musicloverparadise.com

Becejski mozaik

Aktuelno

Pogled iskosa: Junski sneg

Rezultate konkursa Ministarstva kulture i informisanja republike Srbije za sufinansiranje medijskih projekata sa nestrpljenjem su očekivale brojne redakcije „velikih“, prestoničkih ali i „malih“ lokalnih medija.

Razlog je pomalo „hamletovski“, jer u okolnostima potpunog osiromašenja medija, neuslovnog tržišta  i odsustva oglašivača, rezultati raspodele su od ključnog značaja za njihovo preživljavanje pogotovo kada se uzmu u obzir iskustva od prethodne godine kada su se na konkursima (kako republičkim, tako i na lokalnim) pojavili potpuno nepoznati mediji, osnovani neposredno pre konkursa, za koje se sa razlogom sumnjalo da su usko povezani s aktuelnom vlašću, a za projekte su im odobrena znatna sredstva.
U konkurenciji sa takvim kandidatima teško je bilo očekivati da će oni koji više od dve decenije u nezavidnoj situaciji, uz poštovanje novinarskog Kodeksa, pokušavaju da odgovore zahtevima profesionalnog novinarstva i objektivno informišu građane, dobiti deo novca za svoje projekte kako bi uspeli da preguraju nekako do sledeće godine.
Očekivalo se, ipak, da će članovi komisija, sastavljeni od predstavnika medijskih udruženja i nevladinih organizacija, znati da cene kvalitet projekata medija koji su poslednjih petnaestak godina ispunjavali stroge kriterijume inostranih donatora i prolazili na konkursima i kod ministarstva Republike Srbije i pokrajinskog sekretarijata i tako doći do slamke spasa.
Međutim, nezadovoljni predloženim članovima i svojom zastupljenošću u njima, predstavnici medijske koalicije (NUNS, NDNV, ANEM, AOM i Lokal pres) su odlučili da izađu iz komisija između ostalog i zbog uverenja da će njihova udruženja, koja su takođe podnela projekte na konkursima, biti diskriminisana, za šta su postojali signali koji su stizali iz vrha vlasti.
Primedba da će ovakvim postupkom najviše izgubiti lokalni mediji, i da bi bilo dobro da učešćem u komisijama predstavnici koalicije skrenu pažnju na „male“ i doprinesu pravilnom vrednovanju njihovih projekta i tako im omoguće da iskoriste jedinu šansu za dolazak do novca i preživljavanje, a da medijska udruženja svojom logistikom, stručnim kapacitetima i boljom pozicioniranošću pokušaju da eventualan neuspeh na konkursu kompenzuju kod inostranih donatora u čijoj strategiji već dugi niz godina nisu lokalni mediji, odbačena je u uverenju da će Vlada zbog pritiska međunarodnih strukovnih organizacija i „packi“ koje je dobila zbog Radne grupe za izradu Medijske strategije, morati da popusti.
Bilo kako bilo, Medijska koalicija je povukla članove iz komisija ali medijska udruženja nisu povukla svoje projekte sa konkursa.
Odluka o raspodeli je doneta i prema rešenjima, projekti članova koalicije su pozitivno prošli na konkursima na kojima su učestvovali, ali zato nisu prošli oni „mali i nevidljivi“. Odnosno oni koji su daleko od vatre.
U očitoj primeni zakona velikih brojeva, mali nisu imali šanse sa projektima u vezi sa decom sa smetnjama u razvoju, putevima novca u lokalnim samoupravama, pojavi teških metala u predškolskim ustanovama, vodosnabdevanju u svojim sredinama pored projekta sa temom kako su sledili slavne pretke, junacima velikog rata, manastirima i duhovnošću, baštini u modernom dizajnu...
Iznenađujuće.
S objavljivanjem rezultata konkursa poklopilo se i održavanje sastanka u Vladi sa predstavnicima koalicije za povratak i učešće u Radnoj grupi za izradu Medijske strategije, a prethodila je i informacija o pozajmici NUNS-a i problemima sa Medija centrom.
Potom je i usledio demanti da je Radna grupa formirana i da je izabran njen predsednik. Tako da se čini da su rezultati konkursa nekako „pali u senku“. Nema mnogo komentara izuzev jednog o visini iznosa za proizvodnju televizijskog sadržaja za dve beogradske firme uz napomenu da članovi Medijske koalicije nisu učestvovali u radu komisija.
Zanimljivo.
Ne pada sneg da pokrije breg.

Vladan Filipčev

Rate this item
(0 votes)
More in this category: « Mrak
back to top