Opština Bečej se pre oko dva meseca izjasnila da ne želi da „zadrži“ prugu na teritoriji opštine, jer ne može da je finansira.
Ranije su predstavnici države saopštili da Ministarstvo saobraćaja Vlade Srbije planira da ukine 760 kilometara nerentabilnih pruga, od kojih je najviše na teritoriji Vojvodine i lokalne samouprave su trebale da se izjasne da li žele (mogu) da finansiraju pruge u svojim sredinama jer država i „Železnice Srbije” za to nemaju novca. Samo nekoliko lokalnih samouprava se izjasnilo da je spremno da finansira održavanje železničkog saobraćaja.
Među prugama planiranim za gašenje je deonica Rimski Šančevi – Bački Jarak – Temerin – Gospođinci – Žabalj – Čurug – Bačko Gradište – Bečej u dužini od 55 kilometara. Inače, vozovi na pruzi od Bečeja do Novog Sada oko 20 godina ne saobraćaju, pruge su zarasle u korov, a pružni prelaz kod Bačkog Gradišta čak je i izbetoniran. Time je priča o železničkom saobraćaju od Bečeja do Novog Sada – i pre nedavnog izjašnjavanja lokalne samouprave o tome da ne može da finansira i održava prugu na svojoj teritoriji – završena.
Nejasno je, međutim, zbog čega podatak o tome da železnički saobraćaj u Bečeju odavno ne funkcioniše, nije uzet u obzir prilikom izrade Plana generalne regulacije naselja Bečej, koji je usvojen krajem 2015. godine, a čiji će delovi sada biti menjani, ali ne i deo koji se odnosi na nepostojeći železnički saobraćaj. Doduše, postoji mogućnost da građani, organizacije, službe daju sugestije i predloge u vezi sa detaljima iz Plana u vreme ranog javnog uvida (verovatno krajem januara 2017. godine) i javnog uvida. Moguće je da će se neki od sugestija i primedaba odnositi upravo na deo dokumenta o železničkom saobraćaju, jer u najvažnijem planskom dokumentu opštine pre manje od godinu dana je navedeno da se koridori postojećih železničkih pruga zadržavaju u svojoj širini, uz uslove gradnje unutar pružnog pojasa koje propisuje AD „Železnice Srbije“, dok se planira rezervacija prostora za novu prugu ka Horgošu u zajedničkom koridoru sa obilaznicom, te da se u okviru južne radne zone planira formiranje železničkog teretnog terminala, za koji je obavezna izrada urbanističkog projekta.
U Planu generalne regulacije naselja Bečej piše i da će železnički saobraćaj biti prisutan preko sledećih kapaciteta: jednokolosečne neelektrificirane pruge (Novi Sad) Rimski Šančevi – Bečej; stanice Bečej (putničko – robna); jednokolosečne neelektrificirane pruge (lokalne br. 28 u mreži)-Bečej-Vrbas; jednokolosečne neelektrificirane pruge (nekategorisane u mreži); Bečej – (Bačko Petrovo Selo – Ada) – Senta – (Čoka) – Horgoš; industrijskih koloseka postojećih/planiranih, čiji će koridori biti definisani kroz planove detaljne regulacije, a prema iskazanim zahtevima. „Ovim planskim rešenjem daje se i nova trasa železničke pruge, koja će, sledeći princip infrastrukturnog snopa, biti u zajedničkom koridoru sa obilaznicom državnog puta. Da bi železnički saobraćaj zauzeo svoje mesto u prevozu robe i putnika, neophodno je u narednom periodu sprovesti sve mere koje bi dovele do reafirmacije ovog vida saobraćaja, a to su izgradnja, modernizacija i rekonstrukcija postojećih kapaciteta i poboljšanje tehničko-eksploatacionih karakteristika“, piše u važećem Planu generalne regulacije naselja Bečej.
Obrađivači Plana generalne regulacije naselja Bečej bili su JP Zavod za urbanizam Vojvodine i JP Direkcija za izgradnju Bečej.
K.D.F.