Opština Bečej je na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju ovog proleća dobila je 1,9 miliona dinara za nabavku softvera i laptopova članovima Opštinskog veća, načelnicima odeljenja Opštinske uprave i načelniku Opštinske uprave opštine Bečej u cilju uspostavljanja elektronske uprave u gradskoj kući.
Svečano „puštanje u rad“ elektronske vlade (Opštinskog veća) najavljeno je početkom nedelje na konferenciji za novinare. Marjan Radičević, član Opštinskog veća i koordinator projekta e-vlade, rekao je da je rok za početak funkcionisanja e-vlade 25. oktobar, a pošto su članovi Opštinskog veća već u utorak održali prvu sednicu „naoružani“ novim laptopovima (doduše ipak uz dodatni pisani materijal) posao je, kako se obično kaže, završen pre roka.
Pokrajinski sekretar za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju Tomislav Stantić pohvalio je opštinu Bečej, koja je, po njegovim rečima, učinila nekoliko važnih koraka u cilju bolje komunikacije sa građanima i unapređenja organizacije rada lokalne samouprave. Naime, od prošle godine u gradskoj kući radi opštinski uslužni centar, koji je olakšao komunikaciju građana s opštinskom administracijom, a sada je uspostavljena i elektronska vlada. „Pod elektronskom upravom pre svega podrazumevamo elektronsko vođenje sednica Opštinskog veća, a Bečej je jedna od retkih opština koja je stigla do tog nivoa. Preostaje još uvođenje elektronskih skupštinskih sednica, što je u planu za narednu godinu. Tada će, čini mi se, funkcionisanje Opštinske uprave biti podignuto na visok nivo i taj nivo mora da obezbedi efikasnu, brzu i transparentnu Opštinsku upravu na zadovoljstvo svih građana“, rekao je Stantić.
Braunfild investicije Pokrajinski sekretar za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju Tomislav Stantić rekao je da je sa predstavnicima opštine, pored funkcionisanja Opštinske uprave razgovarao i o infrastrukturnim problemima i razvojnim potencijalima opštine, o tome da Bečej dobije status banjskog grada i o projektu buduće bečejske banje. |
On je objavio i da je opština na konkursu njegovog sekretarijata nedavno dobila 1,2 miliona dinara za uvođenje „zelene linije“, i time će biti učinjen još jedan korak ka efikasnijoj lokalnoj samoupravi. Naime, u skoroj budućnosti će u Bečeju proraditi „zelena linija“, kol-centar gde će građani opštine prijavljivati komunalne probleme (telefonom, SMS porukama, posredstvom interneta), a očekuje se da uočeni problemi budu rešeni u roku od 48 časova ili da građani dobiju informaciju o tome zašto problem ne može da se reši u tom roku.
Odgovarajući na pitanje novinara o tome da li lokalna samouprava, njene službe i javna preduzeća imaju kapacitete da u roku od 48 časova reše prijavljene komunalne probleme, jer iskustvo kazuje drugačije, naime, građani su i do sada obaveštavali nadležne o problemima, ali oni nisu rešeni, predsednik opštine Peter Knezi je rekao da će namena „zelene linije“ biti najpre da se prijavi problem, a potom i da se reši, ako je takve prirode da se može rešiti za 48 sati: „Bitno je da mi znamo o problemu, e sad, koliko vremena treba za rešavanje… Naravno, što može za 48 sati da se reši, to će se rešiti, a što ne može, to ne može. Mislim da dobra volja neće nedostajati. Da nemamo dobru nameru ne bismo uveli tu liniju“.
Prema rečima zamenika predsednika opštine Budislava Medurića, „zelena linija“ u Bečeju trebalo bi da počne da funkcioniše do kraja godine.
Program za elektronsko Opštinsko veće Predstavnici softverske firme iz Novog Sada prezentovali su program koji su napravili za potrebe e-vlade u Bečeju koji će se koristiti prilikom rada Opštinskog veća. Članovi Opštinskog veća će biti umreženi, postoji mogućnost održavanja sednica elektronskim putem, bez fizičkog prisustva, a omogućeno je i pretraživanje podataka i zaključaka sa sednica Opštinskog veća, međutim, pretraživač prepoznaje samo ćirilično pismo, a nema materijala ni na mađarskom jeziku, mada je u Bečeju u službenoj upotrebi i taj jezik. |
K.D.F.