Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Novogodišnji intervju sa Radoslavom Ivanovićem, direktorom Gasa Bečej: Isporučeno 3 miliona kubika gasa

Novogodišnji intervju sa Radoslavom Ivanovićem, direktorom Gasa Bečej: Isporučeno 3 miliona kubika gasatrg_fontane

Sumirajući rezultate u poslovanju Društva za distribuciju prirodnog gasa na teritoriji opštine Bečej, direktor Gasa Bečej Radoslav Ivanović 2011. godinu ocenjuje kao zadovoljavajuću jer je ovo preduzeće godinu završilo pozitivnim rezultatom.

– Posledice krize su se svuda osetile, pa i kod nas, međutim, govoreći o planu za 2011. godinu rekli smo da moramo pristupiti novoj filozofiji poslovanja, a to je upravljanje troškovima, pošto se u uslovima distribucije gasa nije moglo računati da će se dogoditi povećanje obima prodaje. Ali nama se to dogodilo i to je jedan od bitnih uslova da je poslovanje u 2011 godini pozitivno. Prvi put od kad ova firma postoji, prodali smo više od tri miliona kubika gasa. U prošloj godini desilo se da smo povećali obim prodaje i pored toga što se određeni broj korisnika isključuje sa distributivne mreže, što znači da se u uslovima kad se malo više razmišlja, kad se malo bolje proračuna, dolazi do zaključka da gas nije među najskupljim energentima, nego naprotiv, on je među najjeftinijim sa svim ostalim prednostima koje se odnose na mogućnost regulacije i korišćenja po potrebi. Mislim da je na to uticala i edukacija naših korisnika koju smo radili tokom prošle godine i mislim da imamo dovoljno dokaza za to što smo govorili da naši korisnici moraju da računaju malo drugačije i da uzmu sve segmente u obzir prilikom ocenjivanja i procenjivanja cene energenata. Pored toga, da bi došli do pozitivnih rezultata, morali smo da pribegavamo delimičnom napuštanju osnovne delatnosti i da povećamo bavljenje delatnostima koje nisu energetske, tu se pre svega misli na izvođačke radove u domenu gasnih instalacija, tako da smo dobar deo prihoda, oko 20 posto, ostvarili od tih delatnosti. To nosi veće troškove, ali na naše zadovoljstvo i na zadovoljstvo naših korisnika, nije bilo nikakvih posledica toga da smo se bavili nekom drugom delatnošću, mi smo izvršili i taj deo zacrtanih ciljeva. Zadovoljan sam poslovanjem u 2011. godini, iako je očekivano da će biti mnogo gore, mi smo godinu završili sa pozitivnim rezultatom.

Da li je urađeno sve što ste imali u planu u 2011. godini?

– Mislim da smo uradili sve što smo smatrali neophodnim, i više od toga, a to je ono povećanje rezultata putem obavljanja neenergetskih delatnosti. Uradili smo instalacije i priključke za dve sušare, uradili smo jedan objekat livnice, tako da počinjemo da budemo neko i na tom neenergetskom tržištu u domenu izvođenja radova na gasnim instalacijama. To će nam morati ostati preokupacija i za ubuduće, jer očito je da se nisu ostvarile želje da se po 500 korisnika godišnje priključuje na distributivnu gasnu mrežu da bi se moglo živeti iz tog dela. Moramo se zadovoljiti sa ovim šta nam je omogućeno i moramo iskoristiti mogućnosti i šanse. Sve smo to obavili vodeći računa o našim zaposlenima, o našim korisnicima, vodeći uopšte računa o kvalitetu usluge koju mi pre svega treba da damo i na jednom i na drugom polju.

Kakvi su vam planovi za 2012. godinu?

– Naši planovi su slični kao i prethodne godine, s tim da, pošto smo prošle godine probili obim prodaje preko tri miliona kubika, planiramo da ćemo u ovoj godini isporučiti 3,5 miliona kubika gasa za naše korisnike, odnosno da ćemo obim prodaje gasa povećati za oko 15-16 posto. Očekujemo da će se povećanje obima desiti isključivo povećanjem količina, odnosno zahteva novih korisnika kojih već sada imamo. Cena gasa je povećana za oko 11 posto, ali to nije bitno uticalo na naše korisnike, niti na interesovanje budućih korisnika, jer je još uvek gas, na osnovu energetskih analiza i na osnovu energetske potrošnje, odmah iza jedne vrste lignita, pa tek onda ide drvo, pa drugi ugalj, toplana, struja itd. Zato ćemo i dalje raditi i na edukaciji korisnika i naših zaposlenih. U ovoj godini smo planirali i zacrtali da ćemo povećati broj priključaka za stotinak, da ćemo povećati za oko 500.000 kubika količinu distribuiranog gasa, a nastavićemo da radimo nešto i u delu neenergetskih delatnosti kako bismo popravili i naš i položaj naših zaposlenih. Pored toga, voleli bismo kad bismo uspeli da preuzmemo i deo distribucije gasa na srednjem pritisku u Bečeju, što nam je cilj već niz godina. Ne odustajemo od njega, ali se do sada na tom planu ništa nije desilo, i u ovoj godini očekujemo da ćemo i u tom delu nešto uraditi.

Rekli ste da je potrošnja gasa u 2011. godini bila veća nego ranije, ali ste rekli i da je bilo i onih koji su odustali od ovakvog načina grejanja. Koliko je bilo novih korisnika u toku 2011, a koliko onih koji su odustali?

– Imamo oko 2.000 priključaka od kojih oko 300 nisu počeli da koriste gas. Dakle, imamo masu onih koji su tu, a ne znamo da li su potrošači dok se ne očita stanje. Oni koji ne potroše ništa, plaćaju po mestu priključka, odnosno čuvanje mesta kapaciteta, oko 200 dinara mesečno, i oni su potrošači ali nisu koristili gas, tako da je to dosta teško precizno razdvojiti, ali sigurno ima stotinak onih koji su se isključili jer nisu želeli da koriste gas i to je njihovo pravo. Imamo i dvadesetak korisnika koji su podneli zahtev za privremeno isključenje i onda ne plaćaju ništa, ni taj deo za održavanje sistema. Nakon isteka godinu dana, oni imaju pravo da se reaktiviraju besplatno, plati se samo tehnički pregled, ili mogu ponovo da podnesu zahtev da se isključe još godinu dana. Od 2.000 priključaka koja postoje, trenutno imamo 1.650 aktivnih korisnika.

Prošle godine ste rekli da planirate da proširite distributivnu mrežu u Radičeviću i Bačkom Petrovom Selu.

– Kada je građena mreža u Radičeviću, pre nekoliko godina, u planu nam je bilo da od 400 kuća priključimo 50 posto, ali se desilo da je umesto toga priključeno samo oko 50 kuća na mrežu. Međutim, desilo se i to da je jedno preduzeće želelo da uloži u sušaru i dobro je bilo što u Radičeviću postoji gasna mreža pa se ono priključilo na nju. E, to mi očekujemo da će se desiti i u Bačkom Petrovom Selu, i u Novom selu i u drugim delovima Bečeja, da će se graditi mini-farme, mini-sušare, plastenici i drugi objekti, to jest postojaće neki drugi vid potrošnje u odnosu na postojeće, a to će morati da se dešava, samo treba sačekati. Mi i dalje radimo na tome da se što više ljudi priključi na gasnu mrežu, međutim, situacija je u državi takva da ljudi nemaju novca, i onda naravno pribegavaju tome da se odriču svega, pa i komfora, i zagrevaju samo jednu prostoriju u kući kako bi uštedeli. Moramo sačekati da se finansijska situacija građana popravi pa da mogu sebi da priušte i taj komfor koji im omogućuje korišćenje gasa.

Pretpostavljam da niste zadovoljni stepenom naplativosti za utrošeni gas, s obzirom na to da je prethodnih godina on bio oko 96-97 posto.

– Interesantno je i to da je od 150 miliona dinara prihoda na osnovu prodatog prirodnog gasa, na nivou firme procenat nenaplaćenosti 18,6 posto i nezadovoljni smo ovim podatkom. Taj procenat moramo da smanjimo. Pored nastojanja i pozivanja naših korisnika koji nisu izmirili svoja dugovanja, po nekoliko puta mesečno, da dođu na dogovor i da zajednički pokušamo da nađemo način za reprogram dugova, prinuđeni smo da neplatiše isključujemo sa mreže i da idemo na prodaju nepokretne i pokretne imovine, ali to se dešava i kod drugih, i morali smo i tome da pribegnemo. I ovom prilikom pozivam naše dužnike na dogovor o reprogramu dugovanja. Situacija kod domaćinstava nije toliko drastična, gde je procenat nenaplaćenosti 11,3 posto, ali je on 29 posto kod ostalih potrošača. Od 25 miliona dinara nenaplaćenog duga od ostalih potrošača 13 miliona dinara je dug starog PIK-a koji je u stečaju i očekujemo da ćemo uspeti taj dug da naplatimo iz stečajne mase – rekao je Radoslav Ivanović, direktor Gasa Bečej.
S obzirom na to da je cena gasa povećana u novembru 2011. godine, Ivanović je rekao da ne očekuje da će novih poskupljenja biti u 2012. godini. I to i nije tako loša vest.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *