Od 1. januara stupili su na snagu zakoni o zaštiti potrošača i o trgovini.
Ti zakoni će omogućiti, tvrdi ministar trgovine Slobodan Milosavljević, da se zaštita potrošača u Srbiji podigne na nivo zaštite kakav postoji u zemljama EU.
Novi Zakon o zaštiti potrošača uvodi evropske norme, a jedna od najvažnijih je zakonska garancija od bar dve godine na kupljenu robu.
Ako se, recimo, pokvari televizor ili fen za kosu u prvih 6 meseci nakon kupovine, prodavac mora odmah da zameni to što ste kupili ili da vam vrati pare.
To znači, makar u teoriji, za praksu ćemo tek videti, da nema više nošenja pokvarene bele tehnike kod ovlašćenog servisera.
Zakon predviđa obavezu prodavca da o onome što prodaje daje jasna obaveštenja potrošaču i da na jasan i pravilan način istakne cene.
S druge strane, odredba Zakona o trgovini, koji se takođe primenjuje od 1. januara, koja se odnosi na potrošače je uređivanje oblasti popusta, akcija… Građani bi ubuduće trebali da znaju koja je roba na popustu i u kojoj količini, ali i škakljivu činjenicu: koja je bila ranija cena i kada je poslednji put menjana.
Ukoliko i pored primene ovih dobrih zakona potrošači budu imali problema, tu su savetovališta za zaštitu prava potrošača. Prvo savetovalište počelo je da funkcioniše pre 7-8 meseci u palati „Beograđanka“, gde na dežurni telefon 0800-103-104 potrošači iz Srbije mogu da prijave inspekcijskim organima ugroženost svojih prava i da zatraže savet.
Pre izvesnog vremena najavljeno je da će se i u Bečeju formirati organizacija za zaštitu potrošača, takvo obaveštenje objavljeno je i u Bečejskom mozaiku, ali inicijatori te ideje kasnije se nisu oglasili, a organizacija za zaštitu potrošača, po raspoloživim informacijama, ne postoji, međutim, trebalo bi, jer, recimo, desi se da u Bečeju kupite čizmice, čiji đon otpadne posle tri dana korišćenja.
K.D.F.