musicloverparadise.com

Becejski mozaik

Aktuelno

Funkcionisanje zimske službe u Bečeju: Čiste se samo prioritetne ulice – putevi između Bečeja i naseljenih mesta u nadležnosti Puteva Srbije

Ugovor za zimsku službu je JP Komunalac zaključio sa „Ekogradnjom“ iz Zrenjanina na iznos od 4,2 miliona dinara od novembra do 31. marta meseca. Ove godine se radilo 5-6 dana, jer, zasad,  toliko dana padao sneg.
O načinu čišćenja, prioritetima i novcu govori direktor JP Komunalac Željko Plavšić.

Brojni građani su nezadovoljni zbog neočišćenih ulica.

- Ništa nismo menjali, kako je Direkcija radila (danas nepostojeće JP Direkcija za izgradnju; prim. nov) godinama unazad, tako radimo i mi. Po istim spiskovima ulica se formirala cena za zimsku službu. Cena u budžetu je adekvatna tom spisku, postoje ulice prvog, drugog i trećeg prioriteta. Kreće se redom, čiste se ulice prvog, potom drugog i trećeg prioriteta i ide se ukrug ako treba. Spiskove nismo menjali ni u Bečeju, a nisu menjani ni u Novom Sadu... Kada bismo čistili sve ulice, cena za zimsku službu bi bila verovatno duplo veća, ako ne tri puta veća. Neko je nekada procenio, tu ništa nismo menjali, da se za adekvatan novac, predviđen u budžetu, taj spisak ulica po tri prioriteta čisti. Ne može se sve očistiti, jer u tom slučaju kada bismo se ponovo vratili na početak? To bi trajalo 15 dana. Možemo da diskutujemo o tome da li je taj spisak dobar ili nije, ali zasad radimo po tom spisku koji je napravljen u skladu sa količinom novca u budžetu.

Noćas je padao sneg. Da li je zimska služba odmah počela da čisti prioritetne ulice?

- Noćas smo od ponoći radili, mislim da je mehanizacija još uvek negde na terenu (oko 10 sati pre podne), sutra ako bude bilo ledene kiše ponovo će se raditi. I mene ljudi zovu zbog čišćenja snega, nije to novost, ali ako neka mala ulica nije na listi prioriteta, šta da radimo? Mi možemo proširivati spisak ulica koje ćemo da čistimo, ali onda će trebati više mehanizacije, a to poskupljuje službu.

Koliko se kamiona sada koristi?

- Dva zimska kamiona, a nekad pomogne i jedan skip.

Putevi između Bačkog Petrovog Sela i Bečeja, Bečeja i Radičevića, Bečeja i Bačkog Gradišta nisu očišćeni. To su regionalni putevi i nisu u nadležnosti opštine, ali začudo, recimo, deo Topolskog puta, van teritorije opštine Bečej je bio ranijih dana očišćen, a „naš“ deo nije.

- To nije u našoj nadležnosti, to su državni putevi. Recimo, danas put od Bačkog Gradišta do Bečeja je kao staklo, niko taj put nije pipnuo.

O tome i pričamo. To su državni putevi drugog reda.

- JP Putevi Srbije takođe imaju svoje prioritete, prvi je autoput, drugi su glavni putevi, pa tek onda slede manje sredine, to je njihova politika.

Sa firmom koja je u Bečeju angažovana za zimsku službu zaključen je ugovor vredan više od 4 miliona dinara. Pretpostavljam da je to okvirni iznos.

- U konkursnoj dokumentaciji je navedeno koliko vrede dežurstva (ljudi i kamioni dežuraju, plaća se plac itd.). Dežurstvo se plaća, radili, ne radili. Sve ostalo se plaća po radnom satu mašine i po kilogramu bačene soli i rizle. To se sve meri i evidentira.

Putevi Srbije

Zimska služba Puteva Srbije, u periodu od 15. novembra do 31. marta, održava oko 15.000 kilometara državnih puteva sa 160 punktova. Putevi Srbije imaju na raspolaganju ukupno više od 66.730 tona soli i 1.500 tona hladne asfaltne mase. Zimska služba ima 709 putarskih vozila i kamiona, 328 mašina, 867 radnika putara, 189 tehničara, a održava 669 km autoputeva, oko 4.100 državnih puteva prvog reda i oko 10.240 km puteva drugog reda. Prema planu, na putevima prvog prioriteta će se posipati so i rizla, putevima drugog prioriteta rizla i šljaka, a na putevima trećeg prioriteta čistiće se sneg.

Može li se u tom slučaju razmišljati o proširenju spiska ulica za čišćenje?Da li mislite da za to postoji razlog, s obzirom na to da postoje ulice u Bečeju odakle ljudi jedva mogu da izađu automobilima, zato što se te ulice nikad ne čiste – sigurno 20 godina unazad? Građani u tim ulicama moraju sami da očiste put kako bi uspeli da saobraćaju.

- Slažem se da je to otežavajuća okolnost, ali zasad ne možemo ništa. Moramo sa osnivačem da pregledamo spisak ulica, da eventualno revidiramo spisak i da vidimo kako će se to odnositi na budžet.

Parking mesta Komunalac naplaćuje, ali većina njih nije očišćena.

- To radnici Komunalca, njih desetak, ručno rade. Čistimo ispred svih javnih ustanova, opštine, suda, policije, trotoare, biciklističke staze, trg, a kad stignemo, pored svega toga, čistimo i parkinge. Trudimo se da i parking mesta očistimo, koliko stignemo. Ispred opštine je, recimo, očišćen. Naši ljudi rade maksimalnim snagama.

K.D.F.


Last modified on
Rate this item
(0 votes)
back to top