U ponedeljak su članovi tima za realizaciju projekta formiranja kol centra – „zelena linija“ u opštini Bečej, Budislav Medurić, zamenik predsednika opštine i Marjan Radičević, član Opštinskog veća, novinarima saopštili da je projekat priveden kraju, da se sistem pušta u rad i predstavili su način njegovog funkcionisanja.
U pitanju je sistem za centralizovani prijem zahteva, prijava, žalbi građana zbog komunalnih problema koji spadaju u domen rada javnih preduzeća, Direkcije za izgradnju, Vodokanala, Toplane, Komunalca, Potisja i poljočuvarske službe „Link FTO“. Prijavljeni komunalni ili ekološki problemi treba da budu otklonjeni ili sanirani u roku od 48, odnosno 72 sata, (ako je prijava upućena uoči vikenda) i u tom roku građanima treba da bude dostavljen odgovor.
Građani će uočene probleme moći da prijave na srpskom i mađarskom jeziku i na više načina: lično u kol centru – uslužni centar u prizemlju gradske kuće, u kancelariji br. 7, da operateru predaju pismeni zahtev sa opisom problema, telefonskim pozivom na broj 0800-021-100, od 8 do 13 časova, a potom pozive preuzima govorni automat, zatim SMS-om na broj 0066-021-100, putem i-mejla: [email protected] i veb-sajta: www.becej.rs.
Realizaciju projekta „zelene linije“ finansirao je Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju sa 1.220.000 dinara i lokalna samouprava sa 500.000 dinara.
Razlozi za uvođenje linije su bili, kako je rekao Medurić, da se poveća kapacitet lokalne samouprave i efikasnost komunalnih usluga.
On smatra da će otvaranjem kol centra dobit imati i građani i lokalna samouprava i javna preduzeća koja su uključena u sistem. Javna preduzeća će voditi evidenciju o broju prijava i o završenim radovima na osnovu čije će analize moći da uočene slabosti u svom radu otklone i poboljšaju funkcionisanje, a sa druge strane Opštinsko veće će imati evidenciju o stepenu efikasnosti pojedinih javnih preduzeća.
Testiranje „zelene linije“ U sredu je u prostorijama Opšteg udruženja preduzetnika Bečej, Tomislav Stantić, pokrajinski sekretar za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju održao sastanak sa predstavnicima Udruženja na kojem je razgovarano o problemima sa kojima se preduzetnici suočavaju u poslovanju i o saradnji sa lokalnom samoupravom. Potom su isprobali i funkcionisanje novog servisa lokalne samouprave za građane – „zelene linije“. |
Medurić je pozvao građane da koriste ovu mogućnost i uslugu, i rekao da niko od građana neće snositi nikakve konsekvence ako prijavi uočeni problem.
Napravljeni su dvojezični informatori (500 primeraka) i flajeri (10.000 primeraka) sa osnovnim informacijama o funkcionisanju kol centra koji će biti distribuirani građanima.
Kol centar je u sredu svečano pustio u rad Miodrag Jovović, zamenik pokrajinskog sekretara za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju. On je rekao da od lokalne samouprave očekuje da prenese povratne informacije vladi Vojvodine o efikasnosti ovog pozivnog centra, kako bi mogli stečena iskustva da prenesu i na druge opštine. Jovović je nakon konferencije za novinare obišao šalter kol centra gde mu je demonstriran rad „zelene linije“.
LJ.M.