Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Multimedijalne tehnologije budućnosti u školi „Sever Đurkić“: Učenje je uživanje na času učiteljice Gabriele Potrebić Težer

Multimedijalne tehnologije budućnosti u školi „Sever Đurkić“: Učenje je uživanje na času učiteljice Gabriele Potrebić Težertrg_fontane

Učenje može da bude uživanje kada se ozbiljan didaktički sadržaj „upakuje“ u atraktivnu formu. Upravo o tome svedoči ogledni čas učiteljice Gabriele Potrebić Težer u Osnovnoj školi „Sever Đurkić“ na kom su početkom juna osim đaka uživali novinari, ali i gosti, predsednik opštine Vuk Radojević, članica Opštinskog veća Svetlana Vuletić i predsednica Društva prijatelja dece Izabela Šormaz, koji su videli način primene interaktivnog sistema „Mimio“ u nastavi i demonstraciju proširene stvarnosti, ali i „pametnu olovku“.

Reč je o predstavljanju multimedijalne opreme učionice učiteljice Potrebić Težer koja je kupljena od nagrade koju je dobila od Udruženja za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“ kao jedna od 16 najboljih edukatorki/edukatora u Srbiji, i realizacijom projekta za nabavku učila Nacionalnog saveta mađarske nacionalne manjine u ukupnoj vrednosti od 160.000 dinara.
Inače, u školi „Sever Đurkić“ opremljene su još tri učionice multimedijalnom opremom, a novac, 475.000 dinara, obezbeđen je na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine-nacionalne zajednice, objasnila je direktorka škole Brankica Tapavica.
Na oglednom času učiteljice, uz aktivno učešće dece, predstavljene su multimedijalne tehnologije budućnosti koje koristi Potrebić Težer. Veoma korisno „pomagalo“ u učenju je interaktivni sistem „Mimio“ koji je kupljen od jedne temerinske firme koja se bavi proizvodnjom i uvozom interaktivne opreme. Deca su gostima na času predstavila laboratoriju Nikole Tesle u 3D formatu – svi gosti su, koristeći adekvatne „naočare“ prošetali laboratorijom naučnika, a osmotrili su i okolinu, ali su stekli atraktivan uvid i u procese u prirodi.
Najveće oduševljenje od-raslih, pre svega predsednika opštine, izazvala je demonstracija tehnologije proširene stvarnosti. Ta tehnologija, u realnom vremenu, informacije iz stvarnog sveta kombinuje sa računarski generisanim slikama i sadržajem i tako objedinjene iz prikazuje na ekranu računara ili mobilnog telefona i tako se korisnikovo viđenje sveta proširuje dodatnim informacijama. Na času je to izgledalo ovako: deca su obojila po jednu stranicu iz obične bojanke – traktor, avion, kravicu, zeku – i potom su tu sliku snimila mobilnim telefonom pomoću programa „Quiver“ (može se naći među aplikacijama u Plej prodavnici) i tada se desilo „čudo“, predmeti i životinje sa slika su „oživeli“.

Nema asistivne tehonologije za učenike sa smetnjama u razvoju

Za sada se u školi „Sever Đurkić“ osim multimedijalne tehnologije, koja može da pomogne i deci sa smetnjama u razvoju da lakše savladaju gradivo, ne koristi takozvana asistivna tehnologija – recimo, kompjuter koji „reaguje“ na glas – namenjena upravo učenicima sa smetnjama u razvoju ili invaliditetom.

Na času je rečeno da adekvatno korišćene multimedijalne tehnologije kombinovane sa „tradicionalnim“ nastavnim metodama rezultiraju nešto što je veoma teško postići u današnje vreme: da deca žele da uče.
Tužna je realnost da samo 3 odsto učionica u školama u Srbiji ima interaktivnu opremu, ali 80 procenata te opreme se ne koristi ispravno.

K.D.F.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *