Svaki građanin opštine koji ima bilo kakvo prevozno sredstvo, pa makar i bicikl, sigurno je iskusio šta znači voziti po lošem putu sa bezbroj udarnih rupa, pri tom još ako je ulica neosvetljena, što je u Bečeju normalna pojava, onda je to prava katastrofa, a sve zbog toga što lokalna samouprava veoma malo, takoreći ništa, ne ulaže u infrastrukturu i njeno redovno održavanje, pravdajući to godinama unazad „nedostatkom para u budžetu“ ili „ekonomskom krizom“ ili „odobrena sredstva za te namene iz Fonda još nisu prebačena“.
Međutim, privremeno će-mo moći da odahnemo jer su najkritičnije udarne rupe u proteklih mesec i po dana „privremeno i zakrpljene“. Ka-ko? I to su mnogi iskusili kada su, najčešće automobilom, uletali u još veće pripremljene rupe koje su i po nekoliko dana neobeležene saobraćajnim znacima upozorenja, čekale da budu popunjene slojem asfalta.
Prema informacijama iz Direkcije za izgradnju opštine Bečej, u čijoj je nadležnosti ova problematika, posao krpljenja udarnih rupa se privodi kraju, trenutno se radi u Bačkom Petrovom Selu, i očekuju da će taj posao biti završen do kraja sledeće nedelje.
„Počeli smo na vreme, u proleće, ali u celom tom poslu oko krpljenja udarnih rupa smo se susreli sa nekoliko nepremostivih problema. Prvi je bio finansijske prirode, jer nismo izmirili ni stare dugove iz prošle godine vezane za krpljenje udarnih rupa, a trebalo je početi sa novim radovima u ovoj godini. Tu nam je u pomoć pritekla fabrika Sojaprotein, koja je finansirala krpljenje tzv. Sojarskog puta. Posle toga smo se suočili sa problemom nabavke bitumena, jer je sav bitumen koji se proizvodi u našoj zemlji odlazio na završetak Koridora 10. Pored toga, polovina građevinske i putarske industrije je bila u štrajku, a ona druga polovina koja nije štrajkovala, među kojima je i Borovica-transport, suočavala se ili sa blokadom računa ili nemogućnošću nabavke bitumena. Kada smo uvideli da na uobičajen i ugovoren način ne možemo završiti posao, opet smo se obratili Sojaproteinu za pomoć, oni su nam izašli u susret i finansirali kupovinu jedne cisterne bitumena, što nam je omogućilo završetak planiranih poslova u toku ove građevinske sezone. Iskoristio bih i ovu priliku da se zahvalim Sojari što nam je izašla u susret i kao društveno odgovorna firma pomogla lokalnoj zajednici“, rekao je Zvonimir Stankov, direktor Direkcije za izgradnju.
S obzirom na to da nisu samo udarne rupe nezavršena priča, nego i započeti pa nedovršeni poslovi, među kojima je i popravka Iđoškog puta, upitan da li će i kada to biti urađeno, Stankov je odgovorio: „Priča sa Iđoškim putem je slična priči sa krpljenjem udarnih rupa. Izvođač Vojvodinaput-Bačkaput, koji je putem tendera dobio ovaj posao i kome smo naložili da izvrši prepravku onog dela koji nije urađen u skladu sa ugovorom, je već mnogo dana u blokadi i ta Nibens grupa je u štrajku. Da li će odabrani izvođač to uraditi i kada, trenutno se ne zna, ali ugovorena cena, oko 17 miliona dinara (16.933.000 bez PDV-a), nije isplaćena zbog toga što ni ugovoreni posao nije korektno završen. Za sada još čekamo da urade naloženu korekciju asfaltiranja, a novac stoji u rezervi, tako da mi kao grad nismo u gubitku jer je isplaćen manji deo, oko 3 miliona dinara. Ako izabrani izvođač ne bude u mogućnosti da završi dogovoreni posao, na proleće ćemo tražiti novog izvođača koji će to uraditi kako treba i za to imamo obezbeđene pare, odnosno rezervisan novac iz sredstava od zakupa poljoprivrednog zemljišta.“
LJ.M.