Rezultati istraživanja o pružanju dodatne podrške deci sa smetnjama u razvoju i/ili invaliditetom definisane u „Pravilniku o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu i učeniku“ predstavljeni su u ponedeljak u opštinskoj zgradi.
Istraživanje je sproveo CIP-Centar za interaktivnu pedagogiju iz Beograda u tri lokalne sredine u Srbiji – i u Bečeju. Cilj istraživanja je bio da se doprinese unapređivanju dostupnosti i kvaliteta obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju osnovnoškolskog uzrasta.
Sagledano je kako se procena potreba i pružanje dodatne podrške odvija u izabranim sredinama, na nivou upravljanja i finansiranja i kako taj proces vide različiti učesnici.
Istraživanje je namenjeno pre svega donosiocima odluka na lokalnom i na nacionalnom nivou. Na kraju dokumenta navode se preporuke – šta treba činiti da bi se poboljšao položaj dece sa smetnjama u razvoju u oblasti obrazovanja.
Na teritoriji Bečeja od oktobra 2010. do septembra 2011. godine petnaestoro dece je obuhvaćeno radom interresorne komisije, od njih je dvanaestoro osnovnoškolskog uzrasta. Pored toga još petnaestoro dece bi trebalo da bude upućeno na procenu (da li ima smetnje u razvoju), međutim, ne postoje precizni podaci o ukupnom broju de-ce sa smetnjama u razvoju u lokalnom obrazovnom sistemu.
Inače, najvažniji zaključak koji može da se izvede nakon čitanja izveštaja je da za oblast obrazovanja dece sa smetnjama u razvoju i/ili dece sa invaliditetom nije obezbeđeno dovoljno novca, da bi trebalo da mišljenje
interresorne komisije (pro-cenjuje decu) bude obavezujuće, treba zatim unaprediti zakonsku regulativu i izraditi evidenciju o deci kojoj je potrebna podrška. Sve u svemu, najviše nedostaje novca i stručnjaka i/ili uzimanja u obzir mišljenja stručnjaka.
Priredila K.D.F.