Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

JP Toplana: Sve je spremno za grejnu sezonu

JP Toplana: Sve je spremno za grejnu sezonutrg_fontane

Uoči početka grejne sezone nadležni u javnom preduzeću Toplana kažu da su svi planirani radovi na tekućem održavanju sistema završeni, hladna proba je urađena 3. oktobra i sve je u potpunosti spremno za toplu probu koja je planirana za četvrtak 13. oktobar u jutarnjim časovima, a potom će se grejanje nastaviti prema potrebi, to jest prema spoljnoj temperaturi vazduha.

Direktor Toplane Dejan Babin rekao je da se bečejska Toplana snabdeva samo prirodnim gasom i nije u mogućnosti da pripremi zalihe, ali da će, na osnovu informacija iz Srbijagasa, prirodnog gasa ove zime biti dovoljno i ne očekuje probleme vezane za isporuku ovog energenta.
Pred prošlu grejnu sezonu rad Toplane i distribucija toplotne energije putem daljinskog sistema bila je dovedena u pitanje zbog dugovanja od oko 39 miliona dinara prema Srbijagasu. Nakon dogovora sa predstavnicima Srbijagasa o načinu otplate duga izbegnuta je obustava isporuke gasa. Upitan kakva je trenutna situacija po tom pitanju, direktor Toplane je rekao: „Dugovanja prema Srbijagasu su ista kao i prošle godine u ovom periodu. Toplana je u proteklih 12 meseci u skladu sa mogućnostima izmirivala svoje obaveze koje su na nivou pristiglih faktura, tolike su i naše uplate. Što se toga tiče, Toplana može nesmetano da servisira svoje obaveze, ali je to pitanje nekog duga iz ranijih perioda i još uvek postoji nekoliko opcija kako to da se reši. Čim bude postignut neki dogovor to će biti saopšteno javnosti.“

Dužnici će biti tuženi u oktobru

Jedan od problema je i kašnjenje u plaćanju zaostalih računa potrošača iz prethodne grejne sezone. Na pitanje koliko korisnici duguju za grejanje Toplani i da li to može da utiče na funkcionisanje preduzeća, Babin je odgovorio da je nivo naplate potraživanja različit u zavisnosti od kategorija korisnika, ali je procenat naplate od fizičkih lica veći nego u slučaju budžetskih korisnika i pravnih lica i iznosi oko 90 posto.
„Iskoristio bih ovu priliku da se zahvalim našim korisnicima koji redovno izmiruju svoje obaveze u skladu sa dogovorima i uputstvima iz Toplane, i koji omogućavaju redovno održavanje i funkcionisanje sistema daljinskog grejanja. Onima koji nisu poštovali dogovor i nisu izmirili svoje obaveze u potpunosti, bićemo prinuđeni da potraživanja naplatimo putem suda. Tokom maja i juna meseca imali smo i akciju u okviru koje smo dužnicima omogućili da svoja dugovanja iz prethodne godine zaključno sa 31. decembrom izmire do 31. maja i da se na taj način kvalifikuju da isplate drugi deo potraživanja do 31. avgusta ove godine. Međutim, mi smo taj period produžili do septembra i procenat naplate je prilično visok, a oni koji nisu platili dugove, biće tuženi sredinom oktobra“, rekao je Babin.

Za sada nema poskupljenja

Za sada cena grejanja ostaje ista, jer Toplana do sada nije dobila zvaničnu informaciju od Srbijagasa u vezi sa povećanjem cene prirodnog gasa. Međutim, rekao je direktor Toplane, ukoliko gas poskupi, i ovo javno preduzeće će biti prinuđeno da podnese zahtev svom osnivaču, opštini, za davanje saglasnosti na povećanje cena.
Upitan da pojasni šta za građane znači nedavno usvojena odluka o grejanju na sednici lokalnog parlamenta, Babin je rekao: „Ranijih godina imali smo dosta pritužbi iz kolektivnih stambenih objekata da naši korisnici nisu u mogućnosti da upravljaju količinom energije koja je potrebna za zagrevanje svog stana, odnosno da ne upravljaju svojim instalacijama i da nisu motivisani da štede s obzirom na to da ne postoji individualno merenje potrošnje. Pre godinu dana kada smo radili novu odluku o grejanju, uvažili smo njihove molbe i uveli pravni osnov za individualno merenje potrošnje u kolektivnim stambenim objektima. Međutim, tokom primene ove odluke u proteklih dvanaest meseci uvideli smo da ova oblast nije dovoljno regulisana i ukazala se potreba da se izvrše izmene i dopune. Na taj način oblast individualnog merenja toplotne energije je detaljno regulisana, uvedene su stroge procedure, jasno je ko i na koji način može da podnese zahtev za uvođenje delitelja troškova toplotne energije, definisani su i obrasci na kojima se to podnosi. Ovom odlukom je definisana procedura za uvođenje, primenu i obračun toplotne energije prema deliteljima kao i procedura za eventualni prestanak obračuna prema deliteljima i vraćanje na proceduru obračuna po kvadratnom metru, kako je to do sada i bilo, ukoliko neki korisnici ne budu zadovoljni primenom obračuna na nov način, s obzirom na to da su realne uštede na nivou objekta 10-15 posto. Iako će neki delovi zgrada imati manje račune nego do sada, postoji mogućnost da drugi delovi zgrada dobiju i veće račune nego do sada jer uvođenje individualnog merenja ne znači automatski i štednju, odnosno manje račune za isporučenu toplotnu energiju. Na ovaj način korisnici dobijaju samo motiv za štednju toplotne energije, da vrše racionalizaciju svoje potrošnje, zamenu prozora, izolaciju objekata itd.“
Babin je rekao da u periodu između dve grejne sezone nije bilo investicionog ulaganja, niti planiranih zamena vrelovoda, kao što je to bilo slučaj prošle godine, ali je u toku izrada projektno-tehničke dokumentacije za nastavak rekonstrukcije magistralnog vrelovoda sa kojom bi konkurisali kod fondova Evropske unije za dobijanje „ozbiljnijih“ sredstava za nastavak radova na kompletnom magistralnom vrelovodu, a kasnije i nekih drugih vodova. „Dokumentacija bi trebala da bude završena do kraja godine, da bismo znali visinu sredstava koja su nam potrebna i već početkom iduće godine bismo krenuli u njihovo obezbeđivanje“, rekao je direktor Toplane Dejan Babin.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *