Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Lokalna samouprava: Otvoren uslužni centar

Lokalna samouprava: Otvoren uslužni centartrg_fontane

Opštinski uslužni centar otvoren je prošlog petka u zgradi Skupštine opštine. Tako je posle više od tri godine realizovana ideja o otvaranju prijemne kancelarije u kojoj bi građani, ali i potencijalni investitori, na jednom mestu, brzo i lako mogli da dobiju potrebna dokumenta iz delokruga rada lokalne samouprave.

U uslužnom centru ima deset šaltera – informacije, pisarnica, overa, građanska stanja i državljanstvo, matičar, dečji dodatak, društvene delatnosti, komunalni poslovi, urbanizam i građevinarstvo i šalter pošte. U centru radi osamnaest radnika (deset na šalterima i osam zamena), a svi su i pre otvaranja kancelarije bili zaposleni u opštini. Za opremanje uslužnog centra potrošeno je četiri miliona dinara, a novac su obezbedili Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju i opština Bečej (50:50 posto).
„Pokrajinsko Izvršno veće i Sekretarijat za lokalnu samoupravu opredelili su u ovoj godini 22 miliona dinara za sufinansiranje otvaranja uslužnih centara u vojvođanskim opštinama. Pokrajinske vlasti moraju pomoći lokalnim samoupravama da bolje i kvalitetnije obavljaju poslove. Na konkurs koji smo raspisali, prijavilo se 26 opština, a uspeli smo da finansiramo 14. Moram da kažem da su Bečejci podneli najbolji projekat, i nije teško bilo odobriti im sredstva. Uslužni centar je važan za građane jer na jednom mestu mogu efikasno da obave poslove zbog kojih su došli u opštinu, ali je isto toliko važan i za ubrzavanje opšteg razvoja opštine“, rekla je na konferenciji za novinare povodom otvaranja opštinskog uslužnog centra Jadranka Beljan-Balaban, pokrajinska sekretarka za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju.
Peter Knezi, predsednik opštine Bečej, rekao je da „uslužni centar posle mnogo priče najzad otvoren, i to u prostoriji koja je primerena 21. veku za razliku od ostalih kancelarija u opštini. Siguran sam da će sve službe koje su zastupljene u centru raditi kvalitetno i efikasno, na zadovoljstvo građana koji će na brz i komotan način rešavati zahteve prema lokalnoj samoupravi“.
Knezi je govorio i o dobroj saradnji opštine sa Pokrajinskim sekretarijatom za lokalnu samoupravu uz nadu da će ona biti nastavljena i u narednim godinama – reč je o opremanju zgrade Skupštine opštine.

Prolaz za invalidna lica zaključan

Iako je pre otvaranja opštinskog uslužnog centra predsednik opštine najavio da će vrata na stražnjem ulazu u opštinu na kojima se nalazi rampa za osobe sa invaliditetom biti otključana da bi i invalidna lica mogla da koriste usluge uslužnog centra, to se u ponedeljak, utorak i sredu nije desilo.
Takođe, zaposlena osoba na šalteru informacija je imala problema u komunikaciji sa gluvim i nagluvim ljudima koji su u utorak zatražili dokumenta. Problem je rešen „pismenim“ putem, a čelnici opštine bi trebalo da razmisle da za svoje zaposlene koji su u neposrednom kontaktu sa građanima, organizuju kurs gestovnog jezika. Jedan kurs je već održan, ali su ga pohađali samo predstavnici Opštinskog suda, Doma zdravlja, privatni preduzetnici, „obični“ građani i novinari.

Načelnik Opštinske uprave Zoran Kovač govorio je o sistematizaciji rada kancelarije. Na pitanje koliko će vremena biti potrebno za izdavanje pojedinih dokumenata, Kovač je odgovorio: „U uslužnom centru čovek može da dobije razna dokumenta, od izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, pa do građevinske dozvole za gradnju, recimo, banje Bečej. Zbog toga su rokovi različiti. Što se tiče uverenja o državljanstvu on se može dobiti za minut, a za izvod iz matičnih knjiga prosek je devet minuta. Još unosimo podatke u elektronsku bazu podataka i kada to bude urađeno, i ova dokumenta će se brže dobijati“.

Efikasnost na  nivou

Napravili smo eksperiment kako bismo ustanovili da li šalteri uslužnog centra rade onako kako su osnivači i zamislili. Za dobijanje izvoda iz matične knjige rođenih od trenutka traženja dokumenta do dobijanja trebalo je minut i 27 sekundi, a za uverenje o državljanstvu trebalo je minut i 40 sekundi.

Načelnik Opštinske uprave najavio je da bi tokom ove nedelje na sajtu opštine trebalo da putem virtuelnog matičara bude moguće dobijanje izvoda.
Opštinski uslužni centar otvoren je od 8 do 13 sati.      

S. Malešev

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *