Bečej je jedna od 21 opštine kojoj su na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu odobrena sredstva za finansiranje najvažnijih aktivnosti iz lokalnih strateških planova, odnosno za formiranje kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, rekao je novinarima u utorak Tomislav Stantić, potpredsednik Vlade Vojvodine i pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu.
O potrebi ove kancelarije govorili su i Srđan Vezmar, direktor Regionalne razvojne agencije Bačka i Budislav Medurić, zamenik predsednika opštine.
Za formiranje kancelarije za lokalni ekonomski razvoj opštine pokrajina je obezbedila 990.600 dinara, a udeo lokalne samouprave je 276.000 dinara.
„Činjenica je da mi ne možemo u narednim godinama da računamo na ozbiljna sredstva iz budžeta lokalnih samouprava, pokrajinske administracije i iz republičkog budžeta. Ekonomska kriza je već četiri godine, ne znamo dokle će da traje i moramo osnažiti sopstvene kapacitete, a to su pre svega kapaciteti lokalnih samouprava za privlačenje fondova Evropske unije. Od naše kandidature koja je nedavno usvojena, stvaraju se uslovi za otvaranje treće, četvrte i pete linije IPA fondova koji su vezani za ruralni razvoj, poljoprivredu, regionalnu saradnju, zaštitu životne sredine, gde će biti mnogo više prostora za velike infrastrukturne zahvate, a to je nešto što je neophodno našim lokalnim samoupravama. Zbog toga je i važno da svaka lokalna samouprava uradi i revizije strateških razvojnih planova“, rekao je Stantić.
Prema rečima direktora Regionalne razvojne agencije, koja je zajednički sa Opštinskom upravom pripremila projekat, najveći deo odobrenih sredstava će biti utrošen na uspostavljanje kancelarije i njeno tehničko opremanje, koje bi trebalo da bude završeno za dva-tri meseca. Tehničko osposobljavanje ljudi koji će biti zaposleni u kancelariji i njihova obuka za pripremu projekata za konkurse IPA fondova trebalo bi da bude urađeno do početka septembra.
„Cilj je da kancelarija bude spremna za poziv sa Hrvatskom koji će biti verovatno raspisan krajem godine i mi ćemo tu već predložiti neke od projekata na osnovu revidirane strategije lokalnog razvoja. U narednom periodu ćemo pokušati da standardizujemo set usluga koje će pružati sve kancelarije za lokalni ekonomski razvoj na prostoru pokrajine. To će biti usluge koje će se pružati malim i srednjim preduzećima, budućim preduzetnicima, stranim investitorima. Ideja je i da One stop shop koji je formiran u Bečeju bude u potpunosti integrisan u kancelariju za lokalni ekonomski razvoj i da profunkcioniše“, rekao je Vezmar, priznavši na taj način da pre nekoliko godina osnovana kancelarija One stop shop u zgradi opštine, u stvari ne funkcioniše.
Zamenik predsednika opštine Budislav Medurić je govorio o tehničkim detaljima u vezi sa osnivanjem kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, koja će biti smeštena u zgradi opštine, u delu gde se nalazi Odeljenje za privredu, da bi u njoj trebalo da radi pet osoba, međutim, prema njegovim rečima, za te potrebe neće biti zaposleni novi ljudi, već će dve ili tri osobe koje rade u Odeljenju za privredu biti preorijentisane i dodatno obučene za ovaj posao.
On je podsetio da opština Bečej u junu očekuje sertifikaciju od Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj i da je to jedan od razloga zbog čega se užurbano radi na reviziji lokalne Strategije održivog razvoja – ovaj dokument, kojim su predviđeni pravci razvoja opštine, usvojen je 2007. godine i od tada nijedan njen deo nije ostvaren – i na formiranju kancelarije za Lokalni ekonomski razvoj.
LJ.M.