a organizator Turistička organizacija u saradnji sa opštinom Bečej, PIK-om „Bečej“ i Turističkom organizacijom Vojvodine, rekavši da je na kulinarskom takmičenju učestvovalo 35 ekipa, a da je manifestaciju posetilo između 1.500 i 2.000 ljudi, a koštala je „samo“ 210.000 dinara: „To pokazuje da se sa vrlo malo para za takvu manifestaciju, može napraviti jedan lep događaj u gradu. Najveći deo troškova je pokriven van opštine Bečej, Turistička organizacija Vojvodine je sponzorisala manifestaciju sa 100.000 dinara, PIK ’Bečej’ sa 70.000 i Turistička organizacija Bečej iz svojih redovnih prihoda izdvojila je 40.000 dinara, što znači da iz opštinskog budžeta nije potrošeno ništa, a pored toga, promet tokom trajanja manifestacije na lokaciji restorana Ribnjak bio je oko 150.000 dinara. Kao rezultat dobro organizovane i posećene manifestacije je nastavak saradnje između organizatora, i imamo nameru da u drugoj polovini oktobra napravimo novu manifestaciju u kulinarstvu, na istoj lokaciji sa željom da to preraste u tradiciju“.

Na novinarsko pitanje u čemu se ogleda rezultat i korist od članstva u klasteru zdravstvenog turizma i saradnje sa drugim opštinama koje su u njemu, i kako se meri doprinos i rezultat nastupa Turističke organizacije Bečej na sajamskim manifestacijama, Gujanica je odgovorio: „Ono što je konkretno, vidljivo i opipljivo, kako vi kažete, jeste povećan broj noćenja u opštini Bečej. Boravišna taksa je osnovni pokazatelj da li turizam u jednoj sredini raste ili ne, a u Bečeju on konstantno raste, između 25 i 35 posto svake godine, i to je ono što nas opredeljuje da svake godine učestvujemo na sajmovima, pre svega u Beogradu i Novom Sadu. To su konkretni pokazatelji koji se najbolje vide u budžetu opštine kroz prihod od boravišne takse. U okviru klastera, imamo mogućnost besplatnih nastupa na regionalnim i međunarodnim sajmovima, lično ili putem promotivnog materijala. Mi koristimo članstvo u Turističkoj organizaciji Vojvodine i u klasteru zdravstvenog turizma da promovišemo i pokažemo šta Bečej ima, da steknemo iskustva i uspostavimo nove kontakte. Podsetio bih vas da je do pre nekoliko godina jedina poznata turistička destinacija u Bečeju bio hotel ’Fantast’, osim sportskog dela turizma iz ranijih godina, međutim, danas imamo jednodnevne ekskurzije sa celokupnim ili većim delom boravka u opštini Bečej, što čini sekundarnu korist od turizma koju osete svi oni koji su naslonjeni na turizam. Treća stvar jesu projekti. Kroz kontakte vidimo koji su to projekti koji imaju prolaznost ka fondovima Evropske unije i prekograničnoj saradnji. Članstvo ništa ne košta, samo dobra volja, agilnost, ažurnost, inicijativa i kreacija je ono što definitivno treba da postoji u turizmu.“

Kojim putem do aduta Bečeja?

Dvorac „Fantast“ na Jezeru je destinacija po kojoj je Bečej prepoznatljiv i on je „adut“ u turističkoj ponudi Bečeja na sajamskim nastupima Turističke organizacije, sa kojim će „igrati“ i na predstojećem sajmu turizma u Novom Sadu. Međutim, da bi neka turistička destinacija zaživela i opstala, pored promocije potrebno je obezbediti i najosnovnije preduslove kao što su putokaz na vidnom mestu, prilaz ili put odgovarajućeg kvaliteta, da bi posetioci mogli da stignu do nje ali i da požele opet da je posete. Očigledno je da ovi sitni detalji ne zabrinjavaju ni one koji promovišu dvorac Bogdana Dunđerskog, niti one koji bi trebali da brinu o turističkoj ponudi, sudeći po stanju jedinog puta koji vodi do „Fantasta“ – izgleda kao ženska mrežasta čarapa, prepun je udarnih rupa ispod kojih se već vidi nekadašnja turska kaldrma. Možda se i to računa u kulturno-istorijsko nasleđe. Ili možda svi nadležni čekaju da se realizuju predložene izmene u Regionalnom prostornom planu i u blizini „Fantasta“ izgradi komercijalni aerodrom, pa onda rupe na putu i nisu toliko bitne, jer ako gosti oštete automobil moći će ponovo da dođu avionom!?

S obzirom na to da je pomenuo ekskurzije u Bečeju i promociju kulturno-istorijskog nasleđa, a Šlajz i zgrada turbinskog postrojenja stare brodske prevodnice to svakako jesu, i da je nedavno završeno pretvaranje tog prostora u izložbeni prostor, između ostalog i u cilju proširenja turističke ponude Bečeja, upitan dokle se stiglo u realizaciji daljih planova, imajući u vidu da je na otvaranju najavljena izgradnja restorana na „vidikovcu“ i da li je zaživeo taj prostor kao lokacija za posete turističkih tura, direktor Turističke organizacije je rekao: „Taj izložbeni prostor je otvorenog karaktera, svako može da uđe uz prethodnu najavu da bismo mi otključali i pokazali ono što imamo, ali ne postoji veliko svakodnevno interesovanje i upravo sajmovi na koje ćemo sada ići služe tome da se promovišu te nove stvari. Postoje gosti i posetioci ali mi ne možemo da naplatimo ulaznice i ostvarimo neku korist. Što se tiče dalje realizacije projekta, ona ide u dva pravca, da se napravi restoran, a drugi je pokušaj da se oživi kanal. Do kraja ove i u toku naredne godine pokušaćemo da obezbedimo sredstva za dalju realizaciju projektno-tehničke dokumentacije za taj ugostiteljski objekat. Od tri ponuđena predloga projekata za restoran još ništa nije konkretizovano, problem su svojinski odnosi. Objekat i plato iznad pripadaju JVP ’Vode Vojvodine’ i mi ne možemo da pregovaramo u njihovo ime. Prvo treba pravo upravljanja da pređe na opštinu Bečej, pa tek nakon toga počinjemo da tražimo novac za to. Mislimo da ćemo pre banje to završiti i idemo u realno privatno partnerstvo, jer ni opština, ni pokrajina, ni republika nemaju tolike pare da realizuju jedan takav projekat koji vredi između 100.000 i 150.000 evra, nego mora da se uključi privatni sektor koji će u to da ulaže. Drugi pravac je pokušaj da se to mesto razradi kao podturistička destinacija sa sportskim terenima i da oživimo kanal DTD. I na tom planu nešto radimo, međutim, i to je objekat ’Vode Vojvodine’ ali pokušavamo da nađemo novac, koliko ćemo uspeti u svemu tome pokazaće vreme. To je nešto što se zove investicija u turizam, a sredstva fale ne samo u turizmu nego i u drugim sferama javnog života.“

LJ.M.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *