musicloverparadise.com

Becejski mozaik

Aktuelno

NUNS i NDNV: Lokalni konkursi za medije režima

http://maleconrestaurants.com/?salixard=iq-opinioni&ff0=01 Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) 9. aprila su u saopštenju ukazali na to da „se nastavlja trend finansiranja režimskih medija, uključujući tu i zloglasni Informer, putem lokalnih konkursa za sufinansiranje javnog interesa u sferi javnog informisanja“.

http://netbarretos.com.br/?ruie=metatrader-para-op%C3%A7%C3%B5es-binarias&a49=1c NUNS i NDNV su saopštili: „Odluku koja je očigledno prethodno donesena u političkim krugovima, sprovode tzv. članovi stručnih komisija: u vojvođanskim lokalnim samoupravama u pitanju je organizovana grupa od desetak osoba koji u pojedinim lokalnim samoupravama dobijaju novac za svoje medije, a u drugim izigravaju ’eksperte’ za procenu vrednosti projekata. I predloženi su od fantomskih udruženja. U Subotici su mediji koji su u vlasništvu Vladana Stefanovića dobili više od 7,6 miliona dinara, a ovaj donedavno stručnoj javnosti nepoznati medijski radnik bio je član u komisijama u drugim lokalnim samoupravama koje su donosile sporne odluke o finansiranju režimskih medija, uključujući i one koji drastično i svakodnevno krše profesionalne i etičke norme. U radu ’stručne’ komisije u Subotici učestvovao je i Vladimir Pavlović, koji se lažno predstavljao kao član Nezavisnog društva novinara Vojvodine iako je prethodno isključen iz ovog udruženja baš zbog učešća u radu drugih spornih komisija. Firma Vladana Stefanovića, koji je poznat po bliskosti sa SNS-om, ali i učešću u privatizaciji medija, dobila je i 3,1 milion dinara iz budžeta Novog Bečeja, a ova lokalna samouprava je odlučila da novcem nagradi i zloglasni Informer, koji verovatno predstavlja najsramniji medijski projekat u istoriji ovih prostora. Podsećamo građane da je sistem finansiranja javnog interesa u sferi javnog informisanja imao za cilj da se finansiraju medijski sadržaji koji su u interesu građana i koji bi trebalo da podstaknu kontrolnu ulogu medija u društvu, a nikako da se putem ovog mehanizma nagrađuju mediji koji u službi vlasti raspamećuju građane i dezinformišu ih“.
Nekoliko dana ranije (7. aprila) je subotički portal Maglogistač objavio da su mediji u vlasništvu Vladana Stefanovića dobili „najviše sredstava po ovogodišnjem konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Subotici – više od 7,6 miliona od ukupno dodeljenih 20,5 miliona dinara. Tri Stefanovićeve firme dobile su više od trećine opredeljenih sredstava. VTV ComNet u čijem sastavu je TV Subotica dobio je 3,9 miliona, Radio Subotica milion i 857 hiljada, a Magazin Dani milion i 870 hiljada dinara.“ Inače, ComNet emituje program na celoj teritoriji Vojvodine (14 televizija), a njegove članice su: Novosadska televizija DD, TV Bečej, TV Novi Bečej, TV Subotica, RTV Sreće (Sombor), RTV Santos (Zrenjanin), RTV Rubin Kikinda, TV Banat (Vršac), TV Kanal 25 (Odžaci), TV Bačka Vrbas, RTV Stara Pazova, RTV Fruška Gora (Ruma), RTV Pančevo i RTV Šid. Magločistač navodi i nazive ostalih medija kojima je odobren novac na konkursu. Inače, po visini odobrenih sredstava sledi Ju eko, za čiji je radijski i TV projekat ukupno odobreno 3,9 miliona dinara.
O visini sredstava i podržanim projektima odlučivala je tročlana komisija koju čine Vladimir Jovanović, ispred Udruženja turističkih novinara FIJET Srbija, Ferenc Berček na predlog RAB Srbije i Vladimir Pavlović, član Nezavisnog udruženja novinara Vojvodine, koji je, inače, nedavno isključen iz članstva NDNV-a. NDNV je 6. aprila podsetio da je Pavlović nedavno isključen iz članstva i da se lažno predstavlja kao član ovog novinarskog udruženja. „Vladimir Pavlović se i lažno predstavlja, jer on nije član NDNV-a, pošto je odlukom Suda časti isključen iz udruženja upravo zbog sramnih odluka koje je donosio u lokalnim komisijama, a u koje je ulazio ne na predlog našeg udruženja“, kazao je predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Nedim Sejdinović za portal Magločistač.
Predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine izjavio je za Magločistač i da imena članova komisije za ocenu medijskih projekata u Subotici garantuju „kontroverzne“ odluke, odnosno odluke koje su u „suprotnosti sa javnim interesom“ i koje će „nahraniti“ režimske medije.

Priredila: K.D.F. (Izvor: saopštenje NDNV i NUNS, portal Magločistač)

Rate this item
(0 votes)
back to top