Visoki decembarski računi za struju: Žale se građani u Beogradu, ali i u Bečeju

  19 januar 2017
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

Brojni građani Bečeja se žale na visoke decembarske račune za struju, zasad, u većini slučajeva, samo na društvenoj mreži Fejsbuk.

Šok, osim iznosa za plaćanje, izazivaju podaci s poleđine računa, gde se u procentima upoređuje potrošnja u istom mesecu prethodne godine, pa su računi u decembru 2016. godine u pojedinim domaćinstvima, izgleda, veći i za nekoliko stotina procenata nego godinu dana ranije.
Inače do 19. januara bečejska ispostava EPS-a nije primila nijednu zvaničnu žalbu na decembarske račune.
Slične probleme kao Bečejci, imaju i građani Beograda. List Kurir je objavio da su brojni građani Beograda koji se greju na struju, doživeli šok kada im je nakon praznika stigao decembarski račun za struju, uvećan i više nego duplo u odnosu na one na koje su navikli u zimskim mesecima.

Ukoliko postoji sumnja da je pogrešno očitano stanje brojila, građanima se preporučuje da oko 1. u mesecu i sami očitaju stanje na brojilu i taj podatak potom mogu da uporede sa stanjem na računu (odstupanja su moguća, jer se ne zna tačno kada predstavnici Elektroprivrede očitavaju stanje na brojilu, ali se to svakako radi početkom meseca, te odstupanja ne bi smela da budu enormna).
Ukoliko je stanje pogrešno očitano, potrebno je reklamirati grešku u lokalnoj filijali EPS-a i zatražiti ispravan račun.

Potrošači, koji nemaju daljinsko grejanje, kažu da im nije jasno kako su njihovi računi i po više hiljada dinara skuplji i na koji način je Elektroprivreda Srbije uopšte vršila obračun.
„Račun za novembar bio je 7.900 dinara, a za decembar 14.000 dinara. Potrošio sam skoro 600 kilovata više, to jest 20 kilovata dnevno, što je neizvodljivo“, požalio se jedan potrošač Kuriru, a drugi Beograđanin je rekao da struju tokom grejne sezone u proseku plaća 8.000 dinara, ali će za decembar morati da izdvoji 7.000 dinara više. „Plaćam oko 8.000 dinara kad se grejem normalno, a sad mi je stiglo da platim 15.000 dinara. Što je mnogo, mnogo je“, piše Kurir i dodaje da mnogi potrošači sumnjaju da je u EPS ponovo došlo do neke greške, kao 2014. godine, kada je tadašnji direktor EPS Snabdevanja Dejan Vasić smenjen zbog „prenapumpanih“ računa za struju, na koje se žalilo više od 48.000 građana.
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača naglašava da, zbog prethodnih grešaka, ali i netransparentnosti u poslovanju, uopšte ne čudi što građani sumnjaju u iznos na svojim računima. „Građani sumnjaju u EPS jer nemaju jasne dokaze zašto su im toliko visoki računi, a i kada se žale, često ne dobiju adekvatne informacije. Javna preduzeća moraju da rade na poboljšanju transparentnosti, ali i usluga koje pružaju građanima“, kaže Papović.
U JP Elektroprivreda Srbije kažu da je „svake godine u decembru zbog hladnog talasa i niskih temperatura potrošnja električne energije u proseku veća za oko 10 odsto“, posebno jer se tada, kako kažu, obeležava i najveća slava u Srbiji, Sveti Nikola.
„Treba podsetiti da su temperature u decembru znatno niže nego u novembru. Na primer, srednja temperatura u decembru 2016. godine bila je 0,78 stepeni, a u decembru 2015. godine 4,33 stepena“, naveli su u EPS-u i dodali da su „eventualne greške moguće, ali se mogu ispraviti ukoliko kupac podnese prigovor“.

B.M. (Izvor: Kurir)



Naslovi

Popularni Članci

      

Vojvodina

Srbija