Opština Bečej je prošle godine na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju dobila 1,2 miliona dinara za uvođenje „zelene linije“ kako bi se tako učinio još jedan korak (prvi korak bio je otvaranje uslužne kancelarije u gradskoj kući) ka efikasnijoj lokalnoj administraciji.
„Zelena linija“ će biti kol-centar gde će građani opštine prijavljivati komunalne probleme (telefonom, SMS porukama, posredstvom interneta), a obećano je/ očekuje se da uočeni problemi budu rešeni u roku od 48 časova ili da građani dobiju informaciju o tome zašto problem ne može da se reši za dva dana.
|
Zaposlena je jedna osoba Medurić je rekao da za potrebe rada „zelene linije“ neće biti zaposleno 7-8 ljudi, da će se u javnim preduzećima dosadašnji zaposleni baviti tim pitanjima, ali je objasnio da je u opštini zaposlena (nije reč o stalnom zaposlenju, već o ugovoru o delu) jedna osoba koja će biti nadležna za funkcionisanje „zelene linije“. Medurić je rekao da je reč o Andrei Jovanović, koja raspolaže srednjom stručnom spremom i govori srpski i mađarski jezik. |
Zamenik predsednika opštine Budislav Medurić je pre nekoliko meseci izjavio kako bi „zelena linija“ u Bečeju trebalo da počne da funkcioniše krajem prošle godine ili početkom ove.
Međutim, u januaru stvari su donekle drugačije, „zelena linija“ još ne radi, a početak funkcionisanja tog opštinskog servisa se očekuje u martu mesecu. Medurić je rekao da je 15. novembra dobijen novac od pokrajine, a projektnom dokumentacijom je predviđeno da „zelena linija“ treba da funkcioniše u roku od četiri meseca od momenta dobijanja novca.
„Postoji nekoliko faza pripreme: jedna faza je nabavka infrastrukture, to je nabavka i instalacija telefonske centrale i obuka ljudi. Jedna od faza je i objavljivanje podataka u funkcionisanju ’zelene linije’, a potom javna preduzeća i ustanove koje će učestvovati u tom projektu moraju da obuče ljude za rad, treba da se instalira softver u tim ustanovama, kako bi one kontaktirale sa osobom iz opštine, koja, u stvari, kontaktira sa građanima. Taj posao je u toku, čak je predviđena obuka 7-8 ljudi koji će posetiti i opštine gde ’zelena linija’ već dobro funkcioniše, i u kojima su u službenoj upotrebi dva jezika“, rekao je Medurić.
|
Javna nabavka Opština je raspisala javnu nabavku za izbor najpovoljnijeg ponuđača za nabavku telefonske centrale za potrebe „zelene linije“. Izabran je Foneko iz Subotice. |
Za sada je telefonska centrala instalirana, a softver još nije i nisu određeni ljudi koji će u javnim preduzećima učestvovati u „poslovanju“ „zelene linije“ (reč je o pitanjima građana koja će se ticati rada javnih preduzeća i ustanova u Bečeju).
U principu „zelena linija“ će funkcionisati na taj način što će građani da prijave komunalni (i ekološki) problem osobi u opštini koja je zadužena za funkcionisanje te linije (telefonom, i-mejlom, SMS-om), a ona će određena pitanja uputiti nadležnim javnih preduzećima i ustanovama, a potom bi problem trebao da bude rešen za 48 sati.
Medurić je rekao da bi on želeo da se u ovaj posao uključe i preduzeća koja nisu javna, ali se bave komunalnom problematikom (preduzeće Gas, Dimničar itd.).
Konačan rok početka rada „zelene linije“ je, prema Medurićevim rečima, 15. mart, a probni rad će početi 15. februara.
K.D.F.

trg_fontane



