Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Na maratonskoj sednici lokalnog parlamenta: Milioni iz budžeta za advokate

Na maratonskoj sednici lokalnog parlamenta: Milioni iz budžeta za advokatetrg_fontane

Peta sednica Skupštine opštine u utorak trajala je četiri sata, a odbornička većina – SNS, bivši članovi SVM-a i koalicija Preokret – je za to vreme usvojila više od 40 tačaka dnevnog reda.

Mada je bilo predviđeno usvajanje odluke o prvom rebalansu budžeta opštine, predlog te odluke je skinut sa dnevnog reda. Sa dnevnog reda sednice odstranjen je i predlog odluke o merilima za plaćanje naknade za korišćenje građevinskog zemljišta, a dnevni red je dopunjen odlukom o sporazumu o stavljanju pod zaštitu Parka prirode Beljanska bara i donošenjem rešenja o usvajanju izmena i dopuna programa poslovanja Vodokanala.
Odbornici su informisani i o formiranju odborničkih grupa „Za Bečej – Becséért“ čiji je predsednik Zoltan Sabo, „Pokrenimo Bečej –SNS“, čiji je predsednik Atila Horvat, i da je odborničkoj grupi „Srpski pokret obnove – Preokret za Bečej Miša Vrebalov“ pristupio odbornik Miroslav Popović iz Socijaldemokratske partije, koji je do sada bio koalicioni partner Demokratske stranke.
Odbornici su usvojili i amandman kojim je predviđeno da u Skupštini komunalne firme Potisje opštinu Bečej kao suosnivača predstavlja osoba koju će da imenuje lokalni parlament (do sada je predsednik opštine bio član Skupštine Potisja, a to je neprihvatljivo, jer je po mišljenju Agencije za borbu protiv korupcije reč o sukobu interesa).
U vezi sa pojedinim stavkama iz završnog računa opštinskog budžeta za prošlu godinu razvila se žestoka rasprava, kada je predstavnik prethodne vlasti iz Demokratske stranke kritikovao budžet iz 2011. godine. U vezi sa tim je predsednik opštine Vuk Radojević (SNS) rekao da je došlo do apsurdne situacije u kojoj nova odbornička većina koja nije učestvovala u kreiranju i izvršenju budžeta za prošlu godinu, došla u poziciju da „brani“ budžet od onih koji su ga kreirali i sprovodili. Naime, odbornik Budislav Medurić (DS, u prethodnom mandatu zamenik predsednika opštine) se osvrnuo na poziciju budžeta iz 2011. godine koja se odnosi na banju i konsultantske usluge. „Te banje biti neće, to je valjda svima jasno, jer ugovor koji je bio napravljen, istekao je 30. septembra ove godine, naš partner koji je trebao da bude većinski vlasnik te banje nije uplatio ni osnivački ulog, a osnivački ulog je bio 7,5 hiljada evra. Ovde imate trošak oko 6 miliona dinara, a 7 miliona je bilo predviđeno za konsultantske usluge. Javnosti radi dužan sam da kažem da sam kao zamenik predsednika opštine zajedno sa bivšim predsednikom opštine učestvovao u tom poslu i bio napadan javno preko medija, kako je DS protiv razvoja Bečeja i te investicije. Mi smo ipak krenuli i birali smo konsultantsku kuću koja će biti savetnik, jer je to velika investicija i posao koji niko nije znao da radi. Jedna kuća koja je pobedila u javnoj nabavci, Deloitte, je već u fazi pregovaranja dovela jednog partnera koji, izgleda, nije bio podoban svima, a to je bila neka austrijska firma. Tadašnji predsednik opštine, koji je imao to ovlašćenje, prekinuo je tok javne nabavke uz obrazloženje da nema para, a kasnije je sklopljen ugovor sa drugom konsultantskom kućom. U dokumentaciji ćete videti koliko je to tek koštalo“, rekao je Medurić.
Meduriću je odgovorila Tamara Ivanišević, zamenica predsednika opštine, koja je rekla da je olako rečeno da banje biti neće.
„Neki postupci koji su sprovedeni su nesporni, te konsultantske usluge za Deloitte koštale su 2,9 miliona dinara, a konsultantske usluge, naravno po javnoj nabaci, iako je bila za male vrednosti, za advokatske kancelarije Subakov-Zlokolica-Subakov i Harrison plaćeno je 6.083.350 dinara i kasnije za advokatsku kancelariju Subakov još 429.170 dinara. Ne znam ko ovde može da sudi o tome šta je to što košta ovoliko novca predlog nekih ugovora? Posebno je čudno da nikad nijedna od ovih konsultantskih kuća nije predložila da se uradi studija opravdanosti projekta banje, a predviđeno je da ona košta 30 miliona evra. Nova struktura na vlasti, predsednik opštine, zamenik predsednika opštine i celokupno Opštinsko veće ozbiljno je pristupilo ovom poslu, u potpunosti sagledalo dokumentaciju koja je zatečena, izvršilo određene konsultacije, u dva navrata smo bili u mađarskoj vladi, na osnovu memoranduma između mađarske vlade i pokrajinske vlade. A obećanja da će se 30 miliona evra obezbediti, su delom usmena i neizvesna. Ono što imamo napismeno jeste 165 miliona dinara od pokrajinskog Fonda za kapitalna ulaganja, koji, kako čujemo ovih dana, ima manje sredstava na računu od našeg duga za geotermalnu bušotinu, a koja je trebala da bude podloga za banju. Zato vas molim da ovo pitanje ozbiljno shvatimo i ozbiljno o njemu diskutujemo, sa pravim činjenicama, da ne manipulišemo i dezavuišemo javnost. Uveravam i odbornike i građane da ova vlast ozbiljno pristupa problemu i tek nakon studije opravdanosti projekta će verovatno pred ovu skupštinu izneti pitanje da li da se dalje ide u projekat banje, jer investicija je jako velika i mora biti opravdana. Ukoliko se pokaže da je opravdana, verujem da će odluka biti jednoglasna i da će ovaj projekat zaista značiti pun razvoj naše opštine“, rekla je Ivanišević.
U vezi pomenute studije izvodljivosti, to jest opravdanosti projekta banje, Medurić je rekao da je nju trebao da napravi strateški partner opštine (Akvaprofit; prim. nov.) Ivanišević je konstatovala da bi bilo nerazumno započeti realizaciju projekta banje bez studije opravdanosti ili se osloniti na to da studiju opravdanosti izradi strateški partner i dodala da bi takva studija koštala trećinu sume koja je plaćena za konsultantske usluge.
„Više od 9,5 miliona dinara je plaćeno ukupno za konsultantske usluge, što za jednu, što za drugu kuću, odnosno ugovor. Šta su te usluge od 6,5 miliona dinara za advokatsku kancelariju Subakov-Zlokolica-Subakov i kuću Harrison? Šta košta 6,5 miliona dinara, plus 2,9 miliona za Deloitte? Da li ova Skupština ima prava to da zna“, rekla je Ivanišević.
Završni račun opštinskog budžeta za prošlu godinu ipak je usvojen, kao i izveštaj o trošenju novca iz opštinskog budžeta u prvoj polovini ove godine.
Uz protivljenje odbornika DS-a i SVM-a izmenjen je Statut opštine, kako bi se omogućilo da Opštinsko veće umesto dosadašnjih osam ima devet članova.
Odbornička većina usvojila je odluku o stavljanju pod zaštitu Parka prirode Beljanska bara, usvojeni su zatim prošlogodišnji izveštaji o radu javnih preduzeća Direkcija za izgradnju, Vodokanal i Komunalac, ustanova Gradsko pozorište i Centar za socijalni rad, promenjen je statut Komunalca, a zatim su usvojeni programi rada za ovu godinu (!) Centra za socijalni rad i Gradskog muzeja.
Imenovano je i nekoliko direktora opštinskih preduzeća i ustanova. Mesto direktora Komunalca umesto Eržebet Feher zauzeo je Norbert Kovač, umesto v.d. direktora Narodne biblioteke na tu funkciju imenovana je Izabela Šormaz. Nije jasno, međutim, zašto je Šormaz imenovana na funkciju v.d. direktora, naime, za posao direktora biblioteke bio je raspisan konkurs koji je i okončan, te je mogao da bude izabran direktor te ustanove, a ne vršilac dužnosti. U OSC-u Mladost je dosadašnji direktor Atila Kasaš podneo ostavku, a Zoran Grbić je postavljen na mesto v.d. direktora.
Imenovani su zatim pojedini članovi u upravnim odborima OSC-a i Toplane, kao i članovi u opštinskim radnim telima.
Doneta je i preporuka Ministarstvu pravde da se Bečeju vrate samostalni sud i tužilaštvo (o tome je Bečejski mozaik pisao u prethodnom broju).
Opširnije o završnom računu opštine i o trošenju novca iz budžeta u prvoj polovini ove godine čitajte u narednom broju Bečejskog mozaika.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *