Na protestu prosvetnih radnika u obustavi nastave 2. aprila, na Svetski dan autizma, nastavnici, roditelji i građani na svojevrsnom zboru jednoglasno su odlučili da lokalnoj samoupravi predaju pitanja u vezi sa situacijom u oblasti obrazovanja u opštini Bečej.
Pitanja predsedniku opštine Bečej Vuku Radojeviću 7. aprila je i zvanično uputila roditelj Maja Milenković Pejović u ime građana koji su prisustvovali protestu, koja je na pomenutom skupu govorila o sopstvenom iskustvu kao roditelj darovitog deteta i deteta sa smetnjama u razvoju, o sistemskim problemima u obrazovanju, o nepostojećoj inkluziji, o nepostojanju podrške iz opštine za decu sa smetnjama u razvoju i darovitu decu.
Prenosimo pitanja, odnosno zahteve građana.
„Povodom održanog protestnog skupa građana 2. 4. 2025. godine ispred zgrade opštine Bečej, gde je jednoglasno usvojeno u ime svih prisutnih građana da Vam se ovim putem obratimo, podnosimo sledeće zahteve.
1. Ko je osoba zadužena i odgovorna u opštinskom veću opštine Bečej za oblast obrazovanja?
2. U slučaju da je odgovor negativan, molimo Vas da nas obavestite ko se bavi pitanjima obrazovanja?
3. Zašto ne funkcioniše lokalni savet roditelja u opštini Bečej?
4. Kada će biti donet Lokalni plan akcije za decu u opštini Bečej sa planiranim budžetskim okvirom?
5. Ko je odgovoran za previd školske 2024/2025. godine u vezi besplatnih udžbenika u opštini Bečej za sve učenike osnovnih škola kojima to po zakonu pripada?
6. Evropska unija, Ministarstvo prosvete i UNICEF su 2021. godine udružili snage da poboljšaju dostupnost i kvalitet preduniverzitetskog obrazovanja za svako dete, posebno za decu nepovoljnog socio-ekonomskog statusa. Projekat ‘Učimo svi zajedno’ su finansirali Evropska unija i UNICEF, polazeći od strateškog opredeljenja Republike Srbije da je inkluzivno obrazovanje osnovno pravo svakog deteta i polazna tačka za razvoj pravednog, otvorenog i demokratskog društva. Opština Bečej je bila jedna od 20 koja je dobila bespovratna sredstva. Molimo uvid u narativni i finansijski izveštaj vezano za realizaciju projekta u opštini Bečej.
7. Da li opština Bečej prati strateško opredeljenje Republike Srbije u vezi inkluzivnog obrazovanja u smislu kvalitetnog obrazovanja za svako dete, kvalitetne dodatne podrške, prave inkluzije u smislu pružanja podrške u tipičnom obrazovno-vaspitnom sistemu?
8. Koliko se izdvaja iz budžeta za podršku deci (posebno za obrazovanje i posebno za decu sa smetnjama u razvoju, odnosno na inkluzivno obrazovanje), i koliko se zaista troši na decu?
9. U svetlu tragičnih dešavanja u školama u Srbiji u protekle 2 godine narušena je bezbednost svih aktera obrazovno-vaspitnog rada. Ko procenjuje nivo bezbednosti, ko prati i ko obezbeđuje sigurni boravak dece i zaposlenih u školama u opštini Bečej?
10. Molimo Vas za Vaš stav kao predsednika opštine u vezi sa targetiranjem i povredom ugleda i časti dece i zaposlenih u Bečeju u školama, i koji su koraci preduzeti radi zaštite targetiranih?
S poštovanjem, u nadi da ćemo vrlo brzo naći zajednički jezik“.
B.M.