Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Početak škole: Šta će biti sa decom sa smetnjama u razvoju?

Početak škole: Šta će biti sa decom sa smetnjama u razvoju?trg_fontane

Nova školska godina počinje za dve nedelje, a roditelji đaka još uvek ne raspolažu preciznim informacijama o načinu školovanja dece i o obaveznim i/ili preporučenim merama zaštite.

Za to vreme roditelji đaka sa smetnjama u razvoju i/ili invaliditetom ne znaju skoro ništa o načinu povratka svoje dece u tipične ili u škole za decu sa smetnjama u razvoju, kao što je to škola „Bratstvo“ u Bečeju, niti o defektološkim i ostalim tretmanima u resursnom centru te škole.

Deca sa smetnjama u razvoju i/ili invaliditetom imaju i brojne zdravstvene probleme, te zbog toga su veoma rizična grupa u vreme pandemije koronavirusa što se tiče pohađanje nastave u školi, a s druge strane, onlajn nastava u vreme vanrednog stanja u brojim slučajevima nije pokazala dobre rezultate kada je ta grupacija dece u pitanju.

U ranijem periodu problem je bio i to što nastava na RTS-u ni u jednom segmentu nije bila prilagođena deci sa smetnjama u razvoju, a sve ukazuje na to da će tako biti i od 1. septembra.

Roditelji dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom do danas, 17. avgusta, nisu imali zvanične informacije o načinu školovanja svoje dece niti iz Ministarstva prosvete, niti iz škola, nisu zvanično obavešteni o tome da li će lokalna samouprava da obezbedi lične pratioce za decu kojoj je ta usluga iz oblasti socijalne zaštite neophodna, a koja je bila kontinuirana prethodnih godina.

Zbog nedostatka zvaničnih informacija o školovanju očigledno nevidljive dece u vreme pandemije koronavirusa, redakcija Bečejskog mozaika je krajem jula uputila Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pitanja u vezi sa njihovim školovanjem.

Nadležnima u ministarstvu postavljena su pitanja o tome da li je osmišljen model nastave za decu sa smetnjama u razvoju i/ili invaliditetom koja pohađaju tipične osnovne škole, da li će za tu decu u novoj školskoj godini biti obezbeđeni pedagoški asistenti i na koji način će da rade sa decom ukoliko će ponovo biti organizovana onlajn nastava, a ukoliko neće biti pedagoških asistenata za svako dete kome je ta usluga potrebna (takav je slučaj u Bečeju), da li će ministarstvo da sugeriše lokalnim samoupravama da lični pratioci dece rade i taj posao, uprkos tome što su lični pratioci usluga iz oblasti socijalne zaštite, i na koji način bi se taj rad odvijao, te kako je predviđena nastava u školama koje pohađaju deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.

Savetnik za medije ministra prosvete je 17. avgusta odgovorio na neka od pitanja.

Saopšteno je da nema posebnog modela nastave i preporuka za đake sa smetnjama u razvoju u tipičnim i u školama u kojima se obrazuju deca sa smetnjama u razvoju i/ili invaliditetom.

„Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je, u skladu sa zaključcima Kriznog štaba, svim obrazovnim ustanovama uputilo Uputstvo o merama zaštite zdravlja učenika i zaposlenih za osnovne i srednje škole, zatim Struno uputstvo za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi za školsku 2020/21. godinu kao i Stručno uputstvo za organizovanje i ostvarivanje nastave neposrednim putem i putem učenja na daljinu za srednje škole u školskoj 2020/21. godini. Za škole za učenike sa smetnjama u razvoju nisu pripremljene posebne preporuke, već važe iste preporuke i mere koje su usvojene za sve obrazovne ustanove. Kao i ostale škole, škole za učenike sa smetnjama u razvoju će imati autonomiju u donošenju odluke o modelu organizovanja nastave u skladu sa resursima kojima škola raspolaže, i u odnosu na to koliko roditelja će se izjasniti da žele da njihovo dete dolazi u školu ili da uči od kuće. U školama za učenike sa smetnjama u razvoju je mali broj učenika u odeljenjima, tako da je u tom pogledu situacija u ovim školama povoljnija“.

O tome da li će deca da pohađaju nastavu u školi i kod kuće, konačnu odluku donose roditelji, kažu u ministarstvu.

„Zbog složenosti obrazovne situacije dece sa smetnjama u razvoju koja su često opterećena i dodatnim zdravstvenim problemima, roditelji će doneti konačnu odluku o tome da li će dete biti uključeno u neposrednu nastavu u školi ili u učenje na daljinu. Ukoliko se roditelji opredele za učenje na daljinu, škole će primeniti modalitete rada koje su razvile tokom perioda vanrednog stanja: praćenja nastave ili drugog preporučenog programa preko TV kanala, korišćenje obrazovnih platformi, elektronska pošta, SMS poruke, skajp, viber, društvene mreže, upotreba elektronskih udžbenika i materijali za učenje koji se mogu naći na internetu, priprema štampanih materijala koje preko roditelja ili volontera dostavljaju učenicima, organizovanje rada 1:1, u skladu sa individualnim obrazovnim planom, svakodnevni kontakt sa roditeljima kako bi se osnažili da podrže decu u učenju na daljinu“.

K.D.F.

Projekat „Izazovi i dostignuća – obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju u školi `Bratstvo`“ sufinansiran je iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *