Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Odluke u ime građana (5. deo): Šta su radili članovi opštinske vlade od avgusta do kraja oktobra? – Aktivnosti – od prisustvovanja svečanostima do rešavanja problema

Odluke u ime građana (5. deo): Šta su radili članovi opštinske vlade od avgusta do kraja oktobra? – Aktivnosti – od prisustvovanja svečanostima do rešavanja problematrg_fontane

Pojedini članovi Opštinskog veća – vlada lokalne samouprave – u ovoj, ali i u prethodnim mandatima su veoma relaksirano radili svoj posao za oko 60.000-70.000 dinara mesečno (volonteri za oko 30.000). Dešavalo se i dešava se i danas da se pojedini lokalni većnici danima ne mogu „pronaći“ u zgradi lokalne samouprave, da se ne javljaju na službene telefone…

Nakon isteka mandata ili razrešenja, listom su svi „zaboravili“ da podnesu izveštaj o svom radu, to jest možda su i podneli predsedniku opštine, ali javnost o tome ništa nije znala.
Novinari Bečejskog mozaika su u nekoliko navrata tražili izveštaje o radu članova Opštinskog veća, sasvim ili delimično neuspešno. Naime, neki od članova Veća su se oglušili o pitanje i zahteve novinara o planovima i, pre svega, učinka rada.
Poslednji put je redakcija ovih novina u novembru mesecu 2014. godine tražila izveštaje o radu bečejskih većnika, jer od trenutka imenovanja, većina nakon izbora u maju 2012. godine, nije podnela izveštaje o svom radu, niti su predstavili svoje planove javnosti. Izrada programa rada nije obaveza lokalnih funkcionera, međutim, poželjno je da imaju makar skicu poslova koje u toku mandata žele da urade. Izveštaj o radu, pak, trebali bi da podnose predsedniku opštine, doduše, ni to nije zakonska obaveza.
Na zahtev za slobodan pristup informacijama od javnog značaja početkom novembra 2014. godine su odgovorili samo tadašnji članovi Opštinskog veća Ištvan Ačai, zadužen za mesne zajednice, verske zajednice i međunacionalne odnose (predlog GG „Za Bečej“), Andrea Galgo Ferenci, zadužena za obrazovanje, kulturu i civilne organizacije (predlog GG „Za Bečej“) i dr Anđelko Mišković, zadužen za poljoprivredu i razvoj sela (predlog SNS-a).
Odgovore na pitanje o tome da li imaju plan rada i izveštaj o svom dosadašnjem radu, naravno, uz kopije planova i izveštaja, u zakonskom roku nisu dostavili članovi Opštinskog veća (neki od njih su poslali izveštaje nakon isteka zakonom predviđenog roka): dr Slobodan Dimitrov, zadužen za zdravstvo i socijalnu zaštitu (predlog SNS-a), Dragan Kovačev, zadužen za privredu i preduzetništvo (predlog SNS-a), Dalibor Kekić, zadužen za investicije i razvoj (predlog LDP-a), Svetlana Vuletić, zadužena za područje uprava i propisi (predlog SNS-a), Miomir Jelenić, zadužen za sport, omladinu i turizam (predlog SPO-a) i Laslo Friš, zadužen za ruralni razvoj i zaštitu životne sredine (predlog DSVM-a).

Temeljni izveštaji, ali i „crtice“ na 5-6 redova

Od juna meseca, kada su nakon lokalnih izbora imenovani stari/novi članovi Opštinskog veća, situacija je promenjena, jer predsednik opštine traži mesečne izveštaje o radu od svakog člana opštinske vlade.
Nekoliko redakcija je u Bečeju, među njima i Bečejski mozaik, zatražilo kopije mesečnih izveštaja bečejskih većnika i iz tih izveštaja došlo do interesantnih otkrića o tome da pojedini članovi Veća izveštavaju predsednika opštine čak i o tome da su prisustvovali sednicama ovog tela (što im je obaveza) ili nekim svečanostima, da pišu o svom ličnom usavršavanju, o tome da se bave oblastima za koje nisu zaduženi.
Do sada su lokalni većnici napisali izveštaje o radu i aktivnostima za za avgust, septembar i oktobar mesec. Većina izveštaja je uopštena, u njima se ne navode eventualni rezultati rada, ima izveštaja dužine 5-6 redova…

Problemi u vezi sa restitucijom, razgovori sa potencijalnim investitorima, o Balkanskoj muzičkoj akademiji u Bečeju…

Svetlana Vuletić, zadužena za oblasti obrazovanja, uprave i propisa, u svojim je izveštajima navela prisustvo sednicama Opštinskog veća i Skupštine opštine Bečej, godišnji odmor, sastanak sa direktorom škole „Petefi Šandor“ u vezi sa problemom osposobljavanja gromobrana (postignut je dogovor o planiranju 510.000 dinara u budžetu opštine kako bi se postupilo po nalogu protivpožarne policije), sastanak u vezi prijema zaposlenog u dnevni boravak za decu sa invaliditetom, da opština nema interes da preuzme veterinarsku stanicu, sastanak sa ličnim pratiocima dece sa invaliditetom i smetnjama u razvoju, rešavanje problema učenika sa invaliditetom (avgust); pripremu akata za likvidaciju Direkcije za izgradnju Bečej, obilazak osnovnih škola početkom školske godine, rešavanje pitanja spajanja odeljenja u školi „Petefi Šandor“, sastanak sa investitorom iz Mađarske zbog korišćenja metan gasa, premer parcela građevinskog i državnog poljoprivrednog zemljišta, sastanak povodom otvaranja Balkanske muzičke akademije u Bečeju (nosilac projekta je ambasada Norveške), rešavanje problema u vezi sa produženim boravkom u školi „Šamu Mihalj“, prisustvo Danima polja itd. (septembar); rešavanje problema u vezi zakupa državnog zemljišta, premer poljoprivrednog zemljišta u javnoj svojini opštine u Bačkom Petrovom Selu (prva faza vodozahvata), pripremu predmeta za sednicu Skupštine opštine, obeležavanje 8. oktobra, posetu Čongradu, sastanak sa predstavnicima Policijske stanice Bečej, sastanak „Pres ekspres medija“, sastanak sa direktorima škola itd. (oktobar).
U izveštajima Dragana Kovačeva, koji je zadužen za oblast privrede i zaštite životne sredine piše o sastancima sa direktorom JP Komunalac Norbertom Kovačem u vezi sa košenjem trave i radom preduzeća, o razgovoru sa predstavnicima firme koja upravlja regionalnom deponijom u Kikindi (eventualna buduća saradnja i uslovi saradnje), o sastanku sa predstavnicima Razvojnog fonda Vojvodine, kada je dogovoreno da se imenuje osoba u Bečeju koja će ubuduće posredovati između Fonda i lokalnih privrednika, navodi i da je kontaktirao tri domaća preduzeća u vezi sa kupovinom placa u industrijskoj zoni, posredovao je između potencijalnog investitora iz Turske i opštine, koji je zainteresovan za objekat KTC-a (avgust). Kovačev je u septembru mesecu, u vezi sa komunalnim delatnostima (Opštinsko veće je Kovačeva nedavno oslobodio resora komunalne delatnosti, s obzirom na to da su oblasti o kojima vodi računa preobimni) imao sastanak sa predstavnicima beogradske firme u vezi razvrstavanja otpada, obišao je gradsko smetlište, a tom prilikom je procenjeno da otpad na smetlište nakon sanacije može da se odlaže najduže još dve godine, obavio je razgovore u vezi sa problemom asfaltnog šuta koji nastaje u velikim količinama zbog rekonstrukcije gradskog trga, tražilo se rešenje i za uklanjanje divlje deponije u Mileševu, u vezi sa održavanjem objekta u kom je sedište poljočuvarske firme Link FTO Kovačev je organizovao čišćenje septičke jame, popravke strujnih instalacija i oluka, učestovao je na skupu u organizaciji NALED-a, razgovarao sa predstavnicima VIP fonda iz Novog Sada koji su pokazali interesovanje za objekat CBA u Novom selu, bio je na skupu u Privrednoj komori Beograda, učestovao je u rešavanju problema sa republičkim javnim pravobranilaštvom kako bi se dobila građevinska dozvola za izgradnju objekta IDEA u Bečeju, primio je predstavnike jedne mađarske firme sa kojima je razgovarao o njihovoj ponudi gasnih generatora za proizvodnju struje od gasa koji se izdvaja na termalnoj bušotini. Član Opštinskog veća je u oktobru mesecu, kako navodi u izveštaju, dostavio traženu dokumentaciju potencijalnom investitoru iz Italije o hali gumare u starom Fadipu, pokrenuta je inicijativa da se obuke za pojedina zanimanja obavljaju u Bečeju umesto u Novom Sadu, u Beogradu je prisustvovao sastanku sa direktorom Poreske uprave, zatim Sajmu ekologije, skupu u organizaciji NALED-a, privrednom forumu u Novom Sadu, na zahtev Pokrajinskog sekretarijata za privredu dostavio je podatke o industrijskoj zoni, razgovarao sa potencijalnim investitorom iz Austrije o kupovini placa, prisustvovao je sastanku sa predstavnicima firmi iz Beograda koji se zajednički bave izgradnjom biogasnih postrojenja, prisustvovao je sastanku sa bečejskim privrednicima koji su nezadovoljni naplatom iznošenja smeća, jer se bave delatnošću u toku koje ne nastaje otpad (taksisti itd), a postignut je dogovor i o rešenju tog problema.

Resori

Članovima Opštinskog veća prilikom njihovog izbora na sednici Skupštine opštine 10. juna 2016. nisu određeni resori, već im je opštinska vlada svojim rešenjem naknadno, na sednici održanoj 13. juna, odredila oblasti delovanja (Službeni list opštine Bečej broj 15, objavljen 29. juna): dr Anđelko Mišković, za oblast poljoprivrede i ruralnog razvoja, Dragan Kovačev, za oblast privrede, zaštite životne sredine, Svetlana Vuletić, za oblast obrazovanja, uprave, propisa, Đuro Kričković, za oblast rada mesnih zajednica, Miomir Jelenić, za oblast turizma, Dejan Terzić, za oblast omladine i sporta, Čaba Štefaniga, za oblast kulture, civilnih organizacija i regionalne saradnje, Igor Kiš, za oblast socijalne zaštite i evropskih fondova i Karolina Smieško, za oblast verskih zajednica i zaštite prava nacionalnih manjina.
Opštinsko veće opštine Bečej ima 11 članova,osim 9 izabranih i predsednika opštine (predsednik Veća) i njegovog zamenika, koji su po svojim funkcijama članovi.

Anđelko Mišković, čiji su resor poljoprivreda i ruralni razvoj, u avgustovskom izveštaju piše o edukaciji za poljoprivrednike o virusnom oboljenju goveda, o odlukama o dodeli državnog poljoprivrednog zemljišta po pravu prečeg zakupa, o dobijanju saglasnosti na odluke o korišćenju državnog poljoprivrednog zemljišta bez naknade i na odluke o korišćenju zemljišta za stočare i po osnovu infrastrukture (PIK), o tome da je postignut dogovor o održavanju predavanja o EU projektima za poljoprivrednike. Mišković piše, zatim, o sastanku sa predstavnicima DTD-a o projektima za navodnjavanje i odvodnjavanje, a zatražena je i mogućnost zajedničkog finansiranja asfaltiranja krune nasipa do druge čuvarnice, kao i mogućnost popravki ustava koji su u lošem stanju. U avgustu je organizovana ekskurzija 30 poljoprivrednika u Sloveniju, održan je sastanak o povraćaju zemljišta jednom Bečejcu, mesne zajednice su obaveštene u vezi sa mogućnostima orezivanja drveća kako ne bi došlo do uništavanja vetrozaštitnih pojaseva, održan je sastanak sa predstavnicima Razvojnog fonda Vojvodine o mogućnostima finansiranja proizvođača iz Bečeja. Mišković je naveo da je u septembru mesecu prisustvovao Danima polja, Danima polja krompira, Danima Petrovog Sela, da su raspisane javne nabavke iz oblasti poljoprivrede u Bečeju. Pisao je o sastancima sa predstavnicima Ministarstva poljoprivrede, Uprave za poljoprivredno zemljište, bečejskim privrednikom, da su eventualno zainteresovana udruženja informisana o konkursima Pokrajinskog fonda za poljoprivredu.
Član Opštinskog veća zadužen za oblast poljoprivrede u oktobarskom izveštaju o radu naveo je da su održani sastanci sa vlasnicima zemljišta u vezi sa rešenjima Agencije za restituciju o povraćaju zemljišta – problem stvara to što je zemljište već dato u zakup poljoprivrednicima po pravu prečeg zakupa – i utvrđena je procedura po kojoj treba postupiti prilikom pristizanja rešenja o povraćaju zemljišta. Poslat je dopis Upravi za poljoprivredno zemljište o iskorišćenosti ribnjaka, jer zbog promene vlasnika PIK-a, novi vlasnik, „MK grupa“, ne želi da iznajmljuje ribnjak, te je proizvodna 2015/2016. godina prošla tako da ribnjak niko nije koristio. Poslati su dopisi nadležnim pokrajinskim sekretarijatima, okončano je prijavljivanje za korišćenje državne zemlje po pravu prečeg zakupa, na osnovu infrastrukture i besplatnog korišćenja, održan sastanak sa predstavnicima BAG-a u vezi sa zemljištem.
Najkraće izveštaje o aktivnostima u protekla tri meseca predsedniku opštine uputio je član Opštinskog veća Igor Kiš koji je zadužen za veoma važne oblasti, za socijalnu zaštitu i evropske fondove. Izveštaji Kiša iz avgusta, septembra i oktobra meseca imaju od 5 do 8 redova. U avgustovskom izveštaju navodi da je učestvovao sastancima Opštinskog veća, da je u ime opštine, kako piše, pomogao u organizovanju Dana novog hleba i Svetog Stefana u glavnoj organizaciji MKD „Petefi Šandor“, da je imao više sastanaka sa tadašnjom direktorkom Centra za socijalni rad Svetlanom Gagić, da je posetio Dnevni boravak za decu sa invaliditetom i smetnjama u razvoju, te da je imao pripremne razgovore u vezi sa konkursom IPA Srbija-Mađarska.
Kiš je zatražio i izveštaje ostalih članova Veća, međutim, u zapisniku sa 8. sednice Opštinskog veća od 2. septembra, kojoj ovaj većnik inače nije prisustvovao, navodi se da je predsednik opštine, komentarišući predlog Kiša da mu se dostave izveštaji ostalih članova Veća, rekao da će se ti izveštaji dostavljati njemu kada on bude bio predsednik opštine.
U septembarskom izveštaju Kiš navodi organizaciju i sprovođenje aktivnosti u vezi sa početkom školske godine, rešavanje predmeta iz oblasti socijalne zaštite, radnu posetu Mađarskoj, sastanak sa firmom iz Mađarske, koja je, kako piše, „za saradnju“ sa lokalnom samoupravom u oblasti otpadnih voda i komunalnih usluga, da je obavio pripremne razgovore o prekograničnoj saradnji Mađarske i Srbije (IPA projekti) sa zainteresovanim subjektima, a to su Spomen kuća Tanovih, Vodokanal, MKD „Petefi Šandor“ i biblioteka a, piše, „upoznat sam i sa drugim planiranim projektima“. U septembarskom izveštaju Kiš piše i da je učestvovao na seminarima Beogradske otvorene škole i Konrad Adenauer Štiftunga u Šapcu i Beogradu (nije sasvim jasno zbog čega svoje lično usavršavanje navodi kao aktivnost u svojstvu člana Opštinskog veća).
Član opštinske vlade u izveštaju iz oktobra meseca piše da je osim rešavanja tekućih, svakodnevnih problema bavio i sledećim: poseta Šatoraljaujhelju i radni sastanak sa čelnicima grada, razgovor sa potencijalnim investitorima (ne zna se kojim), koordiniranje i pomaganje oko konkursa IPA Mađarska-Srbija, prisustvovanje sednicama Opštinskog veća i Skupštine opštine i organizovanje komemoracija povodom 6. oktobra i 1. novembra.
O izveštajima ostalih članova Opštinskog veća čitajte u narednom broju Bečejskog mozaika 2. decembra.

K.D.F.

Tekst je deo medijskog projekta „Odluke u ime građana“ koji sufinansira opština Bečej

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *