Polaganje završnog ispita

  11 jul 2014
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)


Ove nedelje svršeni osnovci su se upisivali u srednje škole u koje su raspoređeni prema svojim listama želja, a na osnovu ostvarenih rezultata na završnom testu i postignutom uspehu od 6. do 8. razreda.

Iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja saopšteno je da je završni ispit u osnovnom obrazovanju i vaspitanju, koji su u Srbiji učenici osmog razreda osnovnih škola polagali 16, 17. i 18. juna, uspešno okončan. Od 68.744 osmaka na malu maturu izašlo je 67.600. Na ispit iz srpskog jezika nije izašlo 1.104 učenika, na ispit iz matematike 1.145, a kombinovani test nije polagalo njih 1.119.

U opštini Bečej, prema podacima osnovnih škola, za polaganje male mature prijavilo se 387 đaka, a na polaganje završnih ispita izašlo je 375 učenika.


Iako đaci koji su izašli na polaganje nisu mogli da „padnu“ na maloj maturi, trebalo je da prikupe što više poena kako bi povećali šansu da upišu željenu srednju školu, jer osim poena na završnom testu na kom je po 16 bodova „nosio“ ispit iz matematike i srpskog, odnosno maternjeg jezika i 8 poena kombinovani test (koji je uveden ove godine), za upis u srednju školu boduje se i uspeh od 6. do 8. razreda koji nosi maksimalnih 60 poena.


Rezultati male mature u Južnobačkom okrugu u koji spada i opština Bečej, prema pisanju Dnevnika, nešto su lošiji nego ranijih godina. Od 5.574 malih maturanata samo je jedan (u Novom Sadu), sakupio maksimalnih 100 bodova za upis u srednju školu, sa 99 i 98 bodova u trku za srednjoškolske klupe krenulo je 110 osmaka, od toga njih 88 je iz škola s novosadske teritorije. Više od 95 bodova u celom okrugu imalo je 493 učenika, preko 93 boda ima njih 785, a 1.159 osmaka za upis u srednju školu ostvarilo je više od 90 bodova. Polovina đaka, njih 2.902, konkuriše za srednje škole sa 75 i više bodova.
Prema podacima koji su objavljeni na sajtu Ministarstva prosvete o uspešnosti učenika na kvalifikacionim ispitima u bečejskim školama, najveća prosečna ocena iz matematike (u VI, VII i VIII razredu) đaka izašlih na ispit je 3,90 i to u školi „Sever Đurkić“, kao i iz srpskog jezika 4,11, zatim u školi „Zdravko Gložanski“ je to 3,51 iz matematike, a 3,80 iz srpskog jezika, potom sledi „Šamu Mihalj“ iz Bačkog Petrovog Sela sa 3,12 iz matematike, odnosno 3,56 iz srpskog jezika, dok je u istoimenoj školi u Bečeju prosečna ocena od šestog do osmog razreda je 3,11 iz matematike, odnosno 3,33 iz srpskog jezika. U Osnovnoj školi „Svetozar Marković“ iz Bačkog Gradišta učenici koji su izašli na završni ispit u VI, VII i VIII razredu imali su prosečnu ocenu iz matematike 3,01, a iz srpskog jezika 3,49, dok su u školi „Petefi Šandor“ imali prosečnu ocenu 2,95 iz matematike i 3,17 iz srpskog jezika.


Na sajtu Ministarstva se navodi da je prosečan broj bodova na kraju osmog razreda 17,50 u školi „Sever Đurkić“, odnosno 52,53 ukupno za VI, VII i VIII razred, zatim 16,35 (ukupno 49,69) u školi „Zdravko Gložanski“, 14,89 (ukupno 45,93) u školi „Šamu Mihalj“ u Bačkom Petrovom Selu, 14,88 (ukupno 45,30) u školi „Šamu Mihalj“ u Bečeju, 14,27 (ukupno 43,86) u školi „Svetozar Marković“ u Bačkom Gradištu i 13,15 (ukupno 42,02) u školi „Petefi Šandor“.


Što se samog završnog ispita tiče, najbolje su se pokazali učenici iz škole „Zdravko Gložanski“ koji su na ispitu iz matematike ostvarili 9,16 prosečan broj bodova, 8,74 iz maternjeg jezika, a iz kombinovanog testa 4,19, dok su osmaci iz škole „Sever Đurkić“ na ovom testu imali nešto veći prosečan broj bodova, 4,25. Na testu iz maternjeg jezika su ostvarili u proseku 8,67, a iz matematike 8,3 boda. Učenici osmog razreda iz škole „Šamu Mihalj“ iz Bačkog Petrovog Sela na završnom testu iz matematike ostvarili su 5,38 prosečan broj bodova, bolji su bili na testu iz maternjeg jezika gde su imali 7,7 prosečan broj bodova, a na kombinovanom testu su imali 4,12. Slične rezultate su pokazali i osmaci iz istoimene škole u Bečeju koji su na testu iz matematike bili nešto bolji i ostvarili 5,97 prosečan broj bodova, iz maternjeg jezika su imali 7,18, a na kombinovanom testu 3,37. Učenici iz škole „Svetozar Marković“ u Bačkom Gradištu na testu iz matematike imali su 5,56 prosečan broj bodova, 6,02 iz maternjeg jezika, a 3,29 na kombinovanom testu, dok su osmaci u školi „Petefi Šandor“ pokazali bolje rezultate i imali 6,21 prosečan broj bodova na ispitu iz matematike, 7,24 iz maternjeg jezika i 3,64 na kombinovanom ispitu.


Prema konačnim rezultatima završnog ispita u osnovnim školama u opštini Bečej i vrednovanja uspeha u VI, VII i VIII razredu, najveći broj poena za upis u srednju školu, 103,40 (zbog dodatnih 8 bodova za osvojneno prvo mesto na republičkom takmičenju), ima učenik iz škole „Šamu Mihalj“ u Bačkom Petrovom Selu, 97,40 bodova ima prvorangirani učenik u školi „Zdravko Gložanski“, najveći broj bodova u školi „Šamu Mihalj“ iz Bečeja je 96,40, u školi „Sever Đurkić“ je 96,20, a u školi „Petefi Šandor“ 90,40. Za školu „Svetozar Marković“ iz Bačkog Gradišta do zaključenja ovog broja novina nismo uspeli da dobijemo podatke.


Prvi upisni krug u srednje škole bio je u ponedeljak i utorak, a 10. jula je bio drugi krug.        

Ne sme se, ali se može


Iako iz Ministarstva prosvete poručuju da osnovne i srednje škole ni pod kojim uslovima ne smeju da uzimaju novac od roditelja prilikom upisa učenika, to se ipak radi u svim srednjim školama u Bečeju, gde se na ime „roditeljskog doprinosa“, naplaćuje 2.000 dinara.  U školama navode da uplata „roditeljskog dinara“ nije uslov za upis učenika u školu i da je to na dobrovoljnoj bazi, kao i da će svi učenici biti upisani bez obzira na to da li su uplatili „doprinos“ ili ne. Navode da je u taj iznos uračunato i obavezno osiguranje učenika (500 dinara), a preostali novac je namenjen za svedočanstva, diplome, zahvalnice, knjižice, potvrde, fotokopiranje testova, poklone za najbolje učenike, kupovinu nastavnih sredstva, stručne literature, obnavljanje bibliotečkog fonda, za takmičenja itd. U razgovoru sa nekim od roditelja učenika koji su se upisali u prvi razred srednje škole, dobili smo odgovor da oni „podržavaju ovakav vid pomoći školama“ jer smatraju da je to u interesu njihove dece pošto, kako su rekli, „žele da njihovo dete ima što bolje uslove za učenje i rad u školi, a na ovaj način se školi pomaže da im to i omogući, kada već država ili lokalna samouprava nije u stanju da školama sve to obezbedi“.


Nadležni iz Ministarstva ističu da Savet roditelja učenika prvog razreda još nije konstituisan, te da odluka o uplati novca za učenike prvog razreda u vidu dobrovoljnog „đačkog dinara“ može biti doneta tek u septembru mesecu, po konstituisanju Saveta roditelja prvog razreda svake škole, ali i to da Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja ne sprečava da roditelji doniraju školi određena sredstva radi obezbeđivanja višeg standarda obrazovanja i vaspitanja u oblasti rada škole, međutim, takve donacije ne smeju da budu iznuđene.


LJ.M.

Naslovi

Popularni Članci

      

Okom Kamere