Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Milionski ugovori mimo konkursa: Bečejski novac za „reklamu i propagandu“

Bečejski novac za „reklamu i propagandu“(Ilustracija: BM /Gemini)

Dok opština Bečej smanjuje sredstva za medijski konkurs, milioni dinara poreskih obveznika dodeljuju se mimo javnih procedura firmama iz drugih gradova, čiji je rad za lokalnu zajednicu pod velikim znakom pitanja. Novac iz budžeta namenjen za javno informisanje direktnim ugovorima se preusmerava u „reklamni i propagandni materijal“.

Nedavno je predsednik opštine Bečej potpisao ugovor vredan 1.799.994 dinara sa novosadskom firmom „Hahstag Digital media group“ (NS uživo) za usluge „produkcije reklamnog, propagandnog i informativnog materijala“. O količini usluge javnost nije obaveštena. Ovo je, kako se čini, već ustaljena praksa, s obzirom na to da je ista firma i prošle godine dobila sličan iznos (od 1,8 miliona realizovano je 1,5 miliona, podatak je koji je javno dostupan).

Sredstva za javno informisanje u budžetu opštine Bečej po Zakonu o javnom informisanju i medijima trebalo je da su potrošena na konkursno sufinansiranje medijskih projekata, a ne za direktno ugovaranje „promotivnih usluga“.

Ove godine opština je za medijski konkurs opredelila svega 1 milion dinara, dok 8,3 miliona dodeljuje direktnim ugovorima bez ikakvih kriterijuma.

Bečejski mozaik je, po već uobičajenoj praksi, naišao na prepreku prilikom pokušaja da dobije informacije o ugovorima putem zahteva za slobodan pristup informacijama od javnog značaja, te je rok od 15 dana produžen na 40 dana.

Osim „Hahstag Digital media group“, ugovore direktnim putem dobijaju i druge firme. Nezvanični izvori navode da je ugovor verovatno potpisan i sa firmom koja je 2024. godine dobila 4,4 miliona dinara iz bečejskog budžeta.

Оpština je, po javnim podacima, ugovorila „izradu promotivnog spota“ sa Julianom Rac Borbaš PR Fotografske usluge „King Production“ iz Bečeja za 268.200 dinara.

Podaci iz 2024. godine dodatno ilustruju ovu praksu. Mimo konkursa, „VTV Subotica“ – ogranak Bečej dobio je 4,4 miliona dinara za „emitovanje televizijskih priloga“. „Insajder tim“ d.o.o. Beograd dobio je 720.000 dinara za „četiri priloga“na Informer televiziji.

Zanimljivo je i to da je 2024. godine i u januaru i februaru 2025. iz opštinskog budžeta uplaćivano 60.000 dinara mesečno za, kako se navodi, VTV ComNet d.o.o. Subotica, a uz to je sa VTV d.o.o. zaključen ugovor za usluge marketinga koji je glasio na 270.000 dinara. VTV je firma u čijem sklopu egzistira TV Bečej, a ComNet je mreža medija čiji je član i pominjana televizija.

Ugovori sa televizijama nisu javno dostupni, jer se, po objašnjenju iz opštine, na televizije ne primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama.

Predsednik opštine Bečej do sada nije ponudio javno objašnjenje zašto se novac bečejskih poreskih obveznika dodeljuje i medijima koji ne izveštavaju Bečejce o Bečeju. Pitanja o tome zašto se novac namenjen za javno informisanje troši na „promociju i reklamu“, kao i o tome o kakvoj i čijoj je promociji reč, i dalje čekaju odgovor.

Odgovore će, po svemu sudeći, građani morati da sačekaju, jer transparentnost i odgovornost su luksuz koji, kako se čini, vlast u Bečeju trenutno ne može sebi da priušti.

K.D.F.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *