Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Bečejski parlament zaseda 3. novembra: Rebalans budžeta, ukidanje Direkcije, odluka o maksimalnom broju zaposlenih

Bečejski parlament zaseda 3. novembra: Rebalans budžeta, ukidanje Direkcije, odluka o maksimalnom broju zaposlenihtrg_fontane

Drugi rebalans opštinskog budžeta trebalo bi da bude usvojen 3. novembra na 8. sednici Skupštine opštine. Modifikovan budžet je 2.121.672.000 dinara, a to je za oko 211 miliona dinara više od predviđenog očekivanog iznosa u prvom rebalansu opštinske kase.

Razlozi za drugi rebalans budžeta su, kako se navodi u obrazloženju, uspostavljanje nove budžetske ravnoteže zbog promena na pojedinim aproprijacijama direktnih i indirektnih budžetskih korisnika. Izmene u budžetu su rađene na osnovu izvršenja budžeta za devet meseci ove godine, pismenih zahteva indirektnih korisnika i potpisanih ugovora za realizaciju projekata sa višim nivoima vlasti za dobijanje bespovratnih sredstava.
U članu 3 odluke u drugom rebalansu budžeta piše da će se potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita u iznosu od 316.057.000 dinara i otplatu glavnice za uzete kredite u iznosu od 31.270.000 dinara biti obezbeđena iz primanja od zaduživanja kod poslovnih banaka u iznosu od 157.640.000 dinara i od prenetih neutrošenih sredstava u iznosu od 189.688.000 dinara.
Bečejski odbornici bi u četvrtak trebalo da usvoje i izveštaj o izvršenju opštinskog budžeta od januara do kraja septembra, a prema izveštaju za prvih devet meseci godine, rashodi su bili 929,7 miliona dinara, a prihodi 1,1 milijarda dinara. Budžetski suficit je iskazan u iznosu od 233,5 miliona dinara.
Na dnevnom redu sednice će biti i odluka o pristupanju izmeni Statuta opštine. Statut opštine je potrebno menjati, jer je obaveza lokalnih samouprava da do 1. decembra ove godine usklade svoje odluke o budžetu, tako da se „javna preduzeća, fondovi i direkcije osnovani od strane lokalne vlasti koji se finansiraju iz javnih prihoda čija je namena određena posebnim zakonom“ više ne smatraju in direktnim budžetskim korisnicima. To znači da Javno preduzeće Direkcija za izgradnju od 1. decembra neće postojati. U vezi sa ukidanjem Direkcije je i donošenje odluke o izmenama i dopunama odluke o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme za svaki organizacioni oblik u sistemu lokalne samouprave. Maksimalan broj zaposlenih na neodređeno vreme za svaki organizacioni oblik (javna preduzeća, ustanove, mesne zajednice, dečji vrtić, Centar za socijalni rad…) u sistemu lokalne samouprave je za 2015. godinu 465. Izmene su bile potrebne, jer Direkcija za izgradnju od 1. decembra neće postojati sa svojih 19 zaposlenih na neodređeno vreme, a s obzirom na to da će Opštinska uprava proširiti vrste poslova, potrebno je da se poveća broj zaposlenih na neodređeno vreme sa 99 na 111 osoba. Predloženo je i povećanje broja zaposlenih u JP Vodokanal, u sportskom centru „Đorđe Predin Badža“ i u „Potisju“ – po jedan novi zaposleni u pomenutim preduzećima i ustanovi. Predlaže se i da bečejski odsek Istorijskog arhiva Senta uvrsti u organizacioni oblik lokalne samouprave, jer je opština Senta obavestila opštinu Bečej da ne može da predvidi četiri zaposlene osobe koje rade u odseku u Bečeju, te će i njih da preuzme bečejska lokalna samouprava, a iz navedenog proizilazi da će maksimalan broj zaposlenih na neodređeno vreme ostati 465 i nakon ukidanja Direkcije.
Na sednici Skupštine opštine biće usvojen i Program mera za unapređenje uslova života lokalne zajednice, a posebno za izgradnju infrastrukturarnih objekata i drugih objekata u cilju poboljšanja uslova života na teritoriji opštine Bečej, izveštaj o radu JP Komunalac za 2015. godinu, rešenje o davanju saglasnosti na odluku Nadzornog odbora Komunalca o načinu raspodele dobiti, rešenje o otuđenju građevinskog zemljišta – katastarska parcela 7929/9 k.o. Bečej površine 2 hektara 32 ara 68 m2; parcelu je kupio „Knott“ za 7,3 miliona dinara na kom će da izgradi pogon za površinsku zaštitu proizvoda, vrednost investicije je procenjena na 2,5 miliona evra, očekivan završetak izgradnje je jun 2018. godine – rešenje o stavljanju van snage tačke 3 rešenja o stavljanju pod zaštitu države hrastovog drvoreda kod Bačkog Petrovog Sela i imenovanje novog upravljača.
Javno preduzeće Komunalac je prošle godine poslovalo s dobitkom od 2,1 milion dinara, a s tim novcem, po predlogu Nadzornog odbora javnog preduzeća, biće pokriven deo gubitka iz 2009. godine – ostatak nepokrivenog gubitka je 5,2 miliona dinara.
Novi upravljač hrastovog drvoreda kod Bačkog Petrovog Sela odsad će, umesto „Vojvodina puta“ biti bečejski Komunalac.
Odbornici bi trebalo da daju saglasnost na izmene predškolskog programa PU „Labud Pejović“ i da usvoje izveštaj o realizaciji programa rada dečjeg vrtića za 2015/2016. školsku godinu.
Na prethodnoj sednici Skupštine opštine je Željko Plavišić imenovan za v.d. direktora Komunalca, a istovremeno je bio član i Skupštine komunalnog preduzeća „Potisje“ u većinskom vlasništvu opštine, te je u međuvremenu Plavšić podneo ostavku na članstvo u Skupštini „Potisja“. Za sada se ne zna ko će predstavljati opštinu u „Potisju“.
U odborničkoj grupi SNS-a i koalicionih partnera u četvrtak će biti konstatovana promena, jer će odbornika Aleksandra Vrsajkova (preminuo je 19. oktobra) sa izborne liste „Aleksandar Vučić – Srbija pobeđuje“ zameniti Slobodan Dimitrov.

R.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *