Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Projekat „Škola bez nasilja“: Seminar Forum teatra

Projekat „Škola bez nasilja“: Seminar Forum teatratrg_fontane

U Bečeju je 18. i 19. februara održan dvodnevni seminar Forum teatra za profesore i učenike u okviru projekta „Škola bez nasilja“ koji se od 2009. godine sprovodi i u devet srednjih škola u Srbiji, s tim da je opština Bečej pilot opština u kojoj se program realizuje u sve tri srednje škole i u ŠOSO „Bratstvo“.

Na seminaru je učestvovalo po deset učenika i dva profesora iz svake škole, a nakon obuke, u subotu su u sali Gradskog pozorišta odigrane dve predstave Forum teatra. Obuke na seminaru su vodili članovi Centra za dramu u edukaciji i umetnosti CEDEUM
iz Beograda na čelu sa Ljubicom Beljanski-Ristić, dugogodišnjom saradnicom UNICEF-a na projektu „Škola bez nasilja“, a po završetku seminara svim učesnicima su uručene potvrde o uspešno završenoj obuci u programu Forum teatra.
Forum teatar je specifičan vid dramskog izražavanja, neka vrsta socijalne interakcije koji na scenu stavlja problem, konfliktnu situaciju koja pokreće na razmišljanje i socijalnu akciju, pa je kao takav pogodan način za prepoznavanje nenasilnog obrasca ponašanja.
„Forum teatar je jedan od serija obuka kroz koje prolaze profesori i učenici u okviru projekta ’Škola bez nasilja’. Do sada, u osnovnim školama obuku u Beogradu su prolazili samo nastavnici koji su potom stečena znanja prenosili deci, a ovo je prvi put da u pilot programu uključuju i učenike u obuku. Krenuli su od Bečeja, tako da smo i u tome opet prvi. Neki učenici jesu članovi vršnjačkog tima koji je u školama već formiran u okviru programa ’Škola bez nasilja’, neki su nadareni za glumu, neki su iskazali interesovanje za ovakav način rada. Mislim da je to što su prikazali pred punom salom učenika dokaz da decu to zaista interesuje. Mnogi učenici a i profesori nisu znali šta ih čeka, mislili su da će doći da odgledaju predstavu Forum teatra, i mnogo im se svidelo zato što je u pitanju improvizacija i zato što u tim predstavama mogu da daju sebe i grade likove. Posebno mi je drago da jezik nije bio barijera, mada je bilo učenika koji nisu znali dobro srpski jezik ali su se maksimalno uključili, a dodatni izazov je bio raditi u grupi u kojoj su učestvovali učenici iz škole ’Bratstvo’“, rekla je Margarita Berček, psiholog i mentor.
S obzirom na to da su bečejske srednje škole od 2009. godine uključene u projekat „Škola bez nasilja“, upitana da li je u školama urađeno sve što obuhvata taj program, Berček je odgovorila da nije, jer se program sastoji od sedam koraka, a bilo je i zastoja u svih devet škola, međutim, kako je rekla, prošle nedelje je održan sastanak svih uključenih u projekat kako bi se videlo kako dalje i šta stvara probleme. „Sve u svemu, program se sastoji od sedam koraka, većina škola je na trećem koraku. U Bečeju četvrti korak ćemo planirati zajedno sa mentorima i školskim koordinatorima i verovatno ćemo u aprilu započeti sa potpisivanjem memoranduma saradnje sa institucijama van škole, jer gradimo spoljašnju zaštitnu mrežu koja obuhvata Centar za socijalni rad, policiju, zdravstvo… Polako se i u školama izgrađuje tzv. unutrašnja mreža, ljudi su osnaženi, znaju kako treba da reaguju i sad se širimo“, objasnila je Berček.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *