Učiteljica u Osnovnoj školi „Sever Đurkić“ Gabriela Potrebić Težer dobitnica je priznanja „Najbolji edukator Srbije“ koju dodeljuje Udruženje za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“ iz Beograda.
Od ukupno 330 pristiglih prijava nagrađeno je 16 prosvetnih radnika – 6 učiteljica, 4 nastavnika osnovnih i 6 nastavnika srednjih škola – iz Bečeja, Aleksinca, Vršca, Žagubice, Kovina, Kikinde, Loznice, Niša, Novog Sada, Paraćina, Prokuplja, Petrovca na Mlavi, Ćuprije, Sombora i Sremskih Karlovaca – koji su, kako je navedeno na sajtu Udruženja, svojom inovativnošću, spremnošću da i sami uče i da razvijaju talente i veštine svojih učenika zaslužili da dobiju priznanje „Najbolji edukatori Srbije“. Komisiju koja je donela odluku o dodeli priznanja sačinjavaju predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju, koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja. Škola „Sever Đurkić“ će dobiti nagradu vrednu 100.000 dinara za nabavku nastavnih sredstava ili opreme, koju dodeljuje Udruženje za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“.
O radu učiteljice Gabriele Potrebić Težer članovi komisije su napisali: „Njeno radno okruženje je laboratorija u kojoj se stalno eksperimentiše, stvara, otkriva i inovira. Njen moto je da u svakom detetu leži nešto vredno, samo to treba otkriti, negovati i razvijati. Svestrana je, inovativna i kreativna: njeni časovi ne nose odlike šablona ili dosade. Permanentno razvija svoje profesionalne kompetencije. Aktivno učestvuje na raznim seminarima, predavanjima i forumima. Bila je koordinator međunarodnog projekta ’Multiplikacija – živeti tolerantno’, uz podršku i u saradnji sa Pestaloci fondacijom iz Švajcarske. Vodi bilingvalne radionice za srednjoškolce o dečjim i ljudskim pravima, o veštinama za rešavanje konflikata, oblicima nenasilne komunikacije, o neophodnosti prihvatanja i razumevanja drugačijeg. Edukator je u višemesečnom projektu za socijalno ugroženu decu ’Pruži mi ruku, budi mi drug, da zajedno nađemo pravi put’. Organizuje pripremne radionice za predškolce, kako bi im polazak u školu učinila manje stresnim. Klupe u njenoj učionici su poređane u krug, postoji kutak za lutkarstvo, eko-ćoše, mesto za rad po grupama, pano `Pod reflektorima` (gde se kače fotografije učenika koji su se po nečemu istakli, pomogli nekome, rešili neki problem), pano `Bravo ti si car` (gde se kače kontrolni zadaci bez greške, dečje pesme, sastavi…). Primenjuje kooperativnu metodu učenja koja pomaže razvijanju sposobnosti rešavanja problema i sposobnosti zaključivanja, ali i poboljšava odnose među članovima grupe i samopoštovanje. Njen pristup menja poziciju učenika na času, pretvara ga u aktivnog učesnika i saradnika. Učenici i sami jedni drugima postaju izvor znanja, kombinovanjem više poznatih metoda i oblika. Prostor je najčešće učionica, ali koristi svaku priliku da se nastavna jedinica realizuje van škole, u autentičnom prostoru za obradu određene tematike (park, muzej, biblioteka, zanatske radionice, pekara itd.). Neguje lep govor i svake godine ima recitatora na smotri ’Pesniče naroda mog’. Učestvovala je sa decom u projektu ’Pričaj mi o sebi’, gde su deca glumila u kratkom filmu. Njeni učenici učestvuju na raznim takmičenjima: međunarodnom matematičkom takmičenju ’Kengur bez granica’, literarnom takmičenju ’Dani Evropske unije’, sportskom takmičenju ’Igre bez granica’, likovnom konkursu ’Naj jelka’ (učenici su svojim ukrasima od reciklirane PET ambalaže okitili jelku i osvojili prvu nagradu). Učešćem u raznim projektima i akcijama uspevaju da zajedno obogate i osavremene svoju učionicu: učestvovali su na novogodišnjem vašaru gde su prodavali pravljeni nakit; zajedničkim projektom su učestvovali na likovnom konkursu ’Dani helios boje u Domeni’, čime su osvojili materijal za krečenje učionice; farbanjem i prodavanjem vaskršnjih jaja sakupili su sredstva za belu tablu; izvode predstave u Gradskom pozorištu, lokalnim školama i drugim opštinama i tako prikupljaju novac za savremena nastavna sredstva. Koordinator je Dečje nedelje, radi na izgradnji ekološke svesti kod dece“.
Nagrada učiteljici Gabrieli Potrebić Težer bila je povod i za konferenciju za novinare 20. novembra, kada je direktorica škole „Sever Đurkić“ Brankica Tapavica rekla da „u vreme dominacije negativnih komentara o prosveti i prosvetnim radnicima, projekat koji izdvaja, vrednuje rad, angažovanje, posvećenost nastavnika i ostvarene rezultate u radu sa decom, zaslužuje svaku pohvalu. Čini se da je ovo udruženje pravilno prepoznalo da je budućnost i prosperitet jednog društva na učenicima koji uče ali da je ona jedino moguća uz ljude koji ih uče. Menjaju se pristupi i načini organizacije nastave, ali se ne menja suštinsko: važnost dobrog nastavnika i pedagoga i same profesije nastavnika kao osnove svih drugih. Istovremeno pored svih teškoća koje se javljaju postoji neko ko još prepoznaje prave vrednosti i podstiče nastavnike da istraju“.
„Čitajući argumente žirija, uočljivo je da su stavili akcenat na svakodnevno dešavanje u učionici, na časove koji su kod nas drugačiji, zahtevaju da budu kreativniji, da metode budu nove. Pošto su i deca nova i sasvim drugačija i mi moramo da menjamo svoje metode i da budemo ukorak sa današnjom decom. Ova nagrada je za mene podsticaj za neke nove ideje, kojih imam na pretek i čekaju svoje ostvarenje“, rekla je Težer Potrebić.
Konferenciji za novinare prisustvovali su i predsednik opštine Vuk Radojević, članica Opštinskog veća zadužena za obrazovanje Svetlana Vuletić i predstavnik firme „Knot autofleks“ Ivan Knežev.
„Zadovoljstvo je, verujem, i direktorici i nastavnom kolektivu kada među zaposlenima ima ovakve pojedince, jer što je više takvih pojedinaca, imamo jači radni kolektiv, obrazovnu ustanovu koja je prepoznata ne samo u Bečeju, nego i šire. Drago mi je što za sugrađanku imam Gabrijelu Težer Potrebić i verujem da će ovo biti motiv i za mnoge druge njene koleginice da se maksimalnim angažmanima posvete deci i radu“, rekao je Radojević.
Predsednik opštine govorio je i o obezbeđivanju boljih uslova u školama i o ulozi preduzetnika u tome, napomenuvši firmu „Knot autofleks“. Naime, to preduzeće je pružilo podršku školi prilikom opremanja kabineta za engleski jezik novim nastavnim sredstvima.
Lj.M. i B.M.