Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

DIREKCIJA ZA IZGRADNJU BEČEJ: Opomena pred tužbu zbog duga

DIREKCIJA ZA IZGRADNJU BEČEJ: Opomena pred tužbu zbog dugatrg_fontane

Firma „Vojvodinaput-Bačkaput“ je 16. oktobra Direkciji za izgradnju Bečej dostavila opomenu pred tužbu zbog duga za sanaciju Iđoškog puta u iznosu od 5.924.376 dinara bez kamate, saopštio je novinarima Goran Matić, direktor Direkcije.
„Uz obračun kamate dug je 7.200.747 dinara. Od kada je došla nova lokalna vlast i u Direkciju postavljen novi direktor, trudili smo se da saniramo dug koji smo zatekli. Od ukupnog duga uplatili smo 21. septembra 2012. godine 3 miliona dinara i 1. marta ove godine 4.277.764 dinara. Sve ovo ne bi bilo ’strašno’ i zabrinjavajuće da nije došlo do nepravilnosti u isplati prema firmi ’Vojvodinaput-Bačkaput’. Pregledom dokumentacije iz prethodnog perioda, došao sam do saznanja da je opština Bečej 13. oktobra 2011. godine uputila pet miliona dinara Direkciji radi regulisanja obaveza prema firmi ’Vojvodinaput-Bačkaput’, međutim, taj novac nije plaćen toj firmi. Ovim bih ukazao na krajnje nedomaćinsko ponašanje i apsurdnu situaciju da opština prebaci Direkciji sredstva, a da ta sredstva ne budu utrošena za sanaciju Iđoškog puta, nego u neke druge svrhe. Od ukupnog duga koji je zaključen u decembru 2010. godine, prethodna vlast uplatila je samo 6.010.000 dinara za godinu i po dana, a mi smo od septembra do marta platili 7,3 miliona dinara. Nadamo se da ćemo u toku narednih nekoliko dana regulisati celokupnu obavezu prema dobavljaču i izvući se iz neprijatne situacije“, rekao je Matić 18. oktobra, i dodao da je stupio u kontakt sa direktorom firme „Vojvodinaput-Bačkaput“ i da se nada da će postići dogovor o otpisu kamata u iznosu od 1,3 miliona dinara. Do 30. oktobra Direkcija nije platila preostali dug (čeka se rebalans opštinskog budžeta).
Direktor Direkcije je odgovorio na pitanje u koje svrhe je potrošen novac koji je opština uputila Direkciji za sanaciju Iđoškog puta, rekavši da su tih pet miliona dinara „otišli“ na račun firme „Borovica transport“ iz Rume za zimsku službu, zatim firmama „Zidar“a.d, INFRA-SVK d.o.o. iz Subotice, „Termo-stanu“, Elektrovojvodini, „Geometru“ za provizije i „soboslikaru“.

Ušteda na osiguranju

Direktor Direkcije za izgradnju se osvrnuo i na obavezno osiguranje zaposlenih u preduzeću istakavši da su i u ovom segmentu poslovanja u prethodnom periodu uočene nepravilnosti. „Dolaskom na funkciju direktora u Direkciji za izgradnju i pregledom dokumentacije videli smo da je Direkcija imala obavezno osnovno osiguranje kod DDOR-a za 2012. godinu koje je zaključeno bez javne nabavke. Ovo je grub prekršaj, jer je samo za period od 23. februara 2012. godine do 23. februara 2013. godine plaćeno 1.144.284 dinara za potrebe osiguranja. Mi smo u aprilu mesecu sproveli javnu nabavku za iste usluge i po ugovoru koji je sklopljen u aprilu sa istom osiguravajućom kućom, naša obaveza za osiguranje, koje je isto kao i prethodno, jeste 792.929 dinara, što ukazuje da smo smanjili troškove osiguranja za oko 30 procenata“, naveo je Matić.
Revizija
Rukovodstvo Direkcije angažovalo je revizorsku kuću da uradi reviziju poslovanja javnog preduzeća. Revizorska kuća će po završetku posla „dati svoje mišljenje o prethodnom poslovanju i po potrebi ćemo obavestiti nadležne organe o eventualnim nepravilnostima u radu za koje smo, sudeći po ovome, svesni da postoje“.

Semafori

Prema informacijama dobijenih od nadležnih u Direkciji za izgradnju, sa firmom „Selma“ d.o.o. iz Subotice, koja je pobedila u postupku javne nabavke, potpisan je ugovor od 1. juna 2013. do 14. maja 2014. godine na iznos od 1.072.000 dinara za održavanje osam raskrsnica u Bečeju sa semaforskom signalizacijom. Od predviđenog iznosa 70 posto, odnosno 734.000 dinara su troškovi obilaska i kontrole raskrsnica u Bečeju (po ugovoru je to na svakih deset dana), a preostalih 30 posto ili 337.000 dinara je potrošni materijal. Od januara do decembra prošle godine ukupni troškovi za materijal (uglavnom sijalice) za popravku semafora na raskrsnici kod Gradske apoteke (ugao ulica Glavna i Zoltana Čuke) su bili 58.850 dinara s tim da je u decembru bila veća intervencija koja je koštala oko 40.000 dinara. Od januara do oktobra ove godine troškovi za istu raskrsnicu su 13.900 dinara, od čega je 11.000 dinara potrošeno za zamenu modula na semaforu, ali svaki izlazak ekipe ove subotičke firme na teren (na svakih deset dana) bez obzira na to da li ima kvarova ili ne, Direkciju za izgradnju košta 21.000 dinara.

Pomoć za popravku semafora?

Matić je na konferenciji za novinare komentarisao i „buku“ u vezi (ne)lobiranja „pojedinih opozicionih političara“ kod pokrajinske administracije, aludirajući na pokrajinskog poslanika Slobodana Zlokolicu iz Demokratske stranke, kojeg je, kako je rekao „sa skupštinske govornice pozvao da pomogne u pokrajinskom sekretarijatu, vezano za rekonstrukciju semafora kod Gradske apoteke“, ali da od toga nije bilo ništa.
„Projekat za rekonstrukciju semafora kod Gradske apoteke je postojao, mi smo taj projekat u junu obnovili i predali ga u pokrajinski sekretarijat, međutim, konkurs je završen, a sredstva nismo dobili. Direkcija ogromna sredstva troši na održavanje semafora kod Gradske apoteke koji je u katastrofalnom stanju i od firme koja održava semafor („Selma“ iz Subotice) dobijamo prilično velike račune. Ponovo ću pozvati predstavnika opozicije da nam pomogne, da vidimo da li su njegove namere iskrene i stvarne, i da zajednički rešimo taj problem“, kazao je Matić.
Prema njegovim rečima, vrednost projekta za rekonstrukciju semaforske signalizacije na raskrsnici kod Gradske apoteke je 3,5 miliona dinara. Što se tiče troškova za održavanje semafora na ovoj raskrsnici, Matić je za Bečejski mozaik rekao, da su oni višestruko veći u odnosu na održavanje semaforske signalizacije na drugim raskrsnicama u Bečeju zbog dotrajalosti i čestih kvarova zbog problema u tehničkom rešenju sistema semafora.

Iđoški put

Ugovor o rekonstrukciji Iđoškog puta sa firmom „Vojvodinaput-Bačkaput“ sklopljen je 13. septembra 2010. godine, vrednost ugovorenog posla bila je 19.981.755 dinara, a novac je trebao biti obezbeđen iz sredstava prikupljenih od zakupa poljoprivrednog zemljišta. Radovi su započeti 12. oktobra iste godine i planirano je da izvođač radova za 60 dana izgradi 2,5 kilometra puta širine tri metra i uredi deo neposredno pored saobraćajnice.
Zbog neadekvatno urađenog posla, tadašnje rukovodstvo Direkcije je saopštilo da dok put ne bude urađen kako treba, izvođaču radova neće biti plaćen deo ugovorene cene.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *