Posle svake zime saobraćajnice pretrpe štetu, a stepen oštećenosti zavisi od količine padavina i koliko je soli i rizle bačeno na puteve. Kako je prošle zime bilo mnogo snega, saobraćajnice su u lošem stanju.
Aktuelna slika na opštinskim putevima u Bečeju je katastrofalna, udarnih rupa ima svuda, pa na mnogim mestima u gradu saobraćajnice izgledaju kao minska polja – posle aktiviranja eksploziva. Sjajan primer za ovu tvrdnju je opštinski put koji povezuje Topolski put i industrijsku zonu (put koji prolazi pored Sojaproteina) i na kojem na nekim mestima i nema asfalta.
Za održavanje lokalnih saobraćajnica zaduženo je Javno preduzeće Stankom, ali po svemu sudeći „krpljenje“ udarnih rupa neće početi pre 20. aprila. Sada je u ovom javnom preduzeću u toku javna nabavka za izvođača radova koja će biti okončana 29. marta. Posle otvaranja ponuda i izbora najboljeg ponuđača teče rok za žalbe tako da potpisivanje ugovora sa izvođačem radova u Stankomu očekuju tek oko 15. aprila. „Odmah posle potpisivanja ugovora počećemo sa sanacijom udarnih rupa po prioritetima. Prvo ćemo raditi u glavnim ulicama, slede periferne, a zatim po obodima grada. Radovi će koštati oko 2,8 miliona dinara, biće nam potrebno 280 tona asfaltne mase, a sve bismo mogli da uradimo za 30 radnih dana“, rekla je Branislava Vujanović, stručna saradnica za održavanje puteva i komunalnih objekata u Stankomu.
Na pitanje da li će predviđena količina asfalta biti dovoljna da se saniraju oštećenja na opštinskim putevima i zbog čega ranije nije raspisan tender, Vujanović je rekla: „U poslednjih nekoliko godina na oštećenim saobraćajnicama nije obavljano presvlačenje kolovoza nego su samo krpljene rupe. Zbog toga je na mnogo mesta došlo do mrežastih pukotina i te delove bi trebalo presvući. Zbog toga predviđena količina asfalta neće biti dovoljna za sve saobraćajnice, ali ćemo pokušati da nabavimo dodatne količine mase da bismo sredili što veće površine kolovoza u gradu. Asfaltne baze za proizvodnju mase kojom se popunjavaju udarne rupe i presvlače kolovozi počinju sa radom tek krajem marta, tako da izvođači radova sa poslom kreću tek početkom aprila. Razlog za to je što je za radove sa vrućim asfaltom neophodna i određena temperatura vazduha, to jest oko 15 stepeni Celzijusa“.
S.M.