Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Žene u vestima Srbije: Seksizam, stereotipi i predrasude

Žene u vestima Srbije: Seksizam, stereotipi i predrasudetrg_fontane

Društveni kontekst Srbije, omeđen religijom, ekonomskim razvojem, politikom i muškom dominacijom u tim oblastima, donosi nedovoljnu zastupljenost žena u medijima, ocenjeno je 21. oktobra u Novom Pazaru, na predstavljanju rezultata istraživanja „Ko pravi vesti”.

Profesorka Fakulteta političkih nauka u Beogradu Snježana Milivojević je ukazala na izvestan napredak u „prezasićenom sistemu sa više od 1.000 medija” u Srbiji, u kojem je pitanje rodne ravnopravnosti potpuno marginalizovano i eksplicitno pokrenuto u samo tri odsto analiziranih tekstova.
Ona je naglasila da 20 godina od prvog globalnog monitoringa izazovi seksizma, rodnih stereotipa i predrasuda u informativnom svetu odolevaju vremenu, prostoru i platformama.
U izveštaju za prošlu godinu navodi se da „izveštavanje nije rodno osetljivo, pa se u manje od jednog procenta vesti direktno kritikuju, osporavaju ili izazivaju rodni stereotipi”.
Statistika pokazuje da su u tom periodu u Srbiji žene činile 22 procenta osoba čiji se glas čuje, o kojima se piše ili koje se vide u štampi, TV i radio vestima što je malo ispod svetskog (24%) i evropskog (25%) proseka.
Ipak, vidljivost žena opada kako raste istaknutost i važnost teme.
„U političkim temama, koje dominiraju medijima u Srbiji, žene čine samo 14 odsto subjekata. S druge strane, u vestima o poznatim ličnostima, umetnosti, medijima i sportu one čine 44 odsto svih subjekata. Žene su vidljivije u profesionalnim grupama koje imaju niži status u društvu i kada se pojavljuju u ulogama koje se percipiraju kao ‘ženske’ “, navodi se u istraživanju „Ko pravi vesti”.
Kada se posmatra akademska stručnost žena i njihova uloga u biznisu, one su u medijima zastupljene sa osam, odnosno četiri procenta, što ih čini skoro nevidljivima.
Po Akcionom planu koji za cilj ima ukidanje „medijskog seksizma” do 2020. godine, zadatak je da redakcije svih javnih servisa i 40 odsto privatnih medija u Srbiji podržavaju rodnu ravnopravnost, a da žene budu prisutne u makar polovini plasiranih vesti.
Prezentaciju i razgovor sa predstavnicima civilnog sektora, lokalnih samouprava, obrazovnih institucija i medija organizovala je Misija OEBS u Srbiji.

(Beta)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *