Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Rezultati ankete Bečejskog mozaika: Putevi u opštini Bečej „katastrofalni“, građani izuzetno nezadovoljni

Putevi u opštini Bečej „katastrofalni“, građani izuzetno nezadovoljni

Stanje puteva u opštini Bečej, (ne)efikasnost krpljenja udarnih rupa i vraćanje ulica u prvobitno stanje nakon infrastrukturnih radova izaziva izrazito nezadovoljstvo među građanima. Ovo su ključni nalazi ankete koju je od 6. do 12. oktobra sproveo Bečejski mozaik, a u kojoj je učestvovalo 300 ispitanika. Velika većina učesnika u anketi, uz brojne oštre komentare i navođenja kritičnih lokacija, stanje u opštini opisuje kao „katastrofu“ i „užas“.

Opšte stanje puteva: Apsolutna dominacija najlošije ocene

Na pitanje „Kako biste opisali opšte stanje puteva u opštini Bečej?“, ocenu „veoma loše“ (ocena 1) dalo je čak 83,3% ispitanika (250 odgovora). Još 13,3% dalo je ocenu 2 („loše“). Ukupno 96,6% anketiranih smatra da su putevi u lošem ili veoma lošem stanju.

Građani su u komentarima stanje puteva ocenili kao „katastrofa“, „užas“ i „jezivo“. Čitav grad je „tempirana bomba za sve učesnike saobraćaja“ i „ceo grad je kritičan“. Jedan ispitanik navodi: „Za mesec dana dva puta mi je pukla guma na autu zbog naših sjajnih puteva u centralnoj zoni“.

Krpljenje rupa i vraćanje u prvobitno stanje – najgori rezultati

O efikasnosti i kvalitetu krpljenja udarnih rupa ocenu „veoma loše“ (ocena 1) dalo je 81% ispitanika (243 odgovora). Samo 1,7% dalo je ocenu 5 (veoma dobro).

Građani navode da se zakrpe „raspadnu za 60 dana“, da su putevi „veoma loše zakrpljeni“ i da je proces sledeći: „bacanje asfalta u pukotine i rupe po putu, zatim tapkanje lopatom“.

Izuzetno su loše ocene i u kategoriji vraćanja puteva u prvobitno stanje nakon radova. Ocenu „veoma loše“ (ocena 1) dalo je 85,7% ispitanika (257 odgovora). Ukupno je 96,4% dalo ocenu 1 ili 2.

Mnogi građani ističu problem da se dugo čeka na vraćanje puta u prvobitno stanje, a i kada se to uradi, uradi se loše. „Nove puteve sečemo, pa zatim krpimo“, „i po godinu dana im treba da saniraju puteve od postavljanja kanalizacije“, samo su neki od komentara.

Horizontalna signalizacija i nepregledne raskrsnice

Očuvanost horizontalne signalizacije ocenjena je ocenom „veoma loše“ (ocena 1) od 51,7% ispitanika (155 odgovora). Ocenu 2 dalo je 32,3%, a ukupno 84% smatra da je signalizacija loša ili veoma loša.

Učesnici u anketi u svojim komentarima govorili su o nepreglednim raskrsnicama zbog nekošenja trave i loše postavljenih žutih kontejnera, građani su primetili neobeležene pešačke prelaze na bitnim mestima i nedostatak saobraćajnih znakova, a pomenut je i problem nefunkcionalne semaforske signalizacije („Nema ko da zameni jednu sijalicu koja označava stop kod Zagreb kafane).

Kritične lokacije

Građani su naveli brojne kritične lokacije. Topolski put je izdvojen kao „katastrofa“ i „najgori u opštini“. Takođe se pominju put Bečej-Mileševo, prilazni putevi iz pravca Bačke Topole, Poljanički put, Iđoški put i deonica kod pravoslavnog groblja prema Srbobranu.

Najkritičnije lokacije po mišljenju učesnika u anketi su:

  • Topolski put: Više puta izdvojen kao „katastrofa“ i „najgori u opštini“.
  • Put Bečej-Mileševo, Poljanički put: Opisani kao „katastrofalni“.
  • Iđoški put.
  • Pravoslavno groblje prema Srbobranu: Deo puta kod ćoška gde je „kuća ruševina“ opisan je kao „veoma kritičan, loš i nebezbedan“.
  • Svi prilazni putevi ocenjeni su „među najgorim u celoj Bačkoj“, s izuzetkom prilaza iz pravca Bačkog Gradišta.
  • Omladinska ulica: Celom dužinom je u katastrofalnom stanju, naročito nakon kopanja kanalizacije, ocena je građana.
  • Novo selo (posebno Ivana Ćirića): Stanovnici se pitaju zašto se tretiraju kao građani trećeg reda.
  • Ulica Tančić Mihalja: Nakon postavljanja kanalizacije i asfaltiranja sve je uleglo.
  • Zelena ulica: Pominje se zbog nasilničke vožnje i da je „rekonstruisana za 120 miliona, a sada raskopana.
  • Miloša Crnjanskog: Deo od Omladinske do nasipa.
  • Republikanska ulica: Krater u delu između Zelene i Glavne.
  • Ugao Božidara Mirića i Tan Mora: Rupa opisana kao „vojnički rov“.
  • Deo kod Ideje ka nekadašnjoj benzinskoj pumpi u centru: Posebno katastrofalan.
  • Kružni tok.
  • Glavna, Novosadska i Svetozara Markovića.

Naselje Radičević je u celini ocenjeno kao kritična lokacija u opštini Bečej.

Situacija je loša i u Bačkom Gradištu.

  • Bačko Gradište (Glavni put): U jako lošem stanju.
  • Srbobranski put (Bačko Gradište): Nedavno „rekonstruisana“ ulica koja ne liči na ulicu.
  • Prelaz na Glavnom putu, ul. Novosadska kod trafike i katoličke crkve (Bačko Gradište).
  • Bačko Petrovo Selo (naselje Makadi): „Putevi su katastrofalni, putare naselje nikad nije videlo“.

Građani su naveli i druge probleme i rizike kao što su zapušeni šahtovi nakon radova, tucanik na putu nakon zatrpavanja rupa, što dovodi do pada biciklista i oštećenja automobila.

Bilo bi dobro da se nadležni prošetaju gradom, pa bi tako uočili i kvalitet i trajnost onoga što su uradili

Veliki deo komentara usmeren je na ocenu stanja puteva i na rad lokalne vlasti.

Zaključci anketiranih su oštri: „Niko to ne gleda, samo da urade, uzmu pare i odu što brže ako može“; „Ova vlast ništa ne radi i ne popravlja zbog interesa građana već isključivo radi pribavljanja koristi“; „Za mesec dana dva puta mi je pukla guma na autu zbog naših sjajnih puteva u centralnoj zoni“; „Ceo grad je tempirana bomba za sve učesnike u saobraćaju“; „Kad protutnje šleperi i traktori kroz te rupe, kuća se trese, zidovi su popucali od vibracija“; „Vozila se raspadaju, kvare, bilo to auto, motori, bicikli, treba popravljati. Svi iz svog džepa. Da li je to u redu?“; „Putevi su bili bolji pre 15 godina, sad samo krpe, da ti mozaik ispadne“; „Pola Evrope sam obišao, ali tako loše puteve kao u opštini Bečej, skoro nigde nisam video“; „Nove puteve sečemo, pa zatim krpimo! Stare puteve krpimo, zakrpe se raspadnu za 60 dana“; „I po godinu dana im treba da saniraju puteve od postavljanja kanalizacije i čak i kad se sanira više nije rupa nego izbočina, dok se ne slegne to što je odrađeno preko k…a pa nastane ponovo krater“; „Ovo što se radi ne može ni da se svede pod termin ‘održavanje puteva’ pošto su neodržavani“; „Raskrsnice su katastrofa nepregledne što zbog rastinja što zbog kontejnera. Samo je pitanje dana kada će neko da strada“; „Zaostala rizla na putevima može prouzrokovati pad biciklista motociklista pešaka, izgleda kao da populacija ne postoji“.

Krpljenje udarnih rupa opština Bečej jul 2025
Krpljenje udarnih rupa na Srbobranskom putu u Bačkom Gradištu 2025.

Bilo je brojnih kritika na račun lokalne vlasti: „Za kompletno ulepšavanje 300 metara ulice Miloša Crnjanskog u kojoj je kuća predsednika opštine potrošeno 48 miliona dinara… Za taj novac se moglo asfaltirati više od 30 blatnjavih ulica u celoj opštini“; „Bolje da su za te pare (120 miliona) asfaltirali 20-30 ulica koje nemaju asfalt“; „Moj komentar je da ova vlast ništa ne radi i ne popravlja zbog interesa građana već isključivo radi pribavljanja koristi“.

Jedan od komentara građana mogao bi da bude i preporuka nosiocima vlasti: „Bilo bi dobro da se nadležni prošetaju malo gradom, pa bi tako uočili i kvalitet i trajnost onoga što su u proteklih par godina uradili i obnovili. Preporuka je da to učine u toku dana da ne bi po mraku vrat slomili“.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *