Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Sednica Skupštine opštine Bečej: Veći deo nasleđenog duga je plaćen

Sednica Skupštine opštine Bečej: Veći deo nasleđenog duga je plaćentrg_fontane

Na sednici Skupštine opštine Bečej 27. juna lokalni odbornici usvojili su dvadeset četiri odluke i rešenja bez mnogo rasprave, iako je na dnevnom redu sednice između ostalog bila i odluka o završnom računu budžeta opštine za 2012. godinu i izveštaj o izvršenju odluke o budžetu, takođe za prošlu godinu, ali i imenovanja članova nadzornih odbora u javnim preduzećima Toplana, Vodokanal, Komunalac i Direkcija za izgradnju.

O izvršenju budžeta u 2012. godini govorio je načelnik Odeljenja za finansije Đorđe Popov, koji je rekao da su u prošloj godini ostvareni prihodi u iznosu od 926 miliona dinara, što u odnosu na plan iznosi 88 posto, i da su u odnosu na prethodnu godinu prihodi uvećani za 138 posto. Kada je reč o troškovima, oni su bili u visini od 878 miliona 945.000 dinara i u odnosu na 2011. godinu rashodi su bili veći za 33 posto. Popov je istakao da je preuzeti dug (od prethodne vlasti) opštine iznosio oko 220 miliona dinara i da je u većem delu plaćen u 2012. godini, dok su određeni iznosi regulisani u 2013. godini. „Znamo da smo sa promenom vlasti i preuzimanjem budžeta zatekli ogromne dugove i veliku nesrazmeru prema pojedinim korisnicima budžeta. Do kraja 2012. godine smo ravnomernim raspolaganjem budžetskih sredstava uspeli da sve te iznose dovedemo na razumnu meru i da prema svima izvršimo svoje obaveze. Naglasio bih da smo uspeli da nadoknadimo i namenska sredstva koja imaju svoju striktnu namenu i ona su preneta u 2013. godinu, a reč je o 73 miliona dinara, to su 23 miliona od republike koje smo dobili za Botru (sanacija gradskog smetlišta; prim.nov.), zatim 35 miliona od zakupa državne zemlje i oko 15 miliona namenskog dela od zaštite životne sredine“, rekao je Popov. O izvršenju budžeta i završnom računu za 2012. godinu govorila je i zamenica predsednika opštine Tamara Ivanišević koja je precizirala da je zatečen dug bio 222 miliona dinara, a da je nova lokalna vlast u proteklom periodu izmirila ta dugovanja u visini od 158 miliona dinara. „Zatečeni dug smo u većem delu izmirili, istaći ću samo da smo za bušotinu BČ 2, za korišćenje termalne vode za sportski centar, zatekli dug od ukupno 38 miliona dinara, sada preostali dug iznosi samo 18 miliona i to isključivo po osnovu kamata. Glavni dug od pet miliona smo u potpunosti izmirili, tekuće obaveze se uredno plaćaju, a NIS Naftagas je uz zajedničke napore i uz reprograme kamata izvršio otpust od 15 miliona dinara duga. Ostala je kamata od 13 miliona dinara za bušotinu BČ 3, odnosno za buduću banju. Ovde je do kašnjenja u plaćanju došlo zbog kašnjenja od strane Fonda za kapitalna ulaganja. Krajem prošle godine na naša zajednička zalaganja Fond za kapitalna ulaganja je izmirio i ovaj dug, međutim, kamata od 13 miliona je ostala da teče i sada smo u pregovorima sa NIS-om za otpust celog iznosa kamate od 13 miliona dinara. Ostao je i dug sportskog centra prema Vodokanalu u iznosu od 8 miliona dinara i tu ćemo morati da napravimo neku vrstu reprograma duga. Takođe je ostao dug za urbanističke planove od 10 miliona dinara, ovde je izvršen reprogram i ovi se dugovi uredno izmiruju i ostao je još dug od 15 miliona dinara za mesne zajednice prema preduzeću Pan-akva za bušenje bunara, ovaj dug je izmiren u visini od 10 miliona dinara i preostalo je još pet miliona dinara. Dakle, od 222 miliona dinara nasleđenih dugova, tačno 158 miliona je izmireno, a ostatak je teret za ovu godinu. Radimo na tome da izmirimo dugove, uredno plaćamo sve ostale obaveze kada su u pitanju škole i ustanove, gde smo nasledili ogromna kašnjenja za komunalije, za energente, to smo sve izmirili i sada uredno servisiramo“, rekla je Ivanišević.
Od 27 prisutnih odbornika (lokalni parlament ima 36 odbornika) četiri odbornika su glasala protiv usvajanja odluke o izvršenju budžeta, dok je odluka o završnom računu usvojena sa 19 glasova za, četiri odbornika su bila protiv i četiri uzdržana. Predstavnik odborničke grupe SVM-a Viktor Molnar je rekao da će ova odbornička grupa biti uzdržana od glasanja kod ove tačke dnevnog reda, a jedan od razloga je suma novca koja je potrošena za reprezentaciju. „Znamo da je izvršenje budžeta bilo u planiranim okvirima, ali gotovo šest miliona dinara je utrošeno za reprezentaciju, što iznosi oko 55.000 evra. Mislimo da je to mnogo u današnjim socijalno-ekonomskim uslovima i smatramo da bi 0,1 posto godišnjeg budžeta bilo dovoljno za reprezentaciju“, rekao je Molnar, dok su predstavnici Demokratske stranke glasali protiv donošenja odluke o završnom računu za 2012. godinu, jer smatraju, kako je obrazložio Miloš Konjević, da je završni račun „fingiran jer određena sredstva, to jest dugovi su stornirani i ti dugovi su preneti u narednu godinu. To zakon o budžetu dozvoljava ali u krajnjem slučaju nije korektno da iskažemo suficit u godini kad smo čuli da imamo tolika dugovanja“.
Lokalni odbornici su jednoglasno usvojili odluku o dodeli godišnjih nagrada, a u vezi kandidata za članove nadzornih odbora u javnim preduzećima i visine njihovih nadoknada, pojedini odbornici su izneli kritike i negodovanja. Ferenc Berček iz DS je rekao da visina nadoknada – 35.000 dinara za predsednika i po 25.000 dinara mesečno za po dva člana – za članove nadzornih odbora nije u skladu sa tendencijom „stezanja kaiša“, s obzirom na to da ukupna suma koja je ranije bila potrošena za naknadu članovima upravnih i nadzornih odbora opštinskih preduzeća, ostala ista, samo se sada deli na manji broj članova. Berček je rekao da smatra da u Bečeju postoji dovoljan broj stručnjaka i ne vidi razlog zašto su za neke nadzorne odbore predloženi kandidati, ne osporavajući njihovu stručnost, koji nisu iz Bečeja. Slične kritike je uputila i Edita Silađi (SVM) smatrajući da je visina nadoknade za članove nadzornih odbora previsoka i postavila pitanja da li je moguće da u gradu sa 5.000 nezaposlenih nema dovoljno stručnih ljudi koji bi mogli biti u tim odborima, s obzirom da su neki članovi nadzornih odbora iz Novog Sada (Toplana) i da li će tim osobama biti plaćeni putni troškovi i dnevnice pored naknade od 35.000 dinara za posao koji se ne radi nedeljno 40 sati? Na ova pitanja odgovorio je direktor Toplane Dejan Vuković: „Predloženi kandidati neće dobijati putne troškove, jer to nije predviđeno programom poslovanja za članove upravnih, a sada nadzornih odbora. Drugo, specifičnost delatnosti koje obavlja Toplana i Zakon o javnim preduzećima koji je izričit u onim obavezama koje mora da ispunjava svaki kandidat za člana nadzornih odbora, nas je negde i primorala da odredimo te kandidate koji su i predloženi, a iznos koji je u pitanju je toliki zato što su novim zakonom predviđene mnogo veće nadležnosti i obaveze nadzornih odbora nego što je bilo slučaj sa upravnim odborima. Mislim da je to primerena naknada u odnosu na stručnost i na obaveze koje treba da ispunjavaju članovi nadzornih odbora“.
Na kraju sednice lokalnog parlamenta postavljena su i odbornička pitanja, recimo: ko je nadležan za održavanje dečjih igrališta na teritoriji opštine, da li ima inspekcijskog nadzora na igralištima (SVM); da li nadležni u opštini rade nešto po pitanju završetka sale za fizičko vaspitanje u OŠ „Petefi Šandor“ (SVM), a zatražen je i detaljan izveštaj o tome kako je potrošen iznos od 5,9 miliona dinara za reprezentaciju (SVM).

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *