Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Čeka se brzo rešavanje komunalnih problema: „Zelena linija“ ipak u martu

Čeka se brzo rešavanje komunalnih problema: „Zelena linija“ ipak u martutrg_fontane

Opština Bečej je prošle godine na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju dobila 1,2 miliona dinara za uvođenje „zelene linije“ kako bi se tako učinio još jedan korak (prvi korak bio je otvaranje uslužne kancelarije u gradskoj kući) ka efikasnijoj lokalnoj administraciji.

„Zelena linija“ će biti kol-centar gde će građani opštine prijavljivati komunalne probleme (telefonom, SMS porukama, posredstvom interneta), a obećano je/ očekuje se da uočeni problemi budu rešeni u roku od 48 časova ili da građani dobiju informaciju o tome zašto problem ne može da se reši za dva dana.

Zaposlena je jedna osoba

Medurić je rekao da za potrebe rada „zelene linije“ neće biti zaposleno 7-8 ljudi, da će se u javnim preduzećima dosadašnji zaposleni baviti tim pitanjima, ali je objasnio da je u opštini zaposlena (nije reč o stalnom zaposlenju, već o ugovoru o delu) jedna osoba koja će biti nadležna za funkcionisanje „zelene linije“. Medurić je rekao da je reč o Andrei Jovanović, koja raspolaže srednjom stručnom spremom i govori srpski i mađarski jezik.

Zamenik predsednika opštine Budislav Medurić je pre nekoliko meseci izjavio kako bi „zelena linija“ u Bečeju trebalo da počne da funkcioniše krajem prošle godine ili početkom ove.
Međutim, u januaru stvari su donekle drugačije, „zelena linija“ još ne radi, a početak funkcionisanja tog opštinskog servisa se očekuje u martu mesecu. Medurić je rekao da je 15. novembra dobijen novac od pokrajine, a projektnom dokumentacijom je predviđeno da „zelena linija“ treba da funkcioniše u roku od četiri meseca od momenta dobijanja novca.
„Postoji nekoliko faza pripreme: jedna faza je nabavka infrastrukture, to je nabavka i instalacija telefonske centrale i obuka ljudi. Jedna od faza je i objavljivanje podataka u funkcionisanju ’zelene linije’, a potom javna preduzeća i ustanove koje će učestvovati u tom projektu moraju da obuče ljude za rad, treba da se instalira softver u tim ustanovama, kako bi one kontaktirale sa osobom iz opštine, koja, u stvari, kontaktira sa građanima. Taj posao je u toku, čak je predviđena obuka 7-8 ljudi koji će posetiti i opštine gde ’zelena linija’ već dobro funkcioniše, i u kojima su u službenoj upotrebi dva jezika“, rekao je Medurić.

Javna nabavka

Opština je raspisala javnu nabavku za izbor najpovoljnijeg ponuđača za nabavku telefonske centrale za potrebe „zelene linije“. Izabran je Foneko iz Subotice.

Za sada je telefonska centrala instalirana, a softver još nije i nisu određeni ljudi koji će u javnim preduzećima učestvovati u „poslovanju“ „zelene linije“ (reč je o pitanjima građana koja će se ticati rada javnih preduzeća i ustanova u Bečeju).
U principu „zelena linija“ će funkcionisati na taj način što će građani da prijave komunalni (i ekološki) problem osobi u opštini koja je zadužena za funkcionisanje te linije (telefonom, i-mejlom, SMS-om), a ona će određena pitanja uputiti nadležnim javnih preduzećima i ustanovama, a potom bi problem trebao da bude rešen za 48 sati.
Medurić je rekao da bi on želeo da se u ovaj posao uključe i preduzeća koja nisu javna, ali se bave komunalnom problematikom (preduzeće Gas, Dimničar itd.).
Konačan rok početka rada „zelene linije“ je, prema Medurićevim rečima, 15. mart, a probni rad će početi 15. februara.

K.D.F.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *