Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

HORIZONTALNA SIGNALIZACIJA U BEČEJU: Blede linije nisu blede

HORIZONTALNA SIGNALIZACIJA U BEČEJU: Blede linije nisu bledetrg_fontane

Posao obeležavanja horizontalne signalizacije u opštini Bečej koji su tokom aprila uradile beogradske firme „Metroparking“ d.o.o. i „Roadline“, izazvao je pažnju i javnosti i medija, ali i negativne komentare na društvenim mrežama.

Novinar Bečejskog mozaika početkom maja pokušao je da od naručioca tog posla, direktora Direkcije za izgradnju dobije odgovore na pitanja o tome da li će izvođači radova da snose sankcije zbog loše urađenog posla – horizontalna signalizacija na pojedinim mestima već je izbledela, srednje bele linije su u nekim ulicama krivudave, u delu Hajduk Veljkove ulice ne postoji srednja bela linija, što ugrožava bezbednost učesnika u saobraćaju, desilo se i to da su zaustavne linije iscrtane posle, a ne pre pešačkog prelaza, itd. –, međutim, pokušaji su bili neuspešni do 21. maja, kada je održana sednica opštinskog Saveta za bezbednost saobraćaja, a potom i konferencija za novinare, koju je direktor Direkcije za izgradnju Goran Matić počeo komentarom: „Tema konferencije jeste izvođenje radova na održavanju horizontalne saobraćajne signalizacije, u vezi čega se proteklih dana digla buka i galama, mogu slobodno da kažem ni oko čega“.
Konferenciji za novinare su prisustvovali i stručnjaci iz Direkcije za izgradnju, Viđenko Vujinović, diplomirani građevinski inženjer i Zoran Dragin, diplomirani inženjer saobraćaja i zamenik predsednika Saveta za bezbednost saobraćaja, koji je nadzirao izvođenje radova.
Dragin je istakao da obeležavanja horizontalne signalizacije u Bečeju nije bilo od 2012. godine iz, kako je rekao, „tehničkih razloga u vezi tendera“, uz objašnjenje da je bilo „odlaganja i produženja“ te su radovi „dospeli“ do 2014. godine po osnovu tendera koji je zaključen 2013. godine. „Imali smo malih problema što se tiče vremenskih prilika, pa se rok za izvođenje radova odužio više nego što je trebalo. Planirano je da se taj posao uradi u roku od 10 dana, ali je trajao oko tri nedelje“. Prema njegovim rečima, obeležavanje horizontalne signalizacije je rađeno na celoj teritoriji opštine: obeležavanje isprekidane srednje linije urađeno je u dužini od 24.935 metara, pune srednje linije u dužini od 5.085 metara, pešački prelazi su obeleženi na 1.394, zaustavne linije na 57,85, a biciklističke kocke na 46,75 kvadratnih metara. Obeleženo je 20 strelica i 35 natpisa „škola“. Ugovorena vrednost radova je 954.260 dinara bez PDV-a, međutim, kako je rekao Dragin, posao „nije odrađen u celom iznosu“, nego u visini od 949.690 dinara bez PDV-a.
Odgovarajući na pitanja novinara koja su se odnosila na kvalitet izvedenih radova i da li postoji garantni rok, Dragin je objasnio da izvođač pre početka radova mora da pokaže sertifikat o kvalitetu farbe i ta dokumentacija je dostavljena Direkciji za izgradnju, a što se tiče samog kvaliteta, ugovorom je određen rok od šest meseci i u tom roku Direkcija može da uloži žalbu ukoliko se pokažu neki nedostaci.
S obzirom na to da je u nekim ulicama boja već izbledela, a to se vidi golim okom, bez ikakvog merenja, novinar Bečejskog mozaika je pitao Dragina da li će se nešto uraditi da se taj problem otkloni. Dragin je odgovorio: „Pitanje je da li ste vi kompetentni da sudite o tome da li je boja izbledela“, a potom je dodao da je reč „o utisku“ koji ostavlja boja koja u sebi sadrži svetlucave perle da bi bila uočljivija noću, te da je u pitanju prljavština „pošto se ta boja brže zaprlja i deluje da je izbledelo“…
„Imamo mi određene primedbe uglavnom što se tiče obeležavanja središnjih linija, pošto su imali problema sa mašinom, te delove im nismo priznali, a na osnovu toga su oni nama odradili na drugom mestu središnju liniju u toj dužini“, objasnio je Dragin, a na to se nadovezao direktor Direkcije Goran Matić: „Postoji nezadovoljstvo sa izvođačem radova i nećemo priznati pune radove koji su uradili, odnosno korigovaćemo vrednost njihovih radova, ali bi se nadovezao malo šire na buku koja se toliko digla u vezi obeležavanja horizontalne signalizacije koja nije rađena u 2012. godini zato što se SZR ’Soboslikar’ žalio Komisiji za zaštitu prava. Njegov prigovor je odbačen, nakon toga nastupio je zimski period i radovi nisu mogli biti realizovani. Na tender se javilo tri ponuđača, jedan je grupacija ‘Metroparking’ i ‘Roadline’ sa ponudom od 954.260 dinara, ’Signal’ iz Sombora sa 1.773.870 dinara i SZR ’Soboslikar’ sa ponudom od 1.302.171 dinara. Razlika najboljeg ponuđača i prvog do njega je oko 350.000 hiljada dinara. Druga bitna stvar, na čega je ’Soboslikar’ uložio žalbu, jeste da nije predao kompletnu dokumentaciju, a nije imao izvod iz kaznene evidencije, odnosno uverenje od nadležne policijske uprave MUP-a kojim se potvrđuje da nije gonjen za neko krivično delo. To je obavezan element pri sprovođenju javne nabavke, tako da je njegova ponuda odbačena. Napravili smo aneks ugovora sa firmama ’Metroparking’ i ’Roadline’, koji su pristali da po navedenoj ceni urade te poslove ove godine. Bilo je dosta tehničkih problema, imamo garantni rok od šest meseci i tražićemo da se isprave nedostaci tamo gde je potrebno i to je suština cele priče“.
O vezi nedostatka bele linije na sredini puta u ulici Hajduka Veljka Dragin je rekao: „Izvođač radi prema našim uputstvima, a naša ograničenja su budžet u koji moramo da se uklopimo i koliko nam opština izdvoji sredstava za to. Zbog toga imamo prioritete, što ulica, što delova ulica u kojima je frekventniji saobraćaj, zbog toga je samo središnji deo ulice Hajduk Veljkove obeležen, a ostali delovi nisu“.
Matić je rekao da izvođaču radova do sada nije ništa plaćeno, ali da će biti plaćeno „po obračunu radova“. „Mi ćemo, nakon uvida i sa stručnim mišljenjem, ako je linija zaista izbledela, uložiti prigovor izvođaču u toku šest meseci koliko je garantni rok i on će biti u obavezi da izvrši otklanjanje nedostataka“, izjavio je Matić i dodao da su zaustavne linije urađene u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja, „Zaustavne linije kod sporednih ulica su nakon pešačkog prelaza, čak su od nas auto škole to tražile da postavimo, jer tako i obučavaju svoje kandidate. To nije nikakva greška, nije nikakvo neznanje, nego je to urađeno po zakonu“.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *