Imajući u vidu ekonomsku situaciju u celoj državi i stanje u republičkoj kasi, naložene su mere štednje na svim nivoima. Tako se u nekim opštinama, kako je objavljeno u medijima, primenjuju mere kojima bi se mogle ostvariti značajne uštede u lokalnim budžetima. Pored racionalizacije u opštinskim upravama, radi se o smanjenju troškova za reprezentaciju, upotrebu službenih vozila, telefona.
Novi predsednik opštine Bečej Vuk Radojević nedavno je rekao da se lokalna samouprava nalazi u „nezavidnoj situaciji“ i da će biti neophodno preduzeti mere u cilju racionalizacije pre svega Opštinske uprave. O tome o kakvim merama je reč i kada će se one primeniti, Radojević je rekao da nova vlast u narednom periodu planira racionalizaciju Opštinske uprave, ali i javnih preduzeća.
„Za sada bih se fokusirao samo na Opštinsku upravu. Novi načelnik Opštinske uprave Predrag Zavišić je postavljen prošle nedelje i od njega uskoro očekujemo konkretne poteze kada je u pitanju racionalizacija. Takođe pre desetak dana je postavljen i novi načelnik Odeljenja za finansije Đorđe Popov, od kojeg očekujemo presek stanja u budžetu. Za sada, na osnovu preseka stanja u budžetu, imamo dug iz prethodnog perioda, za prvih šest meseci ove godine oko 100 miliona dinara. To su obaveze iz prve polovine godine, a tekuće obaveze pristižu konstantno, i sve to moramo redovno da servisiramo, to je nešto što se podrazumeva. Međutim, očekujemo presek celokupnog stanja, da tačno znamo kakva je situacija po pozicijama u budžetu, jer moram napomenuti da su pojedine pozicije u budžetu potrošene već u aprilu i maju mesecu, a planirane su za celu godinu. Iz tog razloga neophodan je rebalans budžeta, koji se očekuje u oktobru mesecu“, rekao je Radojević.
Novi načelnici u opštini U Opštinskoj upravi u Bečeju odnedavno rade novi načelnici, jedan od njih je načelnik Odeljenja za finansije Đorđe Popov, koji je zamenio dosadašnju načelnicu Ildiku Brusnjai, a drugi je načelnik Opštinske uprave Predrag Zavišić, koji je „preuzeo“ tu funkciju od Zorana Kovača. K.D.F. |
Predsednik opštine je rekao da je, recimo, planirani novac za gorivo potrošen za pola godine umesto godinu dana. „Evo još jednog primera, u pitanju su prekovremeni sati. Nelogična je situacija da imamo mnogo prekovremenih sati zaposlenih u upravi, a imamo zvanično radno vreme od 7 do 14 časova. Jedan od prvih poteza načelnika Opštinske uprave, jer je on direktno nadležan za to, jeste pomeranje radnog vremena do 15 časova, dakle na osam radnih sati. Za mene je nepojmljivo da u lokalnoj samoupravi radno vreme bude sedam časova. Gde to ima da se radi 35 časova nedeljno, a svuda u zakonu stoji 40 sati, a sa druge strane se pišu prekovremeni sati? To je nedopustivo. Sigurno da ćemo i u tom pravcu racionalizovati rad Opštinske uprave“, rekao je Radojević.
LJ.M.