Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

U OŠ „Svetozar Marković“: Promocija projekta inkluzivnog obrazovanja „Učimo svi zajedno“

Promocija projekta inkluzivnog obrazovanja „Učimo svi zajedno“(Foto: FB SOB)

Osnovna škola „Svetozar Marković“ u Bačkom Gradištu sredinom maja bila je domaćin promocije projekta inkluzivnog obrazovanja „Učimo svi zajedno“, koji sprovode Ministarstvo prosvete i UNICEF, uz finansijsku podršku Evropske unije.

Cilj projekta je podizanje svesti javnosti o važnosti inkluzivnog obrazovanja, a okosnica promotivnog događaja bila je zajedničko oslikavanje slova u rečenici „Učimo svi zajedno“, u kom su učestvovali učenici, nastavnici i predstavnici lokalne zajednice.

U aktivnostima učestvovale su škole „Svetozar Marković“ u Bačkom Gradištu, Tehnička škola u Bečeju i škola „Šamu Mihalj“ u Bačkom Petrovom Selu.

Promocijom projekta želelo se pokazati da deca uče sa decom, da odrasli uče od dece i obrnuto, a da svi uče zajedno kako bi se stvorilo kvalitetno i inkluzivno obrazovanje.

Članica Opštinskog veća zadužena za obrazovanje i socijalnu zaštitu Aleksandra Rajić rekla je da je projekat „Učimo svi zajednoׅ“ „kompleksan projekat u koji je uključena većina naših škola na teritoriji lokalne samouprave. Ovog puta u okviru ovih aktivnosti učestvuju škole ’Svetozar Marković’ u Bačkom Gradištu, Tehnička škola u Bečeju i škola ’Šamu Mihalj’ u Bačkom Petrovom Selu. Odlučili smo se da ovaj promotivni događaj, promocija inkluzivne azbuke bude danas ovde, ali se inkluzija sprovodi u svim našim školama i inkluzivno opredeljenje je politika koju lokalna samouprava sprovodi i koju će sprovoditi. U prethodnom periodu mehanizmi i mere koje su nove u našim programima, odnosno politici, jeste da je vrtić besplatan za sve, udžbenici za prvi razred osnovnoškolskog uzrasta su takođe besplatni, planira se regresiranje troškova i niz mera. Uvek postoji volja, ne samo volja, nego i obaveze za stvaranje inkluzivnog prostora, gde ne postoji diskriminacija i gde je neće biti i gde će biti svedena na minimum“.

Direktorka OŠ „Svetozar Marković“ Gorda na Stojšić pre promocije projekta rekla je novinarima da su izabrana deca iz te škole od 1. do 8. razreda, različitih nacionalnosti, „imamo Kineza, imamo Rusa, svuda će po jedno dete do biti slovo, to slovo oslikavamo svi zajedno ovde u školi i lepimo na pano“.

Prethodno su u okviru projekta urađeni grafiti na fasadi škole, „sve je šareno i lepo, a usput smo nešto naučili“, kazala je Stojšić.

Za „Krug podrške“ 1,6 miliona dinara

Saopšteno je da je opština Bečej dobila 1,6 miliona dinara za realizaciju projekta „Krug podrške“ koji je namenjen deci predškolskog uzrasta, njihovim roditeljima i stručnjacima iz opštine, sa ciljem unapređenja inkluzivnog obrazovanja u vrtiću.

„U okviru ovog projekta planirano je niz aktivnosti. Projekat se zove ’Krug podrške’, a grupacija na koju smo se usmerili jesu najmlađi, odnosno deca predškolskog uzrasta, tako da su sve aktivnosti usmerene na vrtić, unapređenje inkluzivnog obrazovanja u vrtiću, ali ne samo u smislu aktivnosti sa decom, nego su planirane i aktivnosti za stručno usavršavanje na nivou cele opštine, planirana je nabavka didaktičkog i nastavnog materijala, takođe su planirane studijske posete… Uzeli smo u obzir sve potrebe stručnjaka i svih onih koji rade sa decom i znaju šta im je potrebno i šta je ono što treba dodatno unaprediti“, rekla je Rajić.

Dvodnevno stručno usavršavanje u okviru projekta „Učimo svi zajedno“ održano je 18. i 19. maja u hotelu „Zlatna obala“ u Bečeju.

Tokom dva dana seminara dvadesetak učesnika iz vrtića i škola prisustvovalo je pre davanjima autora programa dečje psihologije Branke Radojević i dečjeg psihijatra Olivera Vidojevića o unapređenju kompetencija nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika u vrtićima i školama za socijalnu inkluziju dece sa problemima u ponašanju.

Podsetimo da je u Srbiji proces transformacije obrazovanja u inkluzivno započet pre 15 godina, stupanjem na snagu Zakona o osnova ma sistema obrazovanja i vaspitanja u septembru 2009. godine.

Projekat „Učimo svi zajedno“ započet je 2021. godine, kada su Evropska unija, Ministarstvo prosvete i UNICEF udružili snage da poboljšaju dostupnost i kvalitet obrazovanja za svako dete.

Projekat je vredan 4,8 miliona evra bespovratne pomoći, koji finansiraju Evropska unija i UNICEF.

(Foto: FB SOB)

Ministarka: Četiri puta je veći broj učenika sa smetnja u razvoju koji pohađaju redovne škole od broja učenika u specijalnim školama

Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović nedavno je, na jednoj od promocija projekta „Učimo svi zajedno“, tvrdila da je obrazovni sistem Srbije otvoren i podsticajan za svu decu.

„Učenicima sa smetnjama u razvoju i invaliditetom omogućeno je da se obrazuju po individualnom obrazovnom planu, odnosno po planu koji podrazumeva prilagođavanje procesa na stave svakom detetu, u redovnim školama, kao i školama za učenike sa smetnjama u razvoju. Broj učenika sa smetnja u razvoju koji pohađaju redovne škole je četiri puta veći od broja učenika u specijalnim školama“, rekla je ministarka.

Ona je dodala da se inkluzivno obrazovanje dalje razvija, a projekat „Učimo svi zajedno“ pomaže da se uspostave dodatni mehanizmi po drške koji uključuju različite profesionalce, usluge, institucije, pristupe i načine rada.

Bečej: Manje IOP-a u tipičnim školama nego u „Bratstvu“

Situacija u Bečeju je mnogo drugačija od situacije koju je nedavno predstavila ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović.

Javnost u opštini Bečej raspolaže samo podacima koji su predstavljeni 2023. godine početkom Dečje nedelje, kada je predsednica Društva prijatelja dece opštine Bečej Izabela Šormaz saopštila da je u opštini Bečej u prethodnoj školskoj godini (2022/2023) bilo 74 individualna obrazovna plana u tipičnim školama, a u školi „Bratstvo“, u kojoj se obrazuju deca sa smetnja ma u razvoju, 107.

Za ovu školsku godinu nema zvaničnih podataka.

Predsednica Društva prijatelja dece Izabela Šormaz je tom prilikom istakla i da raste broj dece koja su upisana u ŠOSO „Bratstvo“ i kojoj je potreban individualni obrazovni plan.

„Taj podatak je još jedan ozbiljan podatak, dok u tipičnim školama smanjuje se broj individualnih obrazovnih planova u odnosu na prethodnu godinu“.

To, pak, ne govori o tome da je unapređen inkluzivni pristup u oblasti obrazovanja kao što je predviđeno u Lokalnom planu akcije za decu opštine Bečej.

O tome na koji način je u opštini Bečej izgledalo inkluzivno obrazovanje u prethodnom peri odu, nema mnogo pouzdanih podataka.

Naime, uprkos tome što je do kraja 2023. godine trebalo da bude objavljen izveštaj o realizaciji Lokalnog plana akcije za decu za 2022. godinu, taj izveštaj do maja 2024. godine nije objavljen, niti se zna kada će biti.

Inče, Lokalni plan akcije za decu opštine ističe krajem ove godine.

K.D.F.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *