Poslednja sednica lokalnog parlamenta ove godine zakazana je bukvalno „u minut do 12“ – za 30. decembar.
Na dnevnom redu sednice će pre svega da bude budžet opštine za 2014. godinu i drugi po redu rebalans opštinskog budžeta za 2013. godinu. Do zaključenja ovog broja novina nismo dobili predlog rebalansa, te ne znamo da li će opštinski budžet biti i drugi put „skresan“. Naime, u novembru je donet prvi rebalans, kada su planirani prihodi (i rashodi) budžeta za 2013. godinu smanjeni sa 1,37 milijardi dinara na 1,22.
U predlogu budžeta za 2014. godinu predviđeno je da će opštinski novčanik biti „težak“ 1.170.548.000 dinara. Javna rasprava o budžetu zakazana je za 26. decembar. Čak iako javna rasprava bude održana, biće to samo forme radi, jer malo je verovatno da će lokalna vlast da usvoji sugestije ili predloge građana i promeni nešto u budžetu. To, svakako, nije novost, i ranijih godina su javne rasprave o budžetu bile organizovane forme radi.
Sve u svemu, u budžetu za 2014. godinu predviđa se, između ostalog, da služba predsednika opštine, lokalni parlament i Opštinsko veće koštaju ukupno 47,8 miliona dinara, a Opštinskoj upravi (tu su svi „obični“ zaposleni u opštini) je namenjeno nešto više od 143 miliona dinara (i u jednom i u drugom slučaju nije reč samo o platama). Osnovnom obrazovanju pripada 70 miliona, a srednjem 25 iz budžeta itd. Tu su, naravno, i stavke za kulturu, za socijalnu zaštitu, za dečji vrtić, za javna preduzeća, mesne zajednice itd.
Navešćemo nekoliko interesantnih stavki, odnosno nedostatak nekih, do sada uobičajenih stavki. Naime, u budžetu nije planiran nijedan dinar za Majske igre, Umetničko takmičenje srednjoškolaca, za KUD-ove… Doduše, moguće je da su te stavke negde „sakrivene“, to jest ne zovu se „imenom i prezimenom“, već su iskazane zbirno.
Za nevladinu organizaciju Savez sportova opštine predviđeno je oko 8 miliona dinara (od toga 6,7 miliona je namenjeno sportskim klubovima).
Za narodnu kuhinju je predviđeno 4,8 miliona dinara.
Javna nefinansijska preduzeća i organizacije biće subvencionisane sa 20 miliona dinara.
Za informisanje – obaveza lokalnih samouprava po zakonu je da obezbede lokalno informisanje – predviđeno je svega 2 miliona dinara (u budžetu za 2013. godinu pre rebalansa bilo je predviđeno 4,5 miliona), s druge strane opština planira da da crkvama takođe 2 miliona dinara – nije obaveza po zakonu.
Tekuća budžetska rezerva je planirana u iznosu od 18 miliona dinara, a stalna budžetska rezerva u iznosu od 4,5 miliona dinara.
Na dnevnom redu sednice Skupštine opštine 30. decembra, osim donošenja budžeta i rebalansa budžeta, je i ostavka odbornika LDP-a Borisa Obradovića na odborničku funkciju (bio je u sukobu interesa, jer je istovremeno bio odbornik i pomoćnik predsednika opštine za odnose sa javnošću, te ga je predsednik opštine nedavno razrešio dužnosti funkcije lokalnog PR-a). Obradovićevo odborničko mesto će da zauzme Zoltan Rabockai.
Odbornici će da glasaju i o izmeni i dopuni odluke o naknadi za uređenje građevinskog zemljišta, a ukinuće i odluku o naplaćivanju poljarine (pokrajinski ombudsman je ocenio da „lokalni zakon“ o poljarini nije u skladu sa propisima).
Na sednici bečejskog parlamenta trebalo bi da bude izmenjena i odluka o radnom vremenu ugostiteljskih objekata (u odluci u predviđenim slučajevima biće produženo radno vreme ugostiteljskih objekata čak do 4 sata nakon ponoći).
R.M.