Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Eržebet Feher o „vrućim“ temama u Komunalcu: Propisana parking mesta kada bude toplije

Eržebet Feher o „vrućim“ temama u Komunalcu: Propisana parking mesta kada bude toplijetrg_fontane

Statut Javnog preduzeća Komunalac je i dalje „vruća“ tema u ovom preduzeću, a posebno član po kojem direktor delegira dva člana iz redova zaposlenih u Upravni odbor.

Zbog toga su negodovali i predstavnici sindikata u preduzeću i predsednik Upravnog odbora, a direktorka Komunalca Eržebet Feher rekla je da nije ona pisala statut i da ga je zatekla kada je postavljena za direktorku: „Statut treba menjati i to će biti na dnevnom redu sednice Skupštine opštine 3. marta. Ako odbornici izglasaju promene, onda će to biti tako. Predlog je da se izborima odluči ko će od predstavnika radnika ući u Upravni odbor. Na listi će biti četiri kandidata, dva će predložiti sindikat, a dva ja“.
Zoltan Feješ, predsednik sindikata Komunalca je, gostujući na Radiju „Aktiv“, rekao da direktorka ovog javnog preduzeća 24 časa dnevno koristi službeni automobil („škoda fabia“), a da uredno naplaćuje i putne troškove za dolazak i odlazak sa posla (100 dinara po radnom danu, od 1.900 do 2.400 dinara mesečno). Feher je potvrdila ove navode: „Pošto stanujem u Bačkom Gradištu, pripadaju mi putni troškovi od 5.000 dinara za mesečnu kartu. Te beneficije ne koristim, ali koristim putne troškove koje zovemo ’biciklistički pénz’ u iznosu od 2.000 dinara. Sve troškove oko službenog auta sama finansiram, gorivo plaćam od svog novca, tako da imam pravo na te putne troškove“.
Predsednik sindikata je takođe rekao da je direktorka već nekoliko puta oštetila službeno vozilo koje je vrlo brzo bilo popravljeno, dok u isto vreme u Komunalcu nema novca za popravku osnovnih sredstava (motorne testere, kosilice, traktor). Feher je saopštila da je imala dve manje nezgode, ali da je popravku platila iz svog džepa: „Na parkingu je neko razbio žmigavac na ’fabiji’, a jednom prilikom sam izletela sa sporednog puta i desila se manja nezgoda. Obe opravke platila sam sama, firma sa tim nije imala nikakve veze“.

Kolektivni ugovor, radnici i direktor

Kolektivnim ugovorom Komunalac uređuje prava i obaveze zaposlenih, a u članu 55, koji se odnosi na putne troškove, piše: „Zaposleni ima pravo na nadoknadu putnih troškova za dolazak na rad i odlazak sa rada u visini: do neoporezivog iznosa koji je predviđen zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana za udaljenost od 5 kilometara u lokalnom saobraćaju; cene mesečne pretplatne karte ili u visini stvarnih troškova u javnom saobraćaju na teritoriji opštine Bečej ako ne može da se obezbedi mesečna pretplatna karta“.
U članu 3 kolektivnog ugovora piše: „Kolektivni ugovor primenjuje se na sve zaposlene u Javnom preduzeću Komunalac osim direktora čija se prava, obaveze i odgovornosti uređuju ugovorom o pravima i obavezama direktora“.

Naplata parkiranja u centru Bečeja i mesec i po dana posle uvođenja izaziva uglavnom negativne kritike. Prema informacijama iz Komunalca, za sada naplata parkiranja dobro ide, uz „manje probleme“.
U januaru je ovo javno preduzeće prodalo preko 1.200 satnih kartica (greb kartice za parking, 25 dinara), 38 mesečnih (paušalno 1.500, stanari 150, preduzetnici 600 dinara), 47 godišnjih karata (paušalno 15.000, stanari 1.500, preduzetnici 6.000), a preko operatera (Telenor, Vip, Telekom) upućeno je preko 5.000 SMS poruka. U februaru je izdato 19 doplatnih karata (kazna za neplaćanje parkiranja od 800 dinara), a naplaćeno je deset. Feher nije želela da kaže koliko je zarada Komunalca od parkiranja u januaru, ali je rekla da je „zadovoljna kako to ide. Trend plaćanja parkiranja i kupovine mesečnih i godišnjih karata se nastavio istim intenzitetom kao i u januaru, i to je dobro. Ako pogledamo samo januar, od zarade smo pokrili troškove radnika koji rade u parking servisu, a vratili smo deo sredstava koja smo uložili. Od ove delatnosti se nećemo obogatiti, ali naplata parkiranja je potrebna Bečeju, jer rešava veliki problem gužvi u centru grada. Pravo stanje ćemo znati posle šest meseci, znaćemo tačnu fluktuaciju vozila i naplatu i tada ćemo moći da dajemo validne ocene“.
Jedan od „manjih“ problema je i označavanje parking mesta, jer su linije na mnogim mestima na betonu u Zelenoj ulici „iščezle“, mada se parkiranje naplaćuje.
I dalje ne postoje označena mesta za parkiranje vozila osoba sa invaliditetom iako je Komunalac izdao 13 markica, a Eržebet Feher navodi da će ti propusti biti ispravljeni: „U početku smo obeležavali parking mesta sa običnom farbom za beton, jer smo morali brzo da radimo da bi novosadski ’Parking servis’ mogao da odradi ostale poslove. To je, dakle, bilo samo privremeno farbanje, a kada otopli uradićemo to kako treba. Sklopićemo ugovor sa firmom ’Soboslikar’ koja će svake godine dva do tri puta farbati linije parking mesta. Kada temperatura bude od 18 do 25 stepeni, krenućemo sa označavanjem mesta koja će ovoga puta biti po propisima, širine od 2 do 2,3 metra i dužine od 4,8 do 5,5 metara. Tada ćemo označiti i mesta za parkiranje vozila osoba sa invaliditetom“, rekla je Feher.

S. Malešev

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *