U „Noći pozorišta“, manifestaciji koja je 19. novembra u Srbiji prvi put organizovana u preko dvadeset gradova, među kojima je bio i Bečej, na repertoaru Gradskog pozorišta našle su se pozorišne predstave za publiku svih uzrasta.
U popodnevnim satima članovi Pozorištanca „Lane“ iz Kikinde odigrali su dečju pozorišnu predstavu „Škola za klovnove“, po tekstu Miodraga Dinulovića. Uvek aktuelna priča o klovnovima namenjena najmlađima, vesela i sa bezbroj gegova i smešnih situacija izmamila je osmehe i aplauze, doduše malobrojne publike, ali ne samo to, nego i aktivno učešće dece u predstavi, jer su se ona na sceni okušala u izvođenju klovnovskih veština.
Predstavu „Proces“ po motivima Franca Kafke, a u adaptaciji i režiji Nikole Mrkajića, od 19 časova izveli su članovi Omladinske scene „Zoran Dušković“ dramskog studija „Atelje mladih Pančevo“. Teška i sumorna priča, koja je aktuelna u svim istorijskim epohama i društvenim uređenjima, u ovoj predstavi je prikazana na vedriji način počevši od toga što u njoj dominiraju ženski likovi.
Iako je bilo najavljeno, gostovanje Račanskog amaterskog pozorišta „Radoje Domanović“ sa predstavom „Hamlet u selu Mrduša Donja“, zbog bolesti jednog od glumaca je otkazana u poslednjem trenutku, tako da je u 22 sata izvedena nedavno premijerno prikazana Bečejsko-novobečejska koprodukcijska predstava „Profesionalac“ u režiji i adaptaciji Saše Dujina.
„Noć pozorišta“ je, pored ideje da podstiče pozorišno stvaralaštvo i približi ga široj publici, imala i humanitarni karakter, jer je prihod od prodaje ulaznica (jedna ulaznica po ceni od 300 dinara je važila za sve tri predstave) namenjen za obnovu Kraljevačkog pozorišta koje je oštećeno u prošlogodišnjem zemljotresu. Nažalost, odziv publike je bio ispod svakog očekivanja. A ništa veću posećenost nije imala ni karaoke žurka nakon predstava u Pozorišnom klubu. S obzirom na to da je ova manifestacija prvi put održana, ostaje nada da će sledeći put biti bolje i da će Bečejci pokazati da ipak u ovom gradu nije izumrla potreba za kulturom, niti humanost.
LJ.M.