Direktor JP Toplana Bečej: Neophodna rekonstrukcija vrelovodne mreže

  17 februar 2017
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

Javno preduzeće Toplana se u prethodnih nekoliko nedelja suočilo s brojnim problemima. Niske temperature su posredno i neposredno izazvale brojne havarije na instalacijama, kao i u drugim sredinama u našoj zemlji, tako da je dežurna ekipa ovog javnog preduzeća imala pune ruke posla. Prema prognozama meteorologa se može zaključiti da je to vreme iza nas.

Sledi period koji će biti hladan, ali ne toliko kao što je bilo krajem januara i početkom februara kada je bilo nekoliko ozbiljnijih havarija i problema u isporuci toplotne energije. U jednom trenutku nije bilo grejanja dva-tri dana u celom gradu.
- Grejanja nije bilo dva dana i to je najduži period bez grejanja, ali je i to previše - kaže direktor bečejske topalne Dejan Vuković. - Naši korisnici su tada imali hladne radijatore iako je u tom trenutku spoljna temperatura bila nešto viša u odnosu na prosečnu. Tad je bilo oko 13 ili 14 stepeni preko dana, što svakako nije dovoljno da bi se bez grejanja vodio normalan život u kućama i stanovima koji su priključeni na Toplanu. Dogodio se veći broj havarija na dotrajalom vrelovodu. Uz dotrajalost kao glavni uzrok havarija, imamo i neka loša tehnička rešenja na samoj mreži koja izazivaju slaba mesta na vrelovodu koja su od samog početka tako projektovana. Imamo dosta fiksnih tačaka i svaka ta fiksna tačka je potencijalno slabo mesto gde vremenom može da dođe do pucanja cevi. Uz izvinjenje zbog neprijatnosti, zahvaljujem se našim korisnicima na strpljenju.

Da li može taj problem da se reši?

- Može da se reši rekonstrukcijom mreže. Toplana je uradila projekte rekonstrukcije kompletne vrelovodne mreže. Naš plan je da sledeće godine uđemo u ozbiljnu rekonstrukciju. Plan je da se uzme veći kredit od KfW banke da bismo preko milion evra uložili u mrežu i time bismo mrežu doveli u krajnje efikasno stanje kako bi građani bili sigurni da će dobijati grejanje u danima kada su temperature drastično ispod nule. Druga stvar koja je uticala na prestanak isporuke toplotne energije je to što je došlo do smrzavanja toplotnih podstanica u kućama u kojima niko ne stanuje. Imamo korisnike naših usluga koji su povezani na sistem, podstanice im se nalaze u kućama, te kuće su ostale napuštene, ljudi su se odselili...

Da li imate podatke o takvim domaćinstvima?

- Ne vodimo evidenciju o tome da li neko stanuje u kući ili ne stanuje. Jedino što možemo da vidimo jeste da li ima ili nema potrošnje. U sledećem koraku bi trebalo da analiziramo situaciju u svim objektima gde nema potrošnje. Imamo i korisnike koji su priključeni na Toplanu ali ne koriste naše usluge, već imaju neku drugu vrstu grejanja. Imamo i tu drugu grupu gde se grejanje ne koristi jer niko ne stanuje u objektu. Zbog toga treba da iskoristimo letnji period za stvaranje nove baze podataka kako bismo tačno znali koji su objekti u kojima niko ne stanuje i da bismo mogli pre početka sledeće grejne sezone da u dogovoru sa vlasnicima objekata preduzmemo određene radnje.

Postoje li problemi koji mogu negativno da se odraze na isporuku toplotne energije u narednom periodu?

- Što se tiče funkcionisanja samog sistema i isporuke gasa, nemamo nikakvih problema. Ipak, može u narednom periodu da dođe do određenih zastoja u isporuci jer, napominjem, imamo vrelovod star preko 30 godina i nije neuobičajeno da se na takvom vrelovodu pojavljuju havarije. Svaka havarija iziskuje zastoj u isporuci od po nekoliko sati, ali se nadam da će naši korisnici imati razumevanja za takvo stanje. Zahvalio bih im se i na kooperativnosti, jer za tih nekoliko dana u toku havarije veliki broj građana nam je pomogao, aktivirao se, javljao da li negde postoji havarija i svi su se na neki način angažovali i pokazala se dobra interakcija između korisnika i nas - rekao je Dejan Vuković.

V.F.

Naslovi

Popularni Članci