Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Revija kratkometražnog filma u petak u pozorištu: Od socijalne drame do storije o nemoći

Revija kratkometražnog filma u petak u pozorištu: Od socijalne drame do storije o nemoćitrg_fontane

Revija kratkometražnog filma u okviru festivala „Bečej noću“ počinje 15. juna u bašti Pozorišnog kluba od 20 časova, a u slučaju kiše filmovi će biti prikazani u velikoj sali Gradskog pozorišta.

Ranije je najavljeno da će na reviji biti prikazano desetak filmova, ali je selektor, publicista Ivan Kovač iz Bečeja, od pristiglih 36 izabrao 7, kako je navedeno, „rukovodeći se kriterijumima umetničke uspelosti, ali i poetičko-tematske raznolikosti selekcije“. Kovač je u reči selektora napisao o izabranim filmovima:

„’Put za Kujumbu’ (2016) Miroslava Savića socijalna je drama o međugeneracijskom nerazumevanju, ambivalencijom nabijenom odnosu oca i sina koji odlazi u daleku tuđinu.

’Zašto da živim’ (2016) je dokumentarni film Nikole Končarevića o novosadskom pank bendu Dva minuta mržnje koji, uprkos konvencionalnosti pristupa, na zanimljiv način otvara teme mladalačkog bunta, droge, a još više pitanje ko su danas nekadašnji pankeri, što vodi i do neočekivanog susreta panka i hrišćanstva.

’Fajront’ (2016) rediteljke Milene Grujić, koja sa Sarom Đurović potpisuje i scenario, snažan je filmski kovitlac, majstorski režiran, kroz beogradsku noć ’blejača’ iz kraja, trojice zgubidana i mafijaša u pokušaju. 

Dokumentarna minijatura ’Prozor u sreću’ (2017) autorskog tandema Drago Latinović i Ilija Galonja donosi isečak iz života, dobro poznati prizor starice na pendžeru – ogrubela fizionomija i krdža među prstima, dirljivo svedočanstvo da ’zemaljski dani teku’.

’Svetski rekorderi’ (2016) reditelja Nikole Zdravkovića i scenarističkog para Boris Grgurović i Tisa Milić predstavalja gorko-slatki melanž na tragu Tilve Roš, klasičan coming-of-age o napuštanju mladalačkih sanjarija pod pritiskom života u otužnom miljeu srpske periferije.

Jedini film u selekciji na stranom (španskom) jeziku, ’Quiero decirte’ (2017) Stefana M. Mladenovića, predstavlja ispovednu, autoerotski intoniranu, upravo almodovarovsku storiju o suočavanju sa sopstvenim identitetom, o riziku pronicanju u opskurne dubine sopstva.

’Jedna noć’ (2016) autora Strahinje Savića film je koji svoju vrednost duguje onom neizrečenom, ali znalački upisanom između redova ove priče o rastanku dve (samo?) prijateljice, atmosferom tihe sete, ispodpovršinskog grča, nemoći.

Posebna vrednost selekcije jeste to što s lakoćom omogućuje uvid da kratki metar nije tek etidna, ogledna forma, kojom se pretežno mlađi autori uče i poigravaju dok ne pređu na jedino ozbiljan, dugometražni film. Naprotiv, kratki metar, a to bar nekoliko selektovanih filmova nedvosmisleno potvrđuje, može biti samosvojno, estetski besprekorno, potpuno delo; štaviše, ono može, zahvaljujući svojim specifičnostima, pružiti umetničkom izrazu sredstva koja druge forme nisu u stanju“.

Žiri festivala, Igor Pavlović, glumac Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, Judit Ferenc, glumica Novosadskog pozorišta i Zdravko Petrović, direktor Gradskog pozorišta Bečej, izabraće najbolji film, čijem autoru će biti dodeljena nagrada, 50.000 dinara.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *