Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Intervju sa direktorom „Potisja“ Zoltanom Feješem: Smanjen broj divljih deponija

Intervju sa direktorom „Potisja“ Zoltanom Feješem: Smanjen broj divljih deponijatrg_fontane

Prvi utisak o jednom gradu jesu čistoća ulica, ili smeće tamo gde mu mesto nije, na osnovu kojeg se može doneti zaključak kakvi su stanovnici tog grada i kakav je kvalitet života u toj sredini. U Bečeju je upravo okončano veliko prolećno čišćenje, koje je komunalno preduzeće „Potisje“ organizovalo od 7. do 22. maja i može se zaključiti da su se Bečejci na zadovoljavajući način odazvali akciji i da je prisutna svest  građana o značaju čistoće i očuvanju životne sredine.

– Akcija prolećnog čišćenja okončana je 22. maja, a u to vreme produžili smo i radno vreme do 18 časova kako bismo mogli sav kabasti otpad ispred domaćinstava da odnesemo. Međutim, iako smo produžili do 18 časova, kamion za odnošenje smeća je, recimo, 8. maja radio do 22 časa, potom čak i do 3 ujutro, jer poštujemo obećanje koje je dato građanima od kada je ova ekipa u „Potisju“, da nikom pred kućom nijedan gram smeća neće ostati – rekao je direktor „Potisja“ Zoltan Feješ.

Da li to znači da smeća u Bečeju ima više nego ranije?

– Razlog leži pre svega u tome da su građani shvatili da mogu pred kuću da iznesu sve i da će to zaista biti i odneto. S druge strane, stalno apelujemo na građane da sve smeće iznesu ispred kuća, jer ćemo mi to odneti, a sve u cilju da se ne prave divlje deponije. Nažalost, divljih deponija i dalje ima, ali broj onih koje su postojale u gradu smo smanjili. Na primer, kod zelenih kula više nema divljih deponija, kod Pivare takođe nema, i tako dalje. Postoje neke divlje deponije na putu između Bečeja i Bačkog Gradišta i Bečeja i Bačkog Petrovog Sela, ali je i to u odnosu na pre dve godine drastično smanjeno. Zato možemo da konstatujemo da su i dobro informisani i da je povećana svest građana. Građani takođe počinju više da sarađuju sa nama u smislu da su sada sigurni da sve što iznesu na ulicu, na primer stare ormare, kauče, mi ćemo odneti.

Ovom akcijom je povezan projekat koji je „Potisje“ namerilo da realizuje ove godine, a to je reciklaža. Kakva je situacija u vezi sa tim?

– Dosta dobro napredujemo. Kupili smo kante za razdvajanje stakla, kontejnere za PET ambalažu na javnim površinama, sada treba da postavimo kontejnere kod kolektivnih stambenih zgrada za posebno odvajanje suvog otpada, a treba da nam stignu i džakovi za domaćinstva. To je vezano za projekat radnog angažovanja marginalizovanih grupa, u ovom slučaju reč je o građanima romske nacionalnosti, koji su već zaposleni, prolaze obuke za razdvajanje sekundarnih sirovina. Pre oko dve nedelje, 8. maja, održan je sastanak sa predstavnicima GIZ-a, Stalne konferencije gradova i opština i opština Kučevo, Golubac i Požarevac. Oni su došli da vide kako mi radimo, jer smatraju da dosta dobro radimo, da savesno ulazimo u ceo taj posao.

Uobičajene aktivnosti „Potisja“ se i pored toga nesmetano odvijaju?

– Sve aktivnosti redovno odrađujemo. Radnici imaju preraspodelu radnog vremena, odnosno svi prekovremeni sati se isplaćuju, a samim tim i oni savesno obavljaju svoj posao. Radimo i redovne, ali i vanredne poslove.

Ranije, ali i sada je problem naplata usluga „Potisja“ kad je reč o javnim preduzećima. Kakva je situacija danas?

– Imamo uvedene procedure u vezi naplate koje je državna revizija naložila. Po toj proceduri nakon 5 meseci, ukoliko građanin ne plati račune, preko advokatske kancelarije šaljemo opomene, a svakog meseca na računu šaljemo opomenu u smislu da dug tog i tog građanina iznosi toliko i toliko. Došli smo do toga da je naplata oko 87 odsto, a kada sam došao na mesto direktora, ona je bila 50 procenata. S jedne strane naplata se popravila, sa druge nije. Naš cilj je da naplata dođe na minimum 95 odsto i radimo sve da do toga i dođe. Građanima smo omogućili reprograme duga. Imamo razumevanja za sve, ali nemamo pravo da ne naplaćujemo naše usluge.

Povećanje procenta naplate je sigurno u vezi i sa povećanjem kvaliteta usluga koje pružate.

– Mi smo iz naših sredstava kupili jedan nov „Iveko“ kamion i ako sve bude u redu, uskoro se očekuje da stigne još jedan nov kamion. Time ćemo povećati sigurnost i kvalitet izvršenja naših usluga, jer se sada zbog starih kamiona često dešavaju zastoji. Dešava se da umesto sa tri kamiona na teren izlazima sa dva jer, na primer, jedan je na popravci. Tada moramo da produžimo radno vreme. Desi se da neki građani nemaju dovoljno razumevanja, jer su navikli da im u određeno vreme, recimo, u 11 časova bude odneseno smeće, a mi dođemo oko 14 časova. Ipak, i pored toga važno je da svima odnesemo sve smeće koje je stavljeno ispred domaćinstva. S novim kamionima ćemo povećati i sigurnost rada i efikasnost. Na gradskoj deponiji se takođe vredno radi. Tamo se završava hala. Prva faza hale je gotova i pokriveno je 16 metara, napravljen je plato i dalje čekamo izmenu godišnjeg programa poslovanja. Projektom je predviđeno da hala za odvajanje sekundarnih sirovina bude 24 metara sa 6 metara s mogućnošću prilaza kamionom, gde će biti i vaga za kontrolu sekundarnih sirovina, potom presa za presovanje. Za viljuškar je završen tender i on je nabavljen. Iz svega ovoga se vidi da smo i u procesu opremanja i osavremenjavanja.

To znači da se plan rada firme za ovu godinu realizuje?

– Da, realizuje se, ali postoje određeni problemi, pa se kasni s izvođenjem radova. Ti problemi se ogledaju u lošijim vremenskim prilikama, jer niko u martu nije očekivao onoliku hladnoću, mraz i zbog toga nisu mogli da se rade predviđeni građevinski radovi. Ti radovi su sada nastavljeni. U toku je nabavka kontejnera. Planiramo da 27. maja, kada se okončaju građevinski radovi, raspišemo tender. Takođe će biti napravljen prostor gde će zaposleni u vezi sekundarnih sirovina moći da se okupaju, biće muški i ženski toaleti i ženski i muški tuš. Drugi kancelarijski kontejner će biti mesto gde će biti postavljeni stolovi i stolice kako bi ljudi pristojno doručkovali, da to ne bi radili na deponiji. Tamo je doveden i optički kabel za internet, „Sat-trakt“ ga je priključio, pa će od sada biti umrežene kancelarije i deponija. Prošle godine je postavljeno 8 kamera, a planira se obezbeđivanje i postavka još četiri kamere, tako da će cela deponija biti pokrivena video nadzorom. To je vrlo važno zbog sigurnosti zaposlenih, kao i zbog alternativnih sakupljača sekundarnih sirovina. Sada svako vozilo koje ulazi na deponiju mora da se slika. Nije nam važan vozač, već registarska tablica vozila i sadržaj smeća. Važno je da se proveri da na deponiju ne stigne opasan otpad da ne dođe do nepotrebnih problema. Sada smo uveli neki red, ali je to još daleko od toga što smo postavili sebi kao cilj i od onog kako to rade u savremenim zemljama, ali se svakako trudimo da dostignemo taj stepen rada. Da napomenem i to da u prvoj polovini juna treba da se održi skupština „Potisja“ kojoj će prisustvovati i predstavnik manjinskog partnera (većinski vlasnik komunalne firme je opština, a manjinski firma „Aliska tera“ iz Seksarda; prim. nov). Materijali su prevedeni i na mađarski jezik. Dobit preduzeća je preko 3 miliona dinara. Kada se pogleda period kada smo došli u „Potisje“, a tad je bilo prikrivenih gubitaka, sada je situacija sasvim drugačija – preduzeće pozitivno posluje.

Prateći aktivnosti „Potisja“ ove novine su pre izvesnog vremena objavile i novosti u vezi vaših usluga, ali i cena.

– Informisanje je svakako važno, ali pominjali ste cene i određena negodovanja građana u vezi toga. Naše cene su najniže u okruženju. Po lokalnom planu iz 2011. godine cena odnošenja smeća trebalo bi da bude između 405 i 484 dinara i time je predviđeno da preduzeće može redovno da posluje, da obnavlja vozni park, da pruža kvalitetnu uslugu. Primera radi, opština Novi Bečej po članu domaćinstva naplaćuje 162 dinara i za tročlanu porodicu to iznosi 484-486 dinara. I nama je cilj da povećanjem kvaliteta usluga i cene malo korigujemo, jer par godina unazad nije se vodilo računa ni o cenama, ni o kvalitetu usluga i došlo je do situacije da preduzeće nije moglo da ulaže u vozni park. Već smo ranije pričali o tome koliko košta održavanje voznog parka starog preko 20 godina. Nama je sada cilj da pružimo što kvalitetniju uslugu i kad građani dobiju takvu uslugu, a pri tome ne veliku cenu, tada će biti zadovoljni. Bunili su se građani zbog povećanja cene: to i jeste i nije povećanje, jer sve što se iznese ispred domaćinstava, mi odnesemo. Građani iznesu i kantu i, na primer, tri džaka. Mi to sve odnesemo, a ranijih godina „Potisje“ je dodatno naplaćivalo 50 dinara po jednom džaku. Tih dodatnih naplata više nema. Ukoliko građani imaju prazne kuće, komisija na terenu utvrdi stanje i onda to domaćinstvo za taj objekat ne plaća odnošenje smeća – objasnio je direktor „Potisja“ Zoltan Feješ.

V.F.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *