Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Racionalizacija u opštini: Opštinske spremačice u Potisju

Racionalizacija u opštini: Opštinske spremačice u Potisjutrg_fontane

Zakon o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji nalaže opštinskim upravama da maksimalan broj zaposlenih na neodređeno vreme ne može biti veći od 4 zaposlena na 1.000 stanovnika prema poslednjem popisu stanovništva (izuzeci od ograničenja su opštine u kojima žive nacionalne manjine, izbeglice, opštine s malim brojem stanovnika…), a ukupan broj zaposlenih na određeno vreme ne može biti veći od 10 odsto radnika zaposlenih na neodređeno vreme.

Ako opštine do 1. januara nisu ispunile obavezu smanjenja broja zaposlenih,
zakonodavac je „neposlušnim“ lokalnim samoupravama smanjio transfer sredstava iz budžeta Republike Srbije.
U Bečeju je broj zaposlenih smanjen za 28 (opština, OSC „Mladost“, muzej, biblioteka i pozorište), njih 11 otišlo je u penziju, dok je preostalih 17 radnika prešlo u Potisje.
„Od 1. februara svih 17 osoba je prešlo u Potisje, radi se o pet spremačica iz opštine, šest iz OSC ’Mladost’, dok su ostale iz javnih ustanova i jedna iz Mesne zajednice u Radičeviću. Sa direktorom Potisja smo se dogovorili da će to preduzeće nama fakturisati njihove usluge, a pošto će u takvom rasporedu poslova imati i uštede na radnom vremenu, spremačice će se koristiti i za raznošenje računa, a najverovatnije će im Potisje naći i poslove čišćenja zgrada, u dogovoru sa kućnim savetima“, rekao je Peter Knezi, predsednik opštine Bečej.

10 miliona dinara za otpremnine

Svim otpuštenim radnicima i onima koji su otišli u penziju i onima koji su prešli u Potisje opština je platila otpremnine u iznosu od 50.000 do 900.000 dinara, u zavisnosti od radnog staža. „Otpremnine smo isplatili po slovu zakona. To je sve koštalo oko 10 miliona dinara. Bilo je reči da će država obaviti isplatu, ali smo mi na kraju sve obaveze isplatili iz tekuće budžetske rezerve“, rekao je Knezi.

Posle ovakve izjave postavlja se logično pitanje u čemu je onda svrha „racionalizacije“, ako će opština i dalje plaćati usluge čišćenja dojučerašnjim radnicama. Knezi je odgovorio da je zakon iziskivao smanjenje broja radnika i da su u Opštinskoj upravi imali samo deset dana da urade racionalizaciju (zakon je objavljen 11. decembra). „Za tako kratko vreme nismo mogli da uradimo ozbiljniju racionalizaciju, a na ovaj način smo smanjili broj radnika u upravi, vodeći računa da ne narušimo tehnologiju rada uprave i misleći na dalju egzistenciju otpuštenih radnika. Mislim da ćemo u narednom periodu moći da koristimo manji broj spremačica nego što je to bilo do sada i da će se tu ogledati racionalizacija koju smo uradili. U narednom periodu slično  nameravamo da učinimo i sa službom obezbeđenja. Inače, program koji smo napravili je prihvaćen i u Beogradu, tako da nije bilo nikakvih problema“.

Rekonstrukcija javne rasvete na leto?

Peter Knezi je u oktobru prošle godine najavio skoro raspisivanje tendera za izvođača radova na rekonstrukciji i proširenju ulične rasvete u opštini. Naime, lokalna samouprava želi da izvrši zamenu sadašnjih 3.200 sijaličnih mesta i proširi kapacitet na 6.100. Međutim, tender još uvek nije raspisan. „Po Zakonu o javnim nabavkama velike vrednosti smo u obavezi da najavimo da ćemo raspisati tender i taj postupak je završen. Sada smo pred raspisivanjem tendera, ali prvo moramo da vidimo kako ćemo zatvoriti našu finansijsku konstrukciju po tom pitanju. Treba da razjasnimo i tehničke detalje. Vodićemo se iskustvima okolnih opština koje su taj posao već odradile, a pretpostavljam da bi raspisivanje mogli obaviti u martu“, rekao je Knezi.
Ako se zna da tender traje mesec dana, pa sledi rok za žalbe, lako je izračunati da rekonstrukcija javne rasvete (ako sve bude teklo kao po „loju“) ne bi mogla početi pre leta.
Do sada su u opštini Bečej bila raspisana dva tendera za rekonstrukciju javne rasvete i oba su poništena.

Opštinska uprava prilikom racionalizacije nije raspisala javni poziv firmama koje su registrovane za poslove čišćenja u opštini, nego se direktno dogovorila sa direktorom Potisja. U Bečeju postoji još najmanje jedna takva firma („Purucki“). Na pitanje zbog čega je tako urađeno, Knezi je odgovorio da „u Potisju imamo većinsko vlasništvo, dok sa drugim firmama nemamo kontakte i učešće i teško bi uspeli da ih nagovorimo da preuzmu naše radnike. Komunalac nije registrovan za takve poslove, a i da jeste ne bi učinili mnogo, jer će uskoro i javna preduzeća morati da urade racionalizaciju. U Potisju su dali znak da prihvataju 17 ljudi i ne verujem da bi bilo koja firma danas u Bečeju to učinila. Privatna preduzeća bi uslugu čišćenja opštinskih objekata radila sa svojim radnicima,  to nije bio naš cilj, jer smo radnicima koji su bili na udaru racionalizacije obećali da će i dalje imati posao“.
Posle racionalizacije u opštinskoj upravi je zaposleno 108 radnika i 12 funkcionera.

S.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *