Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Bezbednost saobraćaja: Manje nezgoda, ali su putevi loši

Bezbednost saobraćaja: Manje nezgoda, ali su putevi lošitrg_fontane

Ove godine, početkom maja, počela je Decenija аkcije zа bezbednost sаobrаćаjа nа putevimа, koju su rezolucijom iz 2010. godine proklamovale Ujedinjene nаcije u cilju smаnjenja brojа poginulih osoba u sаobrаćаjnim nezgodаmа.
Prema podаcima Svetske zdrаvstvene orgаnizаcije godišnje u svetu u sаobrаćаjnim nezgodаmа 1,3 milionа ljudi izgubi život, a 20-50 milionа bude povređeno.

Stаtistički podaci pokаzuju dа se u Srbiji godišnje dogodi više od 60.000 sаobrаćаjnih nezgodа u kojimа 800 licа izgubi život, a nаjviše strаdаju ljudi stаrosne dobi od 18 do 25 godinа, što pokazuje dа čitаvo odeljenje đаkа ne dočekа sledeću školsku godinu.
Usvаjаnjem novog Zаkonа o bezbednosti sаobrаćаjа broj sаobrаćаjnih nezgodа i posledicа je znаčаjno smа-njen, pа je Srbijа izаšlа iz zone visokog jаvnog rizikа u poređenju sа drugim evropskim zemljаmа, navodi se na sajtu AMS Srbije.
Predsednik Saveta za bezbednost saobraćaja opštine Bečej Dragan Milinkov je za Bečejski mozaik rekao da je na osnovu analize stanja bezbednosti saobraćaja na teritoriji opštine, konstatovano da je ono povoljnije u poređenju sa prethodnim periodom: „Povoljnije je u smanjenom broju saobraćajnih nezgoda i u smanjenju broja težih posledica saobraćajnih nezgoda. Ta smanjenja se mere u procentima od 20 do 30 posto, što su izuzetno velika smanjenja kada su u pitanju saobraćajne nezgode. Nije bilo saobraćajnih nezgoda u kojima su stradala deca, kao ni nezgoda sa većim posledicama. To su sve pokazatelji koji su izuzetno povoljno ocenjeni, i oni su rezultat primene novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, pojačanog rada saobraćajne policije i svih drugih faktora koje je novi zakon naterao da se malo više angažuju na poslovima bezbednosti saobraćaja uključujući i celu zajednicu, lokalnu samoupravu, pokrajinu i republiku“.
Međutim, nisu saobraćajne nezgode jedini pokazatelj stanja bezbednosti saobraćaja, to su i stanje putne mreže, saobraćajne signalizacije, stanje voznog parka, stanje čak i u prosveti, porodici. „Posmatrajući sa te strane, ne možemo biti zadovoljni u prvom redu stanjem putne mreže i saobraćajne infrastrukture u našoj opštini. Tu prvenstveno mislim na regionalni put E-122 između Bečeja i Bačkog Petrovog Sela, koji je prošle godine delimično saniran, nadali smo se da će se sa prvim lepšim danima ti poslovi nastaviti. Međutim, ništa od toga, put i dalje tako stoji, očekujemo da će čim počnu prve kiše i snegovi početi i radovi na putnoj mreži kako to obično biva kod nas. Izuzetno veliki broj puteva je u lošem stanju, a put kroz industrijsku zonu, koji je zaobilaznica kroz Bečej, u takvom je stanju da uskoro neće moći da se koristi za saobraćaj. Imamo još niz drugih puteva i ulica koje bi trebalo popraviti. Nismo zadovoljni sa stanjem kad je u pitanju tehnička ispravnost vozila, jer se još uvek izuzetno veliki broj tehnički neispravnih vozila kreće po našim putevima, tu mislim pre svega na traktore koji su karakteristični za ovo područje i poljoprivredne mašine, a zatim i na bicikle, bicikle sa motorom i motocikle. Ukupno gledano, saobraćajne nezgode jesu dobar pokazatelj, ali ima tu daleko više poslova na kojima bi trebalo poraditi da bi se reklo da je generalno stanje bezbednosti saobraćaja onakvo kakvo bi trebalo da bude“, rekao je Milinkov i dodao da izveštaj o statističkim pokazateljima za prvi kvartal godine treba tek da se analizira, a potom će biti predstavljen javnosti.
On je ukazao i na „nepravilnosti“, između ostalog i na to da Savet za bezbednost saobraćaja opštine Bečej nije dobio predviđena sredstva za prošlu godinu za realizaciju godišnjeg plana poslova i mera bezbednosti saobraćaja. Reč je o 30 posto od oko 7 miliona dinara koliko je naplaćeno od kazni za saobraćajne prekršaje na teritoriji opštine Bečej, a od kojih se 50 posto koristi za održavanje puteva i signalizacije u opštini, a druga polovina se troši na rad Saveta za bezbednost saobraćaja, kao što je organizovanje i realizacija takmičenja „Šta znaš o saobraćaju“, obuke, savetovanja, opremanje saobraćajne policije itd.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *