Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Kancelarija za mlade donirala opremu školi „Bratstvo“: Najavljena adaptacija škole i nabavka asistivne tehnologije

Kancelarija za mlade donirala opremu školi „Bratstvo“: Najavljena adaptacija škole i nabavka asistivne tehnologijetrg_fontane

Kancelarija za mlade opštine Bečej donirala je danas tepihe, klima uređaj i štampač u boji ŠOSO „Bratstvo“ u vrednosti od 60.000 dinara.

Cilj ove akcije je, rekao je pomoćnik predsednika opštine za omladinu i odnose s javnošću Dane Mandić, poboljšanje uslova obrazovanja i boravka đaka i zaposlenih u školi, kao i nastojanje da se u svim školama u opštini pruži jednaka šansa i mogućnost učenicima da napreduju. Osim opreme za školu, predstavnici Kancelarije za mlade poklonili su đacima i majice, a ovo je bila samo jedna od niza prethodnih i budućih donacija i akcija Kancelarije za mlade ovoj školi.

Podsetimo da je pre nešto više od mesec dana najavljena i  rekonstrukcija objekta škole „Bratstvo“ na teritoriji II mesne zajednice. Novac će obezbediti Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima i školska zgrada će biti adaptirana tokom 2019. godine.

Pored toga, planira se i adaptacija centralnog objekta „Bratstva“, saopštila je danas pomoćnica predsednika opštine za obrazovanje i vaspitanje Suzana Đukić. Ona je rekla da je urađena projektno-tehnička dokumentacija za rekonstrukciju objekta škole „Bratstvo“ u centru grada, koji je i resursni centar za dodatnu podršku deci sa smetnjama u razvoju koja pohađaju tipične škole. Planirano je da u budućnosti u drugom objektu škole izvodi nastava, a da u centralnoj zgradi obrazovne ustanove bude organizovana dodatna podrška deci.

„Konkurisaćemo sa tim projektom kod ministarstva, pokrajine ili fondova kako bi se obezbedila sredstva za rekonstrukciju i ove zgrade škole“, rekla je Đukić i dodala da je planirana kompletna rekonstrukcija objekta, od krova do poda. Projektom je predviđeno i otklanjanje arhitektonskih barijera. Po informacijama novinara, procenjena vrednost adaptacije objekta je oko 10 miliona dinara.

Školi u kojoj se obrazuju deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, potrebna su i razna edukativna pomagala i asistivna tehnologija (AT tehnologija).
O ulaganju u formiranje senzorne sobe i, eventualno, senzornog igrališta i u asistivnu tehnologiju – asistivna tehnologija je zbirni naziv asistivnih, adaptivnih i rehabilitacionih sredstava za osobe s invaliditetom – u školi „Bratstvo“, pomoćnica predsednika opštine zadužena za oblast obrazovanja je rekla: „Urađen je projekat za rekonstrukciju objekta, ali je napravljen i predračun koliko bi koštalo opremanje škole asistivnom tehnologijom i nameštajem koji odgovora deci koja će dolaziti ovde na dodatnu podršku. Čim se završi renoviranje, planiramo da se objekat opremi opremom i asistivnom tehnologijom“.

Direktorka škole „Bratstvo“ Renata Koler je rekla da osim renoviranja objekata škole i uklanjanja fizičkih barijera, u procesu nastave je od velike važnosti asistivna tehnologija, te da zaposleni u obrazovnoj ustanovi pokušavaju da nabave neophodna pomagala: „Aktivno radimo na nabavci asistivne tehnologije koja omogućava deci olakšano obrazovanje i vaspitanje, olakšanu reedukaciju. Predsednik opštine je sa svojim najbližim saradnicima prepoznao interes dece, samim tim što će se sanirati škola, već će biti učinjen veliki korak napred“.

Prema rečima Koler, školi je najneophodniji set logopedskih i tifloloških aparata, ali i AT tehnologija, kao što su robusne tastature za decu sa invaliditetom. I ovo je prilika da se uputi poziv građanima, preduzetnicima i socijalno odgovornim preduzećima da pomognu obrazovnoj ustanovi u nabavci asistivne tehnologije.

Prilikom eksternog vrednovanja pre nekoliko meseci, škola „Bratstvo“ je dobila veoma nisku zbirnu ocenu, dvojku, između ostalog i zbog kvaliteta nastavnog kadra – u školi su zaposleni i ljudi koji ne raspolažu odgovarajućim diplomama.
U vezi sa nastavnim kadrom u školi u kojoj se obrazuju osnovnoškolska i srednjoškolska deca sa smetnjama u razvoju – njih 111 – odgovarajući na pitanje novinara, Đukić je rekla da po njenim informacijama „sada ima 11 defektologa, a u školi bi trebalo da rade svi koji su završili Defektološki fakultet, a imamo mnogo nastavnika koji su osposobljeni za rad u nastavi, ali nisu defektolozi, tako da imamo još mnogo nastavnog kadra koji bi trebalo osposobiti, ali činjenica je da su defektolozi deficitarno zanimanje i prosto nemamo mogućnost da zaposlimo stručnjake, ali se direktorka trudila da zaista zaposli sve stručne ljude koji su bar stručni za nastavu i koji su imali pedagogiju na fakultetu. Trudićemo se, bar to, koliko možemo, da svi nastavnici, pogotovo oni koji predaju u ovoj školi, idu na dodatne obuke da se dodatno obuče, da se pripreme da mogu da realizuju nastavu što bolje“.

O nastavnom kadru u „Bratstvu“ i o tome da li se situacija menja nabolje, Koler je rekla: „Defektolog, pogotovo na mađarskom jeziku je deficitaran. Po zakonu jedino oligofrenolog može da radi u nastavi. Nijedan drugi defektolog, niti logoped, niti tiflopedagog ne može da radi u nastavi dok se ne usvoji novi zakon. Škola je, posle eksternog vrednovanja,  preduzela mere stručnog osposobljavanja svojih zaposlenih na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Imamo saradnju sa Medicinskim fakultetom, sa Defektološkim fakultetom (Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju) i kako budu kadrovi izlazili, tako ćemo ih mi povlačiti da bismo razvili i dodatnu podršku tipičnim školama u opštini Bečej“.

K.D.F.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *