Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

56. Međunarodni festival scenskog stvaralaštva dece i mladih: Pobeda Čarlija Čaplina

56. Međunarodni festival scenskog stvaralaštva dece i mladih: Pobeda Čarlija Čaplinatrg_fontane

Pobednici 56. Majskih igara – Međunarodnog festivala scenskog stvaralaštva dece i mladih su mjuzikl „Smile“, u kategoriji predstava za decu i mjuzikl „Kočoperitis izvesne dame u pubertetu“, u kategoriji predstava za mlade, odluka je i stručnog i dečjeg žirija festivala.

Na 56. Majskim igrama, koje su od 27. do 31. maja održane u Gradskom pozorištu u Bečeju, izvedeno je dvanaest predstava u obe kategorije, a prema odluci stručnog žirija u sastavu Aleksandar S. Janković, profesor na FDU u Beogradu, Judit Ferenc, glumica iz Novog Sada i Mihaela Stamenković, glumica iz Beograda, zlatni paž u kategoriji predstava za decu dodeljen je mjuziklu „Smile“ u izvođenju plesnog kluba „Viva Dance“ iz Novog Sada, koji je režirala Gordana Oreščanin Kojadinović, uz obrazloženje da predstava predstavlja „romansirano i baletsko viđenje biografije najpopularnijeg komičara XX veka Čarlija Čaplina. Raskošni igrački talenti članova ansambla su nas očarali i prikazali moć igre i filmske magije u tumačenju mladih od 5 do 20 godina“. Ova predstava je dobila i nagradu za najbolju koreografiju.
U kategoriji predstava za mlade, zlatnog paža žiri je dodelio mjuziklu „Kočoperitis izvesne dame u pubertetu“, koji su prikazali učenici Muzičke škole „Isidor Bajić“ iz Novog Sada, a u režiji Maje Ljubić Skenderović i Marka Suharevskog navodeći da je reč o „univerzalnoj mladalačkoj predstavi za sva vremena“ i da je predstava „raspevana tinejdžerska bajka o realnim problemima puberteta i oko njega, u superiornoj glumačko-pevačkoj izvedbi muzičke škole Isidor Bajić“. U ovoj predstavi Svetozar i Nemanja Nešić su dobili nagradu za najbolju originalnu muziku, a Isidora Vlček nagradu za najbolju sporednu žensku ulogu.
U kategoriji predstava za decu srebrnog paža dobili su članovi Dečjeg centra „Čisto srce“ i učenici Osnovne škole „Jovan Popović“ iz Sremske Mitrovice za predstavu „Pustolov je lako biti“, koju je po tekstu Vladimira Andrića dramatizovala Vera Sladić i režirala Jasna Kalauzović, a žiri ocenio kao „razigranu, mnogoljudnu, raskošnu predstava za decu sa puno mašte i uz superiornu produkciju“, dok je bronzanog paža dobila predstava „Holdbeli csónakos“ u izvođenju M.M.K. Népkör – Fabula rasa iz Subotice. „U pravom smislu dečje pozorište sa mnogo dece na sceni i zanimljivom bajkovitom premisom. Nadahnuti ansambl je uz odlične pozorišne efekte dočarao publici sve avanture i vrline likova predstave“, navodi se u obrazloženju stručnog žirija koji je scenografiju (grupni rad) u ovoj predstavi ocenio najboljom, a Zalanu Gregušu dodelio nagradu za nabolju režiju i Erne Verebeš je dobio nagradu za nabolju muziku.
Nagradu za najbolju mušku ulogu ravnopravno dele Laslo Roland za ulogu viteza Lasla u predstavi „Holdbeli csónakos“ iz Subotice i Luka Antonijević, za ulogu Pustolova u predstavi „Pustolov je lako biti“ Dečjeg centra „Čisto srce“ i OŠ „Jovan Popović“ iz Sremske Mitrovice, dok je nagrada za najbolju sporednu mušku ulogu dodeljena Srđanu Konstantinoviću za ulogu mlađeg sina u predstavi „Kirija“ Dramske sekcije OŠ „Sremski front“ iz Šida.
Za ulogu Čarlija Čaplina u predstavi „Smile“ Plesnog kluba „Viva Dance“ iz Novog Sada Teodora Prodanov je dobila nagradu za najbolju žensku ulogu, a Milica Sekelji za ulogu Besne gliste u predstavi „Pustolov je lako biti“ Dečjeg centra „Čisto srce“ i OŠ „Jovan Popović“ iz Sremske Mitrovice nagradu za najbolju sporednu žensku ulogu.
Specijalne nagrade za glumačku igru dobile su Milica Vraneš za ulogu u predstavi „Pobesneli princ“ Doma omladine Kragujevac i Marek Stupavski za ulogu u predstavi „Kočoperitis izvesne dame u pubertetu“ Muzičke škole „Isidor Bajić“ iz Novog Sada.
U kategoriji predstava za mlade, žiri je dodelio srebrnog paža članovima Dramskog studija „Arlekino“ iz Brčkog za predstavu „Teenage show“, uz obrazloženje: „Ozbiljna, pa čak i opasna politička alegorija o teškom životu mladih u regionu. Odlično režirana, precizna, koncizna, ova predstava je kako kritika tako i svedočanstvo ovog sumnjivog vremena“. Za predstavu „Teenage Show“ Rubina Sarajlić je dobila nagradu za najbolju režiju, a Vedran Marić prvu nagradu za sporednu mušku ulogu u istoimenoj predstavi.
Bronzanog paža žiri je dodelio Dramskom studiju Doma omladine iz Kragujevca za predstavu „Pobesneli princ“, navodeći da je reč o „teškoj i turobnoj predstavi sa neverovatno zrelim glumačkim ansamblom koji je dočarao život u mentalnoj instituciji koji je metafora svih naših života u sopstvenim mentalnim institucijama. Ozbiljno vreme stvara i ozbiljne predstave.“
Nagrade za najbolju mušku i za najbolju žensku ulogu dobili su Aleksandar Veličković i Tamara Aranđelović, za uloge u predstavi „Bal prosjaka“ Dramske grupe „Ćoše“ iz Obrenovca, a nagrade za najbolji kostim i za najbolju koreografiju dodeljene su Aleksandri Ketig i Jeleni Alempijević u predstavi „Nevidljivo ogledalo“ Baletske škole Novi Sad, odsek za savremenu igru.
Ove godine se mišljenje dečjeg žirija festivala, koji su činili Katarina Višković, Aleksandar Živkov, Natalija Bata, Dalija Rajšli i Isidora Tisa Sladić, podudarao sa ocenom stručnog žirija kada je reč o pobedničkim predstavama u obe kategorije, dok je dečji žiri nagradu za najbolju žensku ulogu dodelio Milici Sekelji za ulogu Besne gliste u predstavi „Pustolov je lako biti“, koja je od stručnog žirija za tu rolu dobila nagradu za najbolju sporednu žensku ulogu.

LJ.M.

Lični stav
Konac delo krasi

Opšti utisak o Majskim igrama kvari nedovoljno dobro organizovana završnica Festivala, odnosno ceremonija proglašenja pobednika i dodela nagrada, koja je prošla bez svečarske atmosfere i gotovo bez učesnika i publike. Majske igre su manifestacija koja traje više od pola veka i koje su, kako se to često ističe, nekada imale „poseban sjaj i značaj za Bečejce“ i tako im se pristupalo. Mnoge ranije generacije ih pamte i po tome što su učesnike Majskih igara „ugostili“ u svojim domovima i tako sklapali poznanstva i prijateljstva, a ujedno i rešavali problem boravka u Bečeju svih učesnika tokom festivala, pa je na završnoj ceremoniji pozorišna sala bila puna učesnika i publike. Istina, vremena su se prilično promenila, pogotovo kada je reč o socijalnom i finansijskom momentu u društvu, te ideja da deca iz Bečeja „ugoste“ nekog svog vršnjaka iz drugog grada i države u svom domu, deluje suviše „komplikovano“. A možda i nije, ako bi se uložilo malo više želje, volje, truda i u sve to ponovo uključile sve škole, lokalna samouprava, ustanove, organizacije i svi drugi koji mogu tome da doprinesu. Pre nekoliko decenija tokom Majskih igara grad je bio upravo „grad kojim upravljaju deca“, vrvio je od dece, na svakom koraku se mogao čuti žamor, smeh, gosti festivala su samo za noćenje bili smešteni kod svojih vršnjaka domaćina, sve ostalo je bilo organizovano u školama – zajednička druženja, igranja, šetnje, obilazak znamenitosti – a hrana se pripremala u kuhinji OŠ „Sever Đurkić“ gde su, po rasporedu, svi zajedno jeli. Možda bi organizatori Majskih igara, koji žele da im „vrate stari sjaj“ mogli da razmišljaju u tom pravcu, a to se uklapa i u savremene trendove poput „razmene srednjoškolaca“ ili „kampove tolerancije“ i otvara mogućnost za „druženje, upoznavanje, prihvatanje različitosti, toleranciju, razvijanje vršnjačke komunikacije, odgovornosti, samopouzdanja“ i mnogo toga još, po onoj narodnoj: „Kad čeljad nije besna, kuća nije tesna“.

Ljiljana Milovanov

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *