Finansijska pismenost biće uvedena u 34 škole u Srbiji od nove školske godine, ali ne kao novi predmet, već u sklopu već postojećih predmeta, rečeno je početkom nedelje na konferenciji za novinare Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Plan je da oko 15.000 dece bude obuhvaćeno programom finansijske pismenosti od najnižih razreda.
Kako je objašnjeno, deca će učiti da štede novac, vreme i resurse, kako funkcionišu platne kartice i kako da pametno investiraju.
Ministar Mladen Šarčević rekao je da je važno da se deca odmalena uče finansijskoj pismenosti i da je to jedna od četiri kategorije koja se testira na Pisa testu.
„Ovo nije novi predmet. Za to nema prostora. Kroz standardne predmete moramo da uvedemo mnoge druge veštine. Ovo smo od početka počeli da radimo kako treba i imaćemo vrlo pismenu naciju“, rekao je Šarčević.
Deca bi trebalo da uče kroz igru i zadate aktivnosti.
Učiteljica Snežana Vujičić, jedna od oko 1.200 profesora koji su prošli obuku, rekla je da će se potruditi da decu nauči „kako da strateški razmišljaju, barataju sopstvenim novcem i štede“, kako da najjeftinije kupe neke stvari. Ona je kazala da su đaci, na primer, imali vežbu da istraže cene nekog proizvoda u supermarketu i kupe ga najpovoljnije, a da se sve odvija u saradnji sa roditeljima.
Savetnica ministra Gordana Stepić rekla je da će deca naučiti kako da zarade svoj novac, na primer, sakupljanjem sekundarnih sirovina, koji će kasnije uložiti u, na primer, eterična ulja ili organsku baštu.
(Beta)